Sälja min Mustang GT 07 och köpa Camaro ss 2010

a3an
6 augusti 2011 · 24 Inlägg

Vad kan jag förvänta mig? Har inte haft tillfälle att testa camaron än. Finns det någon här som gjort samma byte? Ibåda fallen är det manuell låda som gäller.

Lite inputs från er som testat ägt eller äger camaron hade varit nice.

a3an
6 augusti 2011 · 24 Inlägg

Ingen?

Kommer jag känna att det är värt pengarna eller kommer jag tröttna efter en vecka? Är den ett så pass stort kliv upp så det är värt extra pengarna?
Har kraftig beslutsångest som kanske märks smile

Richtenb
7 augusti 2011 · 1 365 Inlägg

En kille jag känner som äger en GTO precis som mig tyckte att Camaron var helt värdelös. Ingen känsla överhuvudtaget och svårt att se ut dvs dålig sikt både framåt och i sidled. Både han och hans bror som äger en Corvette vägrade köpa någon efter provturen. Och de gillar ju ändå GM bilar. Varför inte ta en provtur med en först?

Personligen hade jag inte bytt även om jag inte kört Camaron

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
a3an
7 augusti 2011 · 24 Inlägg

ja sikten är väl sådär med de relativt små rutorna, men detta bidrar bara till ett fräckare utseende tycker jag. Frågan är bara hur mycket piggare den känns än min mustang? det är ju trots allt en rätt tung rackare. Får försöka hitta en och testa känns det som

Richtenb
8 augusti 2011 · 1 365 Inlägg

Ja de väger ju 1850 kg... Jag vet inte om du har kört en orginal GTO någon gång? Camaron har ivarjefall ingen chans mot en sådan. Men då väger GTO:n 1680 också. Mustangen väger ju ännu mindre och har ju nästan samma 0-100 siffror på papperet som Camaron. Så performance mässigt tror jag inte att du kommer känna att det är värt pengarna men den är ju jävligt snygg.


a3an skrev:
ja sikten är väl sådär med de relativt små rutorna, men detta bidrar bara till ett fräckare utseende tycker jag. Frågan är bara hur mycket piggare den känns än min mustang? det är ju trots allt en rätt tung rackare. Får försöka hitta en och testa känns det som

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Castel Mustangfrälst
18 augusti 2011 · 199 Inlägg

Ska du ändå sälja GTn så skaffa en Shelby :p
My opionion, men visst Camaron e läcker.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
Madick1
18 augusti 2011 · 125 Inlägg

Jag hade lätt bytt till en Svensksåld, annars köp en GT500 istället kostar ungefär samma som en ny Camaro

Richtenb
18 augusti 2011 · 1 365 Inlägg

GT500 får lätt min röst

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Millenium MustangSam
21 augusti 2011 · 41 Inlägg

GT500, eller så trimmar du bilen din. Roushperformance ftw! bror väl på hur bekväm du är med din mustang. Jag har en tendens att bli ganska fasta i dem jag haft.

Ford Mustang Roush GT "Hertz-Newmake" (2006)
a3an
21 augusti 2011 · 24 Inlägg

att fortsätta trimma min är inte lönt. Dyrt att köpa kompressor och man kör inte lagligt. Då kan man lika bra ta de pengarna och lägga till lite mer så har man ny bil och kör lagligt.

Som det ser ut nu så är bilköp väl en bit bort då beg. marknaden är stendöd. Men det kanske är likabra för just nu kan jag fortfarande inte bestämma mig mellan dessa två roll

Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
4 september 2011 · 544 Inlägg

Go for Camaro, bara att det just är en Camaro kommer att känns rätt, och dessutom kommer den alltid att kännas mer unik än en mustang.

Bara kolla in videon. Camaron är som vanligt kung, dock så tycker jag faktiskt att nya Challengern är den som är klart snyggast av dessa 3 muskelknippen.

Senast redigerat av Mrjockos (4 september 2011)

V8 - 4 Life
Madick1
4 september 2011 · 125 Inlägg

Mrjockos skrev:
Go for Camaro, bara att det just är en Camaro kommer att känns rätt, och dessutom kommer den alltid att kännas mer unik än en mustang.

Bara kolla in videon. Camaron är som vanligt kung, dock så tycker jag faktiskt att nya Challengern är den som är klart snyggast av dessa 3 muskelknippen.

Detta test är ju innnan mustangen uppgraderades till 5,0 med 412hk och då får Camaron det betydligt mera svettigt.

Doski
4 september 2011 · 7 Inlägg

Jag har haft både mustang och Camaro och vill säg att Camaron är mkt brutalare till utseende. Mustangen ser ju tam ut i jämförelse fast jag tycker den också är häftig. Även interiör är mkt bättre tycker jag.
Motormässigt är Camaron mkt snabbare än 4.6 liters mustangen och jämn snabb med 5.0 som tom är lite snabbare, och vi snackar vi manuella lådor. Camaro med automat är slöare.
Och en orginal GTO med Ls2 går inte bättre, ganska jämna bilar, men Camaron är snabbare.

Jag tyckte det var enorm känsla att köra Camaron, kan inte fatta hur man kan tycka att den bilen ska vara tråkig. Den har ju allt, eller ja den kunde haft 100hk till, men det är lätt fixat med ett kam byte.

2011 Mustang GT500
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
4 september 2011 · 3 929 Inlägg

GT500an är i ungefär samma prisklass som de andra bilarna och där är GT500an det bästa valet! Inom allt. wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Richtenb
4 september 2011 · 1 365 Inlägg

Och det baserar du på GM:s officiella 0-100 uppgifter där GTO:n har 4.6 sekunder va?
Jag har en kompis som gärna ställer upp med sin helt orörda GTO mot en Manuell Camaro SS, han brukar vinna mot orginal C6:or med den där bilen när han kör dragracing på corvetteklubbens tillställningar och jag tror inte det bara har att göra med att han är bra på att växla...


Doski skrev:
Och en orginal GTO med Ls2 går inte bättre, ganska jämna bilar, men Camaron är snabbare.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Rinnegan Malleus Malificarum
4 september 2011 · 2 401 Inlägg

Kan tillägga att nya Mustang GT 5.0 har samma prestanda som nya BMW M3 med V8'an.

Dvs. snabbare än både Camaro och GTO.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Doski
4 september 2011 · 7 Inlägg

GTO 2005-06 har en LS2 som kommer från Corvetten  Med samma förare så är en GTO aldrig snabbare än C6 Corvette. Corvetten är mkt lättare.....även låda(t56) och utväxling är princip samma.

Min Camaro gick helt jämnt mot en M3 med DKG låda, rullande race... Mustangen var snäppet snabbare, dock väldigt liten skillnad. Har även kört mot GTO och då var Camaron snabbare alla gånger, dock ej överlägsen. Och jag har även kört mot Ls2 Corvette som går något bättre.

Alla dessa bilar är ganska likvärdiga, inga enorma skillnader. Gör lite små mods så är man oftast i kapp eller snabbare. Vill även säga att samtliga är mkt fina bilar att köra.

2011 Mustang GT500
Madick1
5 september 2011 · 125 Inlägg

Doski skrev:
GTO 2005-06 har en LS2 som kommer från Corvetten  Med samma förare så är en GTO aldrig snabbare än C6 Corvette. Corvetten är mkt lättare.....även låda(t56) och utväxling är princip samma.

Min Camaro gick helt jämnt mot en M3 med DKG låda, rullande race... Mustangen var snäppet snabbare, dock väldigt liten skillnad. Har även kört mot GTO och då var Camaron snabbare alla gånger, dock ej överlägsen. Och jag har även kört mot Ls2 Corvette som går något bättre.

Alla dessa bilar är ganska likvärdiga, inga enorma skillnader. Gör lite små mods så är man oftast i kapp eller snabbare. Vill även säga att samtliga är mkt fina bilar att köra.

Får hålla med Doski här GTOn har samma motor som Corvetten men den väger betydligt mindre. Mest effekt får du med en GT500 eller varför inte en SVT Cobra. Vil ldu ha så ny bil som möjligt med garanti hade jag köpt en ny svensksåld Camaro

Mvh

Richtenb
5 september 2011 · 1 365 Inlägg

Ska man byta så byt till en bil som ger någon skillnad.. Orginalmonterad kompressor dvs. Corvette ZR1, VXR8 Bathurst S, GT 500 eller Camaro Zl1. De bästa av alla världar

Corvetten är helt klart snabbast, det argumenterar jag inte emot. däremot så väger camaron mer än 100 kg över GTO:n och har ca 17 hk och 20 N/M mer i vrid och sämre prestandasiffror på 0-100 samt 402 meter om vi ser till den manuella versionen och dessutom sämre vikt/effekt ratio. Däremot har automataren samma officiella 0-100 siffror. precis som du vunnit mot en GTO vann jag mot Camaro när bilen var original med ungefär en halv bil så visst är det tätt. Men anledningen till att jag tog upp jämförelsen är att ett byte från en Mustang till en Camaro egentligen inte är någon större skillnad eftersom prestandan i princip är likvärdig en GTO vilket inte är särskilt mycket bättre än en Mustang GT.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Rinnegan Malleus Malificarum
5 september 2011 · 2 401 Inlägg

Richtenb skrev:
Ska man byta så byt till en bil som ger någon skillnad.. Orginalmonterad kompressor dvs. Corvette ZR1, VXR8 Bathurst S, GT 500 eller Camaro Zl1. De bästa av alla världar

Corvetten är helt klart snabbast, det argumenterar jag inte emot. däremot så väger camaron mer än 100 kg över GTO:n och har ca 17 hk och 20 N/M mer i vrid och sämre prestandasiffror på 0-100 samt 402 meter om vi ser till den manuella versionen och dessutom sämre vikt/effekt ratio. Däremot har automataren samma officiella 0-100 siffror. precis som du vunnit mot en GTO vann jag mot Camaro när bilen var original med ungefär en halv bil så visst är det tätt. Men anledningen till att jag tog upp jämförelsen är att ett byte från en Mustang till en Camaro egentligen inte är någon större skillnad eftersom prestandan i princip är likvärdig en GTO vilket inte är särskilt mycket bättre än en Mustang GT.

ZR1 är dock bara 0.01s snabbare på kvartsmilen än en mycket billigare Z06.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang