Haggan´s Volvo 744 **Stor uppdate 13/5 2013 sid. 16

Tanken var att jag skulle piffa upp bilen lite lite grann, men det ena ledde till det andra ;)
  • 138 Följare
  • 144 852 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 februari 2014
NSS207
13 november 2011 · 515 Inlägg

får ju skaffa svarta lister på andra sidan med wink

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Sonnback
13 november 2011 · 502 Inlägg

Tackar så mycket:D Aa jag borra ett litet hål, drog sedan kabeln genom ett skyddshöjle som går långt in i vingen och i bilen och när jag limma dit vingen så såg jag till att täta ordentligt runt skyddshöjlet så fukt inte ska leta sig in smile

tanken var att jag skulle dra ut idag och göra det, men har inte haft någon ork, men listerna kommer att bli svarta runt om snart;)

Mvh Jonas

Senast redigerat av Haggan (13 november 2011)

david850
13 november 2011 · 331 Inlägg

Ser ut o bli riktigt riktigt bra detta! big_smile

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
Lina-
13 november 2011 · 1 213 Inlägg

Vart snyggt. big_smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Wingren850
14 november 2011 · 203 Inlägg

Vilken färg är de på kablarna till bromsljuset? har lite bekymmer med att koppla in mitt:)

Sonnback
14 november 2011 · 502 Inlägg

Wingren850 skrev:
Vilken färg är de på kablarna till bromsljuset? har lite bekymmer med att koppla in mitt:)

Vilket broms ljus menade du? Svart och röd är det både på takvingen och på R-vingen men jag har bytt ut original mot ett vitt, så är osäker på vad det är för färg på original röda:) jag kopplade in takvingen till bromsljuset som sitter vid bakrutan och R-vingen till det vänstra bakljuset:)

Selkainaho Storfiskarn
14 november 2011 · 35 Inlägg

Så jävla snygg big_smile

zemet
15 november 2011 · 4 047 Inlägg

Ser riktigt fin ut! Nästa project blir kanske slätt tanklock och att gömma låset på bagageluckan?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Sonnback
15 november 2011 · 502 Inlägg

Tackar:cool: ett slätt lock håller jag på med;) låset på bakluckan kommer att vara där, men den ska få sällskap av volvo märken big_smile

culan06 I En Gran Nära Dig
15 november 2011 · 303 Inlägg

trevlig bil, men du man kanske är lite sen men 3bar i däcken är för mkt, 2,2-2,4 är lagom, blir ju stötig, spårkänslig och sliter mer däck med ett för högt däck tryck.
ser bra ut i övrigt, en USA-front skulle vara najs på den:)

Pontiac Firebird 1989.
Pontiac Firebird RS "Ready" (1988)
Pontiac Firebird RS "The Rider" (1989)
Sonnback
15 november 2011 · 502 Inlägg

Kikade runt lite på nätet och det var flera so skrev att runt 3 bar är lagom till 18", märkte ingen skillnad före och efter:D Det är väll tvärt om att den drar väll mindre med lite högre tryck?
Det hade inte suttit fel, men kommer inte att bli det om jag inte kommer över en för rimliga pengar cool

Mvh

Wingren850
16 november 2011 · 203 Inlägg

Haggan skrev:

Wingren850 skrev:
Vilken färg är de på kablarna till bromsljuset? har lite bekymmer med att koppla in mitt:)

Vilket broms ljus menade du? Svart och röd är det både på takvingen och på R-vingen men jag har bytt ut original mot ett vitt, så är osäker på vad det är för färg på original röda:) jag kopplade in takvingen till bromsljuset som sitter vid bakrutan och R-vingen till det vänstra bakljuset:)

okej ska koppla in bromsljuset i bakrutan men där fanns inga fördragna kablar tänkte om du kanske visste vilken färg det är på orginal kablarna i bilen?smile

Sonnback
16 november 2011 · 502 Inlägg

Jag gjorde helt enkelt (kanske inte det bästa) men jag lät någon bromsa och sedan så satte jag bromsljusets kablar där bakrutansbromsljus sitter fast så då ser man vilka det är som lyser, kan ta ett kort så får du se big_smile

lindh00lm
17 november 2011 · 51 Inlägg

Du är händig du smile

Projekt : Volvo 945 LTT
AlexanderD4L
17 november 2011 · 13 Inlägg

Först var det "haha, satans skrot!" sen var det "fan är det samma bil,shiet!" bra jobbat, snygg!

jag har varit nykter i 6 månader, men endå så har jag ett kitt i verkstan så man kan supa sej både blind och döv om man känner för det!
The future has been cancelled due the lack of interest
Volvo 855 (1994)
AlexanderD4L
17 november 2011 · 13 Inlägg

inte mer än rätt, några tankar på motorn och ljudet?smile

jag har varit nykter i 6 månader, men endå så har jag ett kitt i verkstan så man kan supa sej både blind och döv om man känner för det!
The future has been cancelled due the lack of interest
Volvo 855 (1994)
AlexanderD4L
17 november 2011 · 13 Inlägg

Ok, lycka till!smile

jag har varit nykter i 6 månader, men endå så har jag ett kitt i verkstan så man kan supa sej både blind och döv om man känner för det!
The future has been cancelled due the lack of interest
Volvo 855 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang