2578
Sök

Volvo duett63(b18) Högerbroms tar i konstant

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#1
somtopic lyder, är nya broms klossar i den o allt är satt som det skall sitta men ändå tar den i(den rullar men segt.....)
vet någon va det förbanande felet kan va?
Mvh/Fran neutral
Senast redigerat av Drfrasse (26 augusti 2011)

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

"Saab är ingen bil, det är en livsstil"
225 Inlägg
Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#3
Nn1ck3 skrev:
jag vet vad felet är!


du kör fel bil wink

haha har ju 9000 me smile men btw ingen som vet? sad

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

5 111 Inlägg
26 augusti 2011
#4
Är det gamla bromsslangar?
De sväller ibland invändigt och släpper inte tillbaka trycket så att säga...


Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#5
Volvo544special65 skrev:
Är det gamla bromsslangar?
De sväller ibland invändigt och släpper inte tillbaka trycket så att säga...

o lösningen är att köpa ny måja tro?
jaden till högra bromsen kan va något år gammalt tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#7
kan jag kör ändå?

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

212 Inlägg
26 augusti 2011
#8
Precis som ovan skrivande säger. Jag hade samma problem på min chrysler. Innan besiktning vänster sida. Nån vecka efter besiktning kom det igen fast på höger, så det går ganska fort.

EDIT: Då var det alltså slangen som hade gått och blivit en backventil invändigt.
Senast redigerat av M-Wetter (26 augusti 2011)


212 Inlägg
26 augusti 2011
#9
Drfrasse skrev:
kan jag kör ändå?

Du kan köra, men det kommer ju bli mucho dyrare. Större slitage på bromsar, motor, växellåda och bränsleförbrukning då såklart.


Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#10
M-Wetter skrev:
Drfrasse skrev:
kan jag kör ändå?

Du kan köra, men det kommer ju bli mucho dyrare. Större slitage på bromsar, motor, växellåda och bränsleförbrukning då såklart.

den blir inte seg så den inte rullar men den e betydligt segare än resterande trummor ska beställa hem det nu! tack för svaren ändå! smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

3 059 Inlägg
26 augusti 2011
#11
Kan finnas en liten risk att bromsarna överhettar för att dom ligger på hela tiden också..
Nu kör du förvisso inte rally eller på bana med den men vid längre sträckor kan risken finnas.
Senast redigerat av Smajly (26 augusti 2011)


Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#12
Smajly skrev:
Kan finnas en liten risk att bromsarna överhettar för att dom ligger på hela tiden också..
Nu kör du förvisso inte rally eller på bana med den men vid längre sträckor kan risken finnas.

max 1 mil ditt sen stå i nån timme o en mil hem hehe smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

5 111 Inlägg
26 augusti 2011
#13
Smajly skrev:
Kan finnas en liten risk att bromsarna överhettar för att dom ligger på hela tiden också..
Nu kör du förvisso inte rally eller på bana med den men vid längre sträckor kan risken finnas.

Med trumbromsar är den risken betydligt större än med skivbromsar dessutom...


Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#14
Volvo544special65 skrev:
Smajly skrev:
Kan finnas en liten risk att bromsarna överhettar för att dom ligger på hela tiden också..
Nu kör du förvisso inte rally eller på bana med den men vid längre sträckor kan risken finnas.

Med trumbromsar är den risken betydligt större än med skivbromsar dessutom...

körde me dem så innan men trodde bromsbackar sbehövde slitas ner, men tack för svaren ändå får beställa hem en bromslang! smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14


Sök