Ghost rider VS. Polisen.

ekelund88
26 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

KHRacing skrev:

ekelund88 skrev:

darkwizard skrev:
Polisarna har nu civila sport hojar, så GR får nog se upp.

hahhaha källa på detta?

HAHAHA. ?

det är ett välkänt faktum om man ärlite insatt.
Polisen kan ha precis vilka fordon som helst, som du som förare defenitift inte skulle ens gissa dig till :-)

BMW´s nya varstinghoj med 200+ orginalhästar är en av dem, har själv sett den i Helsingborg på vallåkrakvällen.
har även hört talas om att de har Honda CBR1000 & för ett antal år sedan hade en ett flertal landsvägslok i form utav Honda St1100 panEuropean

vet att dom har bmw hojen men räcknas de som en sporthoj ? e inte de nånform av sporttouring de e de för mig iaf..

KHRacing
26 augusti 2011 ·

ekelund88 skrev:

KHRacing skrev:

ekelund88 skrev:

hahhaha källa på detta?

HAHAHA. ?

det är ett välkänt faktum om man ärlite insatt.
Polisen kan ha precis vilka fordon som helst, som du som förare defenitift inte skulle ens gissa dig till :-)

BMW´s nya varstinghoj med 200+ orginalhästar är en av dem, har själv sett den i Helsingborg på vallåkrakvällen.
har även hört talas om att de har Honda CBR1000 & för ett antal år sedan hade en ett flertal landsvägslok i form utav Honda St1100 panEuropean

vet att dom har bmw hojen men räcknas de som en sporthoj ? e inte de nånform av sporttouring de e de för mig iaf..

har du sett den :-)

Tror inte det va - den är en hoj i klass med CBR1000/ZXr1400 m.m

ekelund88
26 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

KHRacing skrev:

ekelund88 skrev:

KHRacing skrev:

HAHAHA. ?

det är ett välkänt faktum om man ärlite insatt.
Polisen kan ha precis vilka fordon som helst, som du som förare defenitift inte skulle ens gissa dig till :-)

BMW´s nya varstinghoj med 200+ orginalhästar är en av dem, har själv sett den i Helsingborg på vallåkrakvällen.
har även hört talas om att de har Honda CBR1000 & för ett antal år sedan hade en ett flertal landsvägslok i form utav Honda St1100 panEuropean

vet att dom har bmw hojen men räcknas de som en sporthoj ? e inte de nånform av sporttouring de e de för mig iaf..

har du sett den :-)

Tror inte det va - den är en hoj i klass med CBR1000/ZXr1400 m.m

kör dom en s1000rr menar du ? då vill jag verkligen ha en källa på det eftersom de e ända sporthojen enligt mig bmw har

KHRacing
26 augusti 2011 ·

ekelund88 skrev:

KHRacing skrev:

ekelund88 skrev:

vet att dom har bmw hojen men räcknas de som en sporthoj ? e inte de nånform av sporttouring de e de för mig iaf..

har du sett den :-)

Tror inte det va - den är en hoj i klass med CBR1000/ZXr1400 m.m

kör dom en s1000rr menar du ? då vill jag verkligen ha en källa på det eftersom de e ända sporthojen enligt mig bmw har

Ja ringer du Polisen så lär de nog inte svara :-)
jag har sett, det räcker för mig iaf. i Helsingborg på Vallåkrakvällen

schnauz
26 augusti 2011 · 1 758 Inlägg

Även om polisen skulle ha lika snabba (eller snabbare) hojjar så skulle de knappast få stopp på honom i första laget. Han kör på ett sätt som en polis inte skulle (eller får) göra.
- 1150: Lägesrapport, tack.
- Jorå, jag har honom nog snart. Kör slalom i 250 blås, mitt ibland husvagnssvenssons och lastbilar på Essingeleden.
Gissa om det efterföljandet skulle avbrytas?

ekelund88
26 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

KHRacing skrev:

ekelund88 skrev:

KHRacing skrev:

har du sett den :-)

Tror inte det va - den är en hoj i klass med CBR1000/ZXr1400 m.m

kör dom en s1000rr menar du ? då vill jag verkligen ha en källa på det eftersom de e ända sporthojen enligt mig bmw har

Ja ringer du Polisen så lär de nog inte svara :-)
jag har sett, det räcker för mig iaf. i Helsingborg på Vallåkrakvällen

jag ringde dom på 11414 existerar ingen s1000rr som polismotorcykel i deras register däremot finns R1200RT måste varit den du såg eller nån som skämtade med dig .. ring själv och kolla upp de nu besserwisser

KHRacing
26 augusti 2011 ·

ekelund88 skrev:

KHRacing skrev:

ekelund88 skrev:
kör dom en s1000rr menar du ? då vill jag verkligen ha en källa på det eftersom de e ända sporthojen enligt mig bmw har

Ja ringer du Polisen så lär de nog inte svara :-)
jag har sett, det räcker för mig iaf. i Helsingborg på Vallåkrakvällen

jag ringde dom på 11414 existerar ingen s1000rr som polismotorcykel i deras register däremot finns R1200RT måste varit den du såg eller nån som skämtade med dig .. ring själv och kolla upp de nu besserwisser

Ursäkta - vad ger dig rätten att kalla mig så ?
be om ursäkt är det minsta du skall göra.

Tror du på fullaste allvar att polisen svara på sådana frågor ? det är ju för fan samma som att dui skulle ringa & be om listan på deras civilfordon
tänk om va

trevlig helg

Senast redigerat av KHRacing (26 augusti 2011)

Transporter89
26 augusti 2011 · 957 Inlägg

CHEEVA skrev:

Transporter89 skrev:

ekelund88 skrev:
hahhaha källa på detta?

Det finns faktist men de ser man jätte sällan jag har seta typ 3 ggr dena sommaren De e oftast svartkläda  och bara  på ryggen  står det polis med vita  reflex bokstever och kan bara säga  sattans helvete va  de hojana går  fyfan

vad är det som gör att dessa ( om de nu finns ) hojjarna går bättre än valfri nyare sporthoj ?

kan inte  så mkt om  MC  så kan inte säga vad e det för några eller så  men vet bara att han köde iväg som en raket  fan vet jag vad  är det som gör att de går men det är säkert något som är grejat  under den   med  men tro mej  de  FINNS  om du vill se flera  såna  åk till jönköping har sett några där med ner jag skulle hämta min nya bil  så körde vi förbi där och där var en som körde om oss en rikti civilare  skulle fan aldrig i mitt liv tro att det var en polis nise  men  efte 2 km så  ha rhan stopat  en kille som han skrev böter till heheh

Senast redigerat av Transporter89 (26 augusti 2011)

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
darkwizard Fordonstekniker
26 augusti 2011 · 1 740 Inlägg

Hmm, dom 2 jag såg i Örebro var Hayabusor, eller hur det nu dom stavas. Men dom finns. Och detta med att civilare kan köra vilken bil som helst, så ja.

Och, jo. Har sett mc snuten med cross hojar med.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Ghostman85
26 augusti 2011 · 89 Inlägg

Hur eller hur, OM nu snutarna har sportbåge, varför fångar man inte GR då? hmm

Någongång måste ju även han göra en tabbe som gör att dom tar honom.
Ingen är ju felfri, eller helt 110% "odödlig" för snutarna!

Bensinslut, punktering, motorhaveri, trilla omkull.. eller vad som helst!
Eller håller ni inte med?? hmm

Även om det är en sportförare som kört i 35 år så händer det ju alltid nåt någongång.
Liiten olycka eller att han tar fel på avstånd och drämmer rakt in i staket eller någon annan bil.


Ok.. nu bor jag i mörka Småland, men skulle jag köra här 2-3 ggr så skulle jag förmodligen vara fast sen.. ryktesvägarna!!
Men visst.. Stockholm är man ju lite mer anonym i. tongue

Team Ghostman Sweden
darkwizard Fordonstekniker
26 augusti 2011 · 1 740 Inlägg

Det går ju rykte om att han har åkt dit, eller rättare sagt 1 av dom 10 förarna, har åkt dit.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
schnauz
26 augusti 2011 · 1 758 Inlägg

Ghostman85 skrev:
Hur eller hur, OM nu snutarna har sportbåge, varför fångar man inte GR då? hmm

Någongång måste ju även han göra en tabbe som gör att dom tar honom.
Ingen är ju felfri, eller helt 110% "odödlig" för snutarna!

Bensinslut, punktering, motorhaveri, trilla omkull.. eller vad som helst!
Eller håller ni inte med?? hmm

Även om det är en sportförare som kört i 35 år så händer det ju alltid nåt någongång.
Liiten olycka eller att han tar fel på avstånd och drämmer rakt in i staket eller någon annan bil.


Ok.. nu bor jag i mörka Småland, men skulle jag köra här 2-3 ggr så skulle jag förmodligen vara fast sen.. ryktesvägarna!!
Men visst.. Stockholm är man ju lite mer anonym i. tongue

Räcker inte med rykten, måste finnas någon form av bevis.
Är ingen direkt hemlis att den ursprungliga "Ghost Rider" är Patrik Fürstenhoff - det har polisen "vetat" om i många år. Men som sagt - de måste ha bevis.
Är flera som varit "Ghost Rider" genom åren, vilket knappast minskar ryktesspridningen. Dödsryktena som cirkulerat kommer troligen från Jocke Karlsson, som också varit med i filmerna. Han körde visserligen ihjäl sig på hoj, men inte under inspelning av Ghost Rider, utan under tävling på Isle of Man.

Ghostman85
26 augusti 2011 · 89 Inlägg

Ja jo, så länge det bara är rykten är det ju svårt att visa att det verkligen är så!! smile


Han är verkligen GHOSTrider. wink


Precis som för fleeera år sedan, när min kompis börja kalla mig Ghostman. tongue
Han sa "fan ibland ser man dig flera ggr om dagen, men sen kan du vara borta lika fort.. du borde kallas för Ghostman". smile

Därav mitt smeknamn, hehe.

Detta var när jag bodde i Helsingborg.. eller rättare sagt Åstorp.

Team Ghostman Sweden
wistfors Performance meck
26 augusti 2011 · 342 Inlägg

Spelar vell ingen roll vad det är för bil eller mc dom har när det är skit bakom spakarna....
sen gör ju GR det för han tycker det är förbannat roligt snutarna gör det som sitt jobb GR har inga problem med att satsa sitt liv när han ger sig på att leka lite snutarna har det som ett jobb då offrar man inte livet...
sen att jag personligen att dom som jobbar hos/åt polismyndigheten inte har *** nog att köra lika dant.
Någon som lärt sig köra och någon fått mc kort är ju helt olika saker;) och kör man inte i så är man för blyg;)
dö skall vi alla göra så lika bra och göra det fränt;)

Mvh

Muttley
26 augusti 2011 ·

ekelund88 skrev:

KHRacing skrev:

ekelund88 skrev:

kör dom en s1000rr menar du ? då vill jag verkligen ha en källa på det eftersom de e ända sporthojen enligt mig bmw har

Ja ringer du Polisen så lär de nog inte svara :-)
jag har sett, det räcker för mig iaf. i Helsingborg på Vallåkrakvällen

jag ringde dom på 11414 existerar ingen s1000rr som polismotorcykel i deras register däremot finns R1200RT måste varit den du såg eller nån som skämtade med dig .. ring själv och kolla upp de nu besserwisser

Vad säger att polisen inte kan hyra? Eller att en polis äger en sådan privat.
De kan hyra andra bilar och spana rundor vettu.

Men faktiskt så är ju inte cbr eller zxr i klass med bmwn,  den är i en klass för sig själv. Så brutal och sjukt gott ljud smile

Ghostman85
26 augusti 2011 · 89 Inlägg

Så sant så.. alla ska vi ligga 2 meter under jorden en vacker dag!!

Jag inom kort kommer t ex lägga upp stunts och grejer på min kanal på Youtube. wink
Blir en hel del sjuuka saker, och körning med min 125cc..fiddy. tongue

Sålde ju min Yamaha 600, och det ÅNGRAR jag!!
Men jag ska spara 4-6 månader.. sedan köpa en hoj igen! smile


Vad gör man inte för att bjuda på sig själv??

Team Ghostman Sweden
Transporter89
26 augusti 2011 · 957 Inlägg

Minns inte exakt men tror det var   år 209  en finn sommardag faktist ås hade vi  poliser överallt i  stan massor emd hastighetskontroler på landsvägar  motorvägar  ine i stan   runt om landskona  då hyrde faktist poliser   några bilar som ford focus   toyota avensis  osv  jag menar  de kan köra vafan de vill och vara helt civil kläda   i tyskland i juli månad på vägen hem blev jag stopad  i tyskland då   av civil polis  och  han var  valing kläd  som  han skulle typ ut och promenera helt valinga kläder och de körde  en VW  Sharan V6  skulle aboslut alldrig kunna en  tro att de var poliser före de visade   polis  legg

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Transporter89
26 augusti 2011 · 957 Inlägg

http://www.aftonkuriren.se/?p=5122En sån där har man set  på vägen!!!!

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Ghostman85
26 augusti 2011 · 89 Inlägg

Ja det var ju en fin båge. smile

Här där jag bor så finns det en hel del enduro mcsnutar.. och det är väl för att alla här i skogarna kör cross, atv och gud vet allt..
Så om dom ens ska ha någon chans så krävs det ju sådana maskiner. cool

Team Ghostman Sweden
Muttley
26 augusti 2011 ·

Ghostman85 skrev:
Ja det var ju en fin båge. smile

Här där jag bor så finns det en hel del enduro mcsnutar.. och det är väl för att alla här i skogarna kör cross, atv och gud vet allt..
Så om dom ens ska ha någon chans så krävs det ju sådana maskiner. cool

Vi har en sån här med offroad variant.  Man ser inte hojjen när han sitter på nästan smile. Sen på festivaler så kör han gärna inne på torg och så, hade han kunnat hade han suttit kvar på hojjen när han ska gripa någon och släpat den gripne efter. 

Bra att de har alla varianter annars.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang