bengi skrev:
Ang BSR....
Kommer aldrig någonsin mer använda BSR, det är ovist av flera anledningar...
1. Min bil går jätte mycket bättre med Nordic!
2. BSR mjukvara är sanslös när man ser vad den gör!
Hos Nordic kollade vi hur bilen var mappad, de vart helt orealistisk..
2500 varv = 350 NM
4000 varv = 250NM
För det första så håller de inte vad de lovar då BSR steg 1 skall ge 388NM. Då blir man ju fundersam när max vrid i mjukvaran är 350...
Jag tyckte att min bil gick bra med BSR steg 2, men nu när jag prövat Nordic så ångrar jag mig bittert att jag betalat för BSR trim. Då det dessutom kostade mig en ny koppling.
Inte kontisgt att kopplingen går åt skogen när allt vrid ligger på 2000-3000 varv.
Kan inte förstå varför man skall ha max vrid när man ligger och såsar på motorvägen i 110 på 2500 varv, eller ligger på 1 växeln.
Nu har jag i alla fall prövat båda systemen, och jag föredrar Nordic alla gånger!
Tjaba, satt o läste igenom ditt projekt och kom fram till det här inlägget och jag var bara tvungen att kolla hur det gick, har själv bsr men ja börjar tveka alltså...vissa råder mig till att byta till maptun, vissa föredrar Nordic osv osv..
Vad anser du blev mycket bättre med Nordic? Jag känner själv att det är för mycket kraft på låga växlar med bsr. Sen ska man ju också tänka på att motorn har några år på nacken, så när du programerade ditt bsr så hade kanske motorn redan förlorat lite effekt...nu tar jag inte parti för någon, säger bara vad ja tror det kan bero på...
Mvh VWRaffe