"The Rising" - RisEtrade.se - Carkings & Wendes bygger BMW inför Elmia 2012

SportPilot Ubåtsingenjör
10 april 2012 · 7 234 Inlägg

CarbonLoader skrev:
Tack för responsen allihop smile
Lacken ska fixas inom kort. Bilen ska slipas försiktigt med 800 papper, sen klarlackas tjockt för att ha en yta att våtslipa med 2000 papper och sedan poleras för hög finnish. Tiden räckte tyvärr inte till innan Elmia men för att inte svika alla som längtat efter att se bilen så gjorde vi en snabb lösning.

låter bra smile blir nog toppen !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SpeedOfLight
11 april 2012 · 1 432 Inlägg

kom och tänka på en sak på väg hem ifrån mässan, vart använde ni sloganen? såg den aldrig i tråden utöver då ni meddelade vinnaren eller på mässan?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
CarbonLoader Team Carkings
14 april 2012 · 2 300 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
kom och tänka på en sak på väg hem ifrån mässan, vart använde ni sloganen? såg den aldrig i tråden utöver då ni meddelade vinnaren eller på mässan?

Meningen var att en tidigare sponsor skulle ta fram nya tröjor till oss inför Elmia men de drog sig ur för sent för att ordna på eget håll. Där skulle eventuellt slogan användas wink

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
CarbonLoader Team Carkings
14 april 2012 · 2 300 Inlägg

brother_david skrev:
Verkar som att ni lagt ner sjukt mycket tid och energi på bygget, creds! Saknar i mitt tycke den röda tråden i den bara om ni förstår vad jag menar, lite väl klippt och klistrat tongue

Den röda tråden ska eller åtminstone försökte vi få till att restaurera en lyxbil från 90:talet till ett sportåk med lyxkänsla på insidan, speciellt lyxigt för de i baksätet och behålla lite sportkänsla till föraren. Tyckte generellt att responsen från folket på Elmia var bra och riktigt lyckat från de som tittade på bilen paralellt med projektet i sin helhet smile Endast en "töffe" som ropade ut sitt missnöje med lacken över hela hallen eftersom han var billackerare, men han blev fort tyst när jag förklarade för honom vad som återstår med lackarbetet på bilen vilket han i yrket borde förstått smile

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
JoXter
14 april 2012 · 492 Inlägg

Var inte på mässan men hoppas ändå att se den i sommar och då helt "Klar" men att se denna bil växa fram igenom
denna projektråd som jag följt utan att lägga ett dussin kommentarer (ni kör ändå ert eget race och jag gillar mest att kolla på framgången i ett projekt genom bilder) så tycker jag ändå att ni lyckats fruktansvärt bra, jag själv som bygger bilar och alltid är ute efter ett cleant stuk och anser att mina värderingar om "cleant" är rätt så bra då feedback på mina egna projekt har vart positiva. Även om mina funderingar och tankar kanske vart negativa så anser jag att ni har lyckats ändå då hela bilen går i samma stuk och linjer m.m stämmer överens med dom komponenter som är valda!

Senast redigerat av JoXter (15 april 2012)

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
Wonderboy_
26 juni 2012 · 555 Inlägg

Hur går det här då? Har bilen varit ute på några event?

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
NN1CKE "Saab är ingen bil, det är en livsstil"
24 september 2012 · 224 Inlägg

Wonderboy_ skrev:
Hur går det här då? Har bilen varit ute på några event?

det undrade jag med, du fick ju aldrig något svar så antar att det inte blev nåt. och tur var väl de

Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
25 september 2012 · 146 Inlägg

bilen lämnades tillbaka till ägaren (risetrade) så Carkings har inget med den bilen att göra längre. om den varit på någon utställning eller inte har iaf inte jag någon aning om.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
KHRacing
25 september 2012 ·

Personligen tycker jag att Carkings borde postat en lista i våras med datum/platser där bilen kommer synas :-)

Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
25 september 2012 · 146 Inlägg

som sagt lämnades bilen över till risetrade igen efter elmia o carkings hade inte mer med den att göra. därför har den inte synts till heller detta året.

dock har där kommit på luftfjädring så den blir något körbar på svenska vägar.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
KHRacing
25 september 2012 ·

Det jag menade var att  det är carkings som syns i samband med bygget, inte många tänker
på vem som sponsrar ett bygge.  ni har gjort ett sjukt coolt bygge som ni skall vara stolta över,
o då borde ni okså se till att folk fick veta var bilen skulle synas efter ombyggnaden smile
Eller iaf berätta i tråden vad som kommer hända framöver.

Senast redigerat av KHRacing (25 september 2012)

DrDude
25 september 2012 · 210 Inlägg

Händer inget med den nu, därför inget skrivs!
Förutom att det kommit på luftfjädringar som zonic_boom skrev!
När vi vet var ägaren ställer ut den så ska vi skriva det.

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!
DrDude
25 september 2012 · 210 Inlägg

Nn1ck3 skrev:

Wonderboy_ skrev:
Hur går det här då? Har bilen varit ute på några event?

det undrade jag med, du fick ju aldrig något svar så antar att det inte blev nåt. och tur var väl de

Ja det var nog tur det...
Fler experter orkar man inte med i år!

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!
NN1CKE "Saab är ingen bil, det är en livsstil"
25 september 2012 · 224 Inlägg

DrDude skrev:

Nn1ck3 skrev:

Wonderboy_ skrev:
Hur går det här då? Har bilen varit ute på några event?

det undrade jag med, du fick ju aldrig något svar så antar att det inte blev nåt. och tur var väl de

Ja det var nog tur det...
Fler experter orkar man inte med i år!

och vad grundar du det på?

CarbonLoader Team Carkings
25 september 2012 · 2 300 Inlägg

Nn1ck3 skrev:

DrDude skrev:

Nn1ck3 skrev:
det undrade jag med, du fick ju aldrig något svar så antar att det inte blev nåt. och tur var väl de

Ja det var nog tur det...
Fler experter orkar man inte med i år!

och vad grundar du det på?

Mitt tidigare inlägg om lackeraren på Elmia kanske...eller tog du åt dig? smile
Gud vad alla ska vara känsliga...

Läget var såhär:
TCG-Team Carkings Garage fick i uppdrag genom tidigare samarbete att bygga om Risetrades skyltningsbil inför Elmia 2012. Vi såg det som en utmaning och gjorde vårt bästa trots många oförutsägbara motgångar.
Meningen var att bilen skulle stanna kvar i våra händer under sommaren för att besöka bilträffar i de södra delarna av landet.
Byggteamet tog en välbehövlig break efter Elmia och då vi inte hade hunnit bygga klart i motorrum samt bagageutrymme plus att som tidigare nämnt en dålig lack återstod mycket arbete med bilen. Dessvärre och ledsamt från vår sida så hade ägaren lite för bråttom, eller för lite is i magen, för att låta bilen stå still ett tags viloperiod smile Han hämtade den i Skåneland och körde upp till Östersund med The Rising. Sedan dess har den uppgraderats med luftfjädring och det pågår just nu ett ljudbygge i bagaget.
Alla parter uppfyllde sina löften och samarbetet med Risetrade fortsätter.
Tror säkert att bilen kommer synas på fler events nästa säsong, det hoppas jag iaf.
Som tack för ett långt & fortsatt samarbete bjuder ägaren & Risetrade projektledaren till Sema LAS Vegas den 28:e okt smile
Så nu vet alla hur läget är.
Vi förstår och respekterar Risetrade & får samma respekt tillbax.

Citerar en välkänd bilbyggares ord: "All kritik är uppmärksamhet och uppmärksamhet är oftast vad bilbyggare är ute efter"

Senast redigerat av CarbonLoader (25 september 2012)

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
cars4ever
26 september 2012 · 836 Inlägg

Förstår att det för er som byggare säkert inte var så kul att inte få slutföra projektet som ni ändå lagt ner så mycket arbete på. Men den information som du/ni nu presenterar borde kanske lagts fram lite tidigare för att stilla nyfikenheten hos alla oss som har följt projektet. Men men bra att infon kom nu och förhoppningsvis kommer ni med något annat spännande projekt i framtiden smile

MrK
26 september 2012 · 407 Inlägg

kommer det nått mer projekt inför elmia 2013 nu då som vi kan följa?

CarbonLoader Team Carkings
26 september 2012 · 2 300 Inlägg

Mycket möjligt wink

Vi har några roliga idéer och ett gäng stående projekt som väntar.

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
26 september 2012 · 146 Inlägg

CarbonLoader skrev:
Mycket möjligt wink

Vi har några roliga idéer och ett gäng stående projekt som väntar.

Audi, golf, golf, o hyllningen kankse smile

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
CarbonLoader Team Carkings
27 september 2012 · 2 300 Inlägg

Zonic_boom skrev:

CarbonLoader skrev:
Mycket möjligt wink

Vi har några roliga idéer och ett gäng stående projekt som väntar.

Audi, golf, golf, o hyllningen kankse smile

Plus Camaro, Mini, Mini wink och driftingbilen.
Så det finns & välja mellan.

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang