Ljudet hackar när jag spelar från usb!

vw_performance Greve
13 juli 2011 · 1 058 Inlägg

köpte ny stereo för ett tag sen, mest för o slippa hackandet som blev när man poppade högt.

Döm av min förvåning när min sprillans nya Jvc hackar när jag spelar upp via usb porten!yikes kommer nån gång ibland, ett litet klipp med missljud, kanske 0,5 sek långt. Mkt störande..

Det måste väl nästan vara stickan som är för långsam läs hastighet på? Jvc kan juinte tillverka en stereo med usb som inte kan spela musik via usbn...

Minnet är iaf ett kingston 4gb ca 6 mån gammalt av billigare modell köpt för 39kr på mediamarkt smile vitt och grått om nån känner igen det.

PoLoud =D
RD_87 Skrotsamlare
13 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Det låter ju mer som spänningsfall om det brar uppträder när du poppar högt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
vw_performance Greve
13 juli 2011 · 1 058 Inlägg

Glömde säga det, men det spelar ingen roll vilken volym.. Gamla stereon var cd hopp.. Det känner man allt igen wink basknarkare som man är! Hehe

PoLoud =D
RD_87 Skrotsamlare
13 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Då skulle jag börja med att byta ut minnet, det verkar ju skumt om JVC skulle försöka sälja spelare med för dålig läshastighet.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
bosabengt
13 juli 2011 · 2 035 Inlägg

JVC är JVC. Sätt in en Kenwood och problemet är löst.

Eller köp en nytt USB minne och testa med det. eller bara testa polarens stick.

Biljudsveteran sen 1984!
Frippe_L Gladen Audio
13 juli 2011 · 2 388 Inlägg

bosabengt skrev:
JVC är JVC. Sätt in en Kenwood och problemet är löst.

Eller köp en nytt USB minne och testa med det. eller bara testa polarens stick.

JVC har jag alllri haft nåt problem med dem spelare jag ägt, aldrig ägt en kenwood men man hör mer folk som klagar på dem iaf, kan ju va att fler köpt kenwood med.

Testa med annan usb men med samma låtar på.
Hade problem nån gång med billig Delphi grundig spelare att den inte ville läsa usbminnen större än 2GB elelr vad det var.

Senast redigerat av Frippe_L (13 juli 2011)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
bosabengt
13 juli 2011 · 2 035 Inlägg

Frippe_L skrev:

bosabengt skrev:
JVC är JVC. Sätt in en Kenwood och problemet är löst.

Eller köp en nytt USB minne och testa med det. eller bara testa polarens stick.

JVC har jag alllri haft nåt problem med dem spelare jag ägt, aldrig ägt en kenwood men man hör mer folk som klagar på dem iaf, kan ju va att fler köpt kenwood med.

Det sämsta med Kenwood är kvalitetskänslan som är låg. Annars inga fel.

Biljudsveteran sen 1984!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
13 juli 2011 · 2 853 Inlägg

låter ju skumt...kanske blir nå knas på signal osv...aldrig upplevt de med usb...och då har ja ändå spelat jävligt högt smile

Frippe_L Gladen Audio
13 juli 2011 · 2 388 Inlägg

bosabengt skrev:

Frippe_L skrev:

bosabengt skrev:
JVC är JVC. Sätt in en Kenwood och problemet är löst.

Eller köp en nytt USB minne och testa med det. eller bara testa polarens stick.

JVC har jag alllri haft nåt problem med dem spelare jag ägt, aldrig ägt en kenwood men man hör mer folk som klagar på dem iaf, kan ju va att fler köpt kenwood med.

Det sämsta med Kenwood är kvalitetskänslan som är låg. Annars inga fel.

Inte att displayer slutar funka och diverse funktioner som lägger av?
Men klart det gäller kanske bara BT60/61

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
bosabengt
13 juli 2011 · 2 035 Inlägg

Frippe_L skrev:

bosabengt skrev:

Frippe_L skrev:

JVC har jag alllri haft nåt problem med dem spelare jag ägt, aldrig ägt en kenwood men man hör mer folk som klagar på dem iaf, kan ju va att fler köpt kenwood med.

Det sämsta med Kenwood är kvalitetskänslan som är låg. Annars inga fel.

Inte att displayer slutar funka och diverse funktioner som lägger av?
Men klart det gäller kanske bara BT60/61

Jo min gamla Kenwood som ändå var rätt fin, där slutade displayen att funka.

Biljudsveteran sen 1984!
Frippe_L Gladen Audio
13 juli 2011 · 2 388 Inlägg

bosabengt skrev:

Frippe_L skrev:

bosabengt skrev:

Det sämsta med Kenwood är kvalitetskänslan som är låg. Annars inga fel.

Inte att displayer slutar funka och diverse funktioner som lägger av?
Men klart det gäller kanske bara BT60/61

Jo min gamla Kenwood som ändå var rätt fin, där slutade displayen att funka.

"annars, inga fel" big_smile

Allt kan paja oavsett pris eller kvalitetskänsla.

Men att det hackar via usb har jag inte märkt av nån gång, det jag märkte var att det gick segt att läsa in mapparna eller så läste det inte in alls.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
vw_performance Greve
13 juli 2011 · 1 058 Inlägg

Får väl hoppas då att det är mitt billiga kingstonminne som spökar.. Men det känns inte som det ska behövas nån hiskelig fart på minnet :S är ju inte så mkt data per sekund mp3 låt.. Och när man kopierar från minnet går ju liksom en låt på ett par sekunder bara! ....

Passar på o fråga en annan sak då. Ang ljudet från iphone. Får ett ploppande ljud i högtalarna när jag stoppar i auxen till min iphone 3gs.. Samma sak hemma hos en polare i hans hemmabiosystem. Men inte i mitt system hemma, eller i hörlurar. Bara i min bilstereo och i hans hembio.. Trycker jag ner kabeln hårt och håller den där slutar det ploppa.. Släpper jag börjar det igen. Vickar jag kontakten fram o tillbaka händer ingenting. Kabeln är sprillans ny.. Bli man trött eller blir man trött?

PoLoud =D
soyd
13 juli 2011 · 1 853 Inlägg

Jag förmodar att du testat massa olika musikfiler av olika kvalité och från olika källor ?

Men spelas dem fel fria på datorn så är det nog nått galet med USB stickan eller huvudenheten. Men har du bara ett USB minne du kan testa med ?

Testa att dra över all data från usb minnet till datorn och formatera om stickan som FAT32, FAT eller NTFS för att sedan lagga in någon låt och testa stickan igen.. (långsökt JA men hyfsat enkelt att testa...)

/mvh soyd

vw_performance Greve
13 juli 2011 · 1 058 Inlägg

soyd skrev:
Jag förmodar att du testat massa olika musikfiler av olika kvalité och från olika källor ?

Men spelas dem fel fria på datorn så är det nog nått galet med USB stickan eller huvudenheten. Men har du bara ett USB minne du kan testa med ?

Testa att dra över all data från usb minnet till datorn och formatera om stickan som FAT32, FAT eller NTFS för att sedan lagga in någon låt och testa stickan igen.. (långsökt JA men hyfsat enkelt att testa...)

/mvh soyd

Tackar för tipsen. Ska prova det när jag kommer hem.

Har testat flera hundra låtar, och mer eller mindre alla laggar. Infected mushroom låtarna hackar mest, med ibland flera sekunders tystnad.... De låtarna är ju hög kvalitet på och stora filer också. Men som jag till 110% vet funkar felfritt på datorn.

Har bara ett minne men ska låna farsans minne.. De är ett väldigt bra minne som är snabbt som kuken. Han håller på med foto och mkt stora rawfiler så överföringshastighet är viktigt för honom.

PoLoud =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang