Biltemas Plastfärg?

ejon_850
25 juli 2011 · 878 Inlägg

Tjenare
Har någon testat biltemas plastfärg? står att man kan lackera listor osv me den. hur blir resultatet?
är den matt eller halvblank eller hur e den ?tongue står ju direkt inget om den...

All The best
MVH
Jonas .L
JimmyAndersson
25 juli 2011 · 1 679 Inlägg

är också lite intresserad utav hur den är smile
blir den som typ "orginal" plast i typ struktur mässigt också?

Volvofarfar
25 juli 2011 · 1 312 Inlägg

Blir som ny plast typ, funkar bra om man torkar av lister etc med thinner först...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
ejon_850
25 juli 2011 · 878 Inlägg

Precis det jag är ute efter att slippa blackwaxa lister utan måla dom istället så dom blir likvärdiga smile köper imorgon big_smile

All The best
MVH
Jonas .L
turbodeath
25 juli 2011 · 2 452 Inlägg

hade du alla grejer nu som lister o överdel?

döden kommer tillbaka
ejon_850
26 juli 2011 · 878 Inlägg

turbodeath skrev:
hade du alla grejer nu som lister o överdel?

joo jagj har ju dom :p men dom ska lackas me denna biltema plastfärgen imorgon så dom blir svarta xD

All The best
MVH
Jonas .L
ejon_850
26 juli 2011 · 878 Inlägg

jag rekommenderar INTE biltemas plastfärg! rena skitet!!

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e2ef … 283%29.JPG

där har ni bild hur skit det blir.. fläckigt m.m

All The best
MVH
Jonas .L
JimmyAndersson
26 juli 2011 · 1 679 Inlägg

använde du nån plastprimer eller nåt innan också?

ejon_850
26 juli 2011 · 878 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
använde du nån plastprimer eller nåt innan också?

Då listerna var lackade innan med 2k billack så behövs det inte ( inte ren plast ) har redan gammal färg, så har mattat ner den och öst på smile men näe.. feltema e feltema... googlat även lite och sätt andra fått liknanade skit resultat..

All The best
MVH
Jonas .L
turbodeath
26 juli 2011 · 2 452 Inlägg

jonas det räcker att du använt siliconpapper när du mattat ner så blir det skit...har råkat ut för det jag med....finns lister här att köpa samnt överdel om du behöver andra....

döden kommer tillbaka
ejon_850
26 juli 2011 · 878 Inlägg

turbodeath skrev:
jonas det räcker att du använt siliconpapper när du mattat ner så blir det skit...har råkat ut för det jag med....finns lister här att köpa samnt överdel om du behöver andra....

jo.. vad har du tänkt ha för dom då hmm

All The best
MVH
Jonas .L
4gtme
26 juli 2011 · 66 Inlägg

har målat mina lister o överdel på stötfångarna och ja är hel nöjd

stoltosmart
26 juli 2011 · 885 Inlägg

Har använt biltemas plast färg många gånger alltid fått ett kanon resultat måste slipa ner mycket och sedan tinner följt av palstprimer o sen plastfärg så funkar det kanon bra kan jag lova, bara en massa skitsnack att det inte funkar gör ett ordentligt grund jobb istället o fuska inte ska du se.

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
ejon_850
26 juli 2011 · 878 Inlägg

Att lägga thinner på ett underlag innan lack ska man inte göra......

All The best
MVH
Jonas .L
stoltosmart
26 juli 2011 · 885 Inlägg

ejon_850 skrev:
Att lägga thinner på ett underlag innan lack ska man inte göra......

Jo för fan blir rent utav helvete på det och funkar utan problem alltid gjort så på allt jag målat o alltid utan problem

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
ejon_850
26 juli 2011 · 878 Inlägg

stoltosmart skrev:

ejon_850 skrev:
Att lägga thinner på ett underlag innan lack ska man inte göra......

Jo för fan blir rent utav helvete på det och funkar utan problem alltid gjort så på allt jag målat o alltid utan problem

OK. Biltemas spray vet jag inte, men har hobby lackerat i 2 år och med riktig bilfärg och spruta, och thinner innehåller ämnen som inte är bra att få på en yta som ska sedan lackeras. Tvätta av med silikonborttagning istället!!

All The best
MVH
Jonas .L
stoltosmart
26 juli 2011 · 885 Inlägg

ejon_850 skrev:

stoltosmart skrev:

ejon_850 skrev:
Att lägga thinner på ett underlag innan lack ska man inte göra......

Jo för fan blir rent utav helvete på det och funkar utan problem alltid gjort så på allt jag målat o alltid utan problem

OK. Biltemas spray vet jag inte, men har hobby lackerat i 2 år och med riktig bilfärg och spruta, och thinner innehåller ämnen som inte är bra att få på en yta som ska sedan lackeras. Tvätta av med silikonborttagning istället!!

Okej okej kan ju vara annorlunda med bilfärg och spruta har alltid använt sprejburk o då har de funkat som sagt men tål att testa detta silikonbortagning med absolut

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Matte_s
26 juli 2011 · 128 Inlägg

Jag har målat med biltemas plastfärg med riktigt bra resultat.
Men hade en fråga, är ingen expert inom området men thinnrets enda egenskap vid
lackering är väl att transportera pigmenten och bindemedlet från sprayburken/färgsrutan?

Så varför menar du att man inte ska kunna thinnertvätta materialet man ska måla?

Mvh Mattias

ejon_850
26 juli 2011 · 878 Inlägg

Matte_s skrev:
Jag har målat med biltemas plastfärg med riktigt bra resultat.
Men hade en fråga, är ingen expert inom området men thinnrets enda egenskap vid
lackering är väl att transportera pigmenten och bindemedlet från sprayburken/färgsrutan?

Så varför menar du att man inte ska kunna thinnertvätta materialet man ska måla?

Mvh Mattias

Det innehåller silikon liknande ämnen som billacken inte kan härda på...

All The best
MVH
Jonas .L
Thullen
26 juli 2011 · 1 653 Inlägg

på redan mattsvart plast brukar jag dra på ett lasger biltemas plastfärg, men genast torka av den med en ren trasa. Blir som black crome fast hållbart typ.
Typ gnuggar in färgen i plasten istället för att låta den torka som den är.
blir skitbra resultat som ser original ut och håller skitbra, iaf för mig smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang