Hur orkar ni hålla på?

940R
20 augusti 2011 · 1 567 Inlägg

Flera av mina kompisar har redan gett upp sin "ungdom" Slut på roliga bilar med trim och styling samt race.
Det gör bara mig mer taggad till att fortsätta att bevisa att man kan ha kul med en bil trots min höga ålder på 30.5 år.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2011 · 14 084 Inlägg

940R skrev:
Flera av mina kompisar har redan gett upp sin "ungdom" Slut på roliga bilar med trim och styling samt race.
Det gör bara mig mer taggad till att fortsätta att bevisa att man kan ha kul med en bil trots min höga ålder på 30.5 år.

30,5 år är väl ingen ålder. Det är väl bara att fortsätta att göra det man tycker om oavsett vad andra tycker och tänker.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
caromania Forummoderator
20 augusti 2011 · 9 296 Inlägg

Min far är 70, hyfsat trött o sliten men leker fortfarande med bilar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2011 · 14 084 Inlägg

caromania skrev:
Min far är 70, hyfsat trött o sliten men leker fortfarande med bilar.

De gör han rätt i. Han mår förmodligen bra av det oxå!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Reichte86
20 augusti 2011 · 509 Inlägg

Vad tycker ni om de som tar med sina nyfödda och barn upp till 3 års åldern på race? de ligger i barnvagnen och få lyssna på skrikande däck högljuda motorer och får däckrök i lungorna!
senast jag va på ett sånt evengemang så va där minst tre ungar som lipade!

Muttley
20 augusti 2011 ·

Reichte86 skrev:
Vad tycker ni om de som tar med sina nyfödda och barn upp till 3 års åldern på race? de ligger i barnvagnen och få lyssna på skrikande däck högljuda motorer och får däckrök i lungorna!
senast jag va på ett sånt evengemang så va där minst tre ungar som lipade!

Nyfödda är så sjukt fel. De ska helst inte ens utsättas för starkt ljus. Så att ta med dem till ett högljutt område är ju igentligen kapa testiklarna och omhänderta ungen.
Men är de 3 år och har öronskydd så är de inga problem. Då kan ungen uppskatta de hela, vilket de inte gör som nyfödd.

Reichte86
20 augusti 2011 · 509 Inlägg

ok! ja de lite äldre tycker nog det är skoj! smile blir så jävla provicerad av det!

940R
20 augusti 2011 · 1 567 Inlägg

Vettemannen skrev:

940R skrev:
Flera av mina kompisar har redan gett upp sin "ungdom" Slut på roliga bilar med trim och styling samt race.
Det gör bara mig mer taggad till att fortsätta att bevisa att man kan ha kul med en bil trots min höga ålder på 30.5 år.

30,5 år är väl ingen ålder. Det är väl bara att fortsätta att göra det man tycker om oavsett vad andra tycker och tänker.

/Benny

Nä det var mer ironi över att livet inte tar slut efter 30.. smile

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2011 · 14 084 Inlägg

940R skrev:

Vettemannen skrev:

940R skrev:
Flera av mina kompisar har redan gett upp sin "ungdom" Slut på roliga bilar med trim och styling samt race.
Det gör bara mig mer taggad till att fortsätta att bevisa att man kan ha kul med en bil trots min höga ålder på 30.5 år.

30,5 år är väl ingen ålder. Det är väl bara att fortsätta att göra det man tycker om oavsett vad andra tycker och tänker.

/Benny

Nä det var mer ironi över att livet inte tar slut efter 30.. smile

Jamen du har ju rätt......fortsätt så länge du tycker det är roligt!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
drazen_gti
20 augusti 2011 · 807 Inlägg

Detta måste vara årets dummaste tråd på gorg.

I'd rather die like a man, than live like a coward
Reichte86
20 augusti 2011 · 509 Inlägg

drazen_gti skrev:
Detta måste vara årets dummaste tråd på gorg.

Härligt med årets dummaste svar i samma tråd!

Jiimpa
20 augusti 2011 · 767 Inlägg

Du verkar vara lite väl negativ.
Först var det fel på att folk orkade hålla på och trimma och styla, sen blev det fel på att äldre åker runt på stan och spelar musik och nu är det fel på barn som följer med på bilträffar och race? Vad är inte fel när det kommer till bilar?

drazen_gti
20 augusti 2011 · 807 Inlägg

Reichte86 skrev:

drazen_gti skrev:
Detta måste vara årets dummaste tråd på gorg.

Härligt med årets dummaste svar i samma tråd!

Du dumförklarar typ 100k medlemar på detta forum med dina provocerande skrivna frågor o du har inte ens en bil upplagd! Förvänta dig inte några vettiga svar... Får jag fråga dig en sak? Vad är som har gjort dig så bitter?

I'd rather die like a man, than live like a coward
M103
20 augusti 2011 · 1 570 Inlägg

Reichte86 skrev:
Hur orkar ni hålla på med era bilar?
Trimma
styla
byta massa saker hit o dit!
tröttnar ni aldrig?
Växer ni aldrig upp?

Trimma och styla är inte min grej. Reparationer krävs för alla bilar, nya som gamla. Nej tröttnar aldrig, bilar är livet. Vad innebär "växa upp?" Att ge upp alla sina fritidsintressen?

Putteliten
20 augusti 2011 · 9 090 Inlägg

M103 skrev:

Reichte86 skrev:
Hur orkar ni hålla på med era bilar?
Trimma
styla
byta massa saker hit o dit!
tröttnar ni aldrig?
Växer ni aldrig upp?

Trimma och styla är inte min grej. Reparationer krävs för alla bilar, nya som gamla. Nej tröttnar aldrig, bilar är livet. Vad innebär "växa upp?" Att ge upp alla sina fritidsintressen?

Hehe, å sen vänta på att döden ska komma å hämta en....

it_mutt Avstängd
20 augusti 2011 · 10 388 Inlägg

Nog är det som så att folk upp till kanske, låt säga 30, (vilket jag själv passerat) lägger mer energi på att "style:a" bilen "större". Detta är givetvis ett generaliserande och gäller inte heller inte då för alla. Saken är ju att det är enorm skillnad på just "styling". För Pelle 23 är det kanske att trycka på det största kjolpaketet som går att frambringa, för it_mutt 32 är det kanske mer att sänka bilen, och göra mindre ändringar.

Oavsett vad tror jag det finns två saker som driver folk som håller på med bilar;

1) Vägen - att göra något som man tycker är snyggt, fräckt, tufft, kalla det vad vi vill. Men just själva skapandefasen

2) Målet, få bilen klar, vara nöjd över att vara klar. Att ha nått sina mål.

Vilket av dessa två som är VIKTIGAST eller ROLIGAST är givetvis från person till person.

Att låta sin kreativa ådra ta uttryck handlar inte alls om att "växa upp", inte på något vis. Visst kan jag själv tycka att ligga och glida runt i en sliten 740 på stan på fredagaskvällen och ha spenderat 100 gånger mer pengar på ljud än på bilen, och det fortfarande låter "skit" (jaja, ni vet vad jag menar) kan kännas lite "barnsligt"/"omoget".

MEN, det är i MIN värld, enligt MITT tycke.

Jag måste ju trots allt utgå från att tycka att personen som har den slitna 740:n tycker det är otroligt roligt. Och vem -fan- är jag att gnälla över vad denna person nu tycker är roligt, så länge det inte drabbar mig?

Bara för att jag inte trycker på det fetaste kojlpaketet som går att frambringa på min Audi, utan "nöjer" mig med mer diskret styling, så betyder det inte att jag ser ner på de som gör raka motsatsen till mig. Är det snyggt? Enligt mig; ibland, ibland inte. MEN, det är inte jag som kör omkring i bilen med kjolpaketet, då behöver jag inte bry mig mer än så.

Frågan kan vändas på; Växer aldrig du upp Reichte86 och slutar störa dig på vad andra gör? Hur kan det vara ett problem för dig om jag lägger 100.000 på min bil? Är det inget problem för dig? Jo uppenbarligen så är det iaf ett så pass stort problem att du måste kalla folk som lägger tid och pengar på sina bilar för omogna, och dessutom ifrågasätta deras/vår hobby.

Och sen kan man ju fundera på varför någon med strax över 500 poster på ett forum som handlar om att antingen bilar i originalskick, eller stylade bilar (från biltemafärgsmålade viperränder till XXXXXXXkr-styling), ens ALLS ifrågasätter bilen som hobby.

Senast redigerat av it_mutt (20 augusti 2011)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Reichte86
20 augusti 2011 · 509 Inlägg

drazen_gti skrev:

Reichte86 skrev:

drazen_gti skrev:
Detta måste vara årets dummaste tråd på gorg.

Härligt med årets dummaste svar i samma tråd!

Du dumförklarar typ 100k medlemar på detta forum med dina provocerande skrivna frågor o du har inte ens en bil upplagd! Förvänta dig inte några vettiga svar... Får jag fråga dig en sak? Vad är som har gjort dig så bitter?

Jag är inte bitter! Gillar att höra era åsikter och en gnutta provocering kan det nog vara!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2011 · 14 084 Inlägg

Reichte86 skrev:

drazen_gti skrev:

Reichte86 skrev:

Härligt med årets dummaste svar i samma tråd!

Du dumförklarar typ 100k medlemar på detta forum med dina provocerande skrivna frågor o du har inte ens en bil upplagd! Förvänta dig inte några vettiga svar... Får jag fråga dig en sak? Vad är som har gjort dig så bitter?

Jag är inte bitter! Gillar att höra era åsikter och en gnutta provocering kan det nog vara!

Måste hålla med drazen_gti.......jag tycker nog allt det låter som om du är rejält bitter. Kanske har du inte råd och därför är du bitter eller så har du råd och ändå är du bitter. På vad är du bitter....ja det vet du nog bara själv!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Knugcab
20 augusti 2011 · 5 111 Inlägg

Jag tror jag fattar lite var trådskaparen vill komma faktiskt.

Först och främst så skall jag säga lite som så att "växa upp" faktiskt handlar bland annat om att acceptera att folk kan ha andra intressen än en själv. Även att man kan föredra andra grenar inom samma intresseområde. Likväl som en del föredrar fotboll framför golf så finns det ju de som föredrar tunade japsbilar framför engelska sportvagnsklassiker i originalskick, och vice versa.

Sedan skulle jag väl inte vilja kalla motorsport för barnsligare än någon annan sport. Formel 1 är också racing, och då kan man fråga sig, om det bara är lekstuga för omogna människor, skulle det vara sådana pengar i den cirkusen då, skulle stora bilfabrikanter engagera sig som de gör, skulle multinationella storföretag stå bakom och sponsra osv? Är en duktig F1-förare bara "omogen och barnslig"? Nej, knappast.

Däremot finns det ju alltid en "svans"...

Jag skulle inte vilja blanda ihop det här med de seriöst bilintresserade faktiskt. Men bland de yngre, så finns det en stor skara, som egentligen inte verkar så bilintresserade. Det är ju inget fel med det, alla kan inte vara det. Men likväl så skall det ju skaffas bil, inget fel med det heller, då det är ett praktiskt transportmedel. För många verkar det dock vara en liten förlängning för att "räknas", för att hävda sig. De har ingen egen uppfattning om vad de vill ha egentligen. De VET att man "ska" ha minst 18" hjul, att man "ska" ha fetaste kjolpaketet, att man "ska" ha baslåda, att man "ska" ha grovt och högljutt avgassystem osv. och bilarna liknar oftast rullande tivolin utan att visa upp någon snyggt stylad helhet. Som grädde på moset så skall de ofta åka runt och föra busliv för ännu mer uppmärksamhet. Det skall burnas, det skall dunkas med baslådan så rutorna skallrar, det skall varvas, det skall köras ikapp på mer eller mindre livsfarliga sätt osv. Dessutom skall man ofta göra saker som verkligen drar till sig snutens uppmärksamhet som solfilmade sidorutor fram, köra med dimljus, ha belysning i spolarmunstycken eller andra skumma ställen osv. och sedan grina när man får böter och ropa ACAB och andra mogna saker.

För de flesta är det här en fas som går över. Antingen blir det kommunalgrå VW Passat med plastnavkapslar på avbetalning eller så kommer de in på seriösare grenar av bilhobbyn. Andra kommer liksom aldrig ur detta och jag kan förstå om det känns lite suspekt i vissas ögon med 25-30-40-åringar som håller på på det här viset, och att det inte är något vidare tecken på mognad... Att de ofta förstör på bilträffar och dylikt för seriöst folk gör ju kanske inte saken roligare.

Men något svar på fenomen som dessa har jag inte, jag är ingen psykolog.....

Men är jag inne på rätt spår, TS?

Senast redigerat av Volvo544special65 (20 augusti 2011)

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
M103
20 augusti 2011 · 1 570 Inlägg

Det kräver rätt mycket kunnande, tålamod och j-vlaranamma för att hålla en gammal bil rullande. Att lära sig saker, ta tag i saker, uträtta saker är väl att växa upp antar jag. Vad har man en hjärna och två armar till om man inte ska göra något? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang