Ghost rider VS. Polisen.

gamlingen
29 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

ekelund88 skrev:

Andromeda skrev:

ekelund88 skrev:
"Jag tycker inte det har med manlighet att göra att riskera andras liv, däremot tar jag för givet att ALLA som gör det besitter någon slags brist, defekt eller redan har en utredd diagnos."


ingen ursäkt från mig vet man inte va man vräker ur sig kanske man ska hålla tyst

Självklart har du något fel i huvudet om du medvetet utsätter andra för livsfara på vägarna. Oavsett om du gör det genom att äntra motorvägen i 55 km/h eller kryssa mellan bilar i 200 km/h eller väljer att inte stanna när Polisen ber dig att göra det. Förstår du inte att du utsätter andra för fara genom dessa beteenden är du inte dum i huvudet, då är du mentalt handikappad och bör inte ha körkort.

ja de e ju de jag säger enligt era resonemang e alla psykisktstörda i sverige eftersom ingen nånsin är perfekt i trafiken

Näe men de flesta riskerar nog inte andras liv i trafiken.. va väl det som va poängen...fel gör alla nångång. men inte riskerar livet på andra genom att köra som en vettvilling. Finns inte ett dugg manlighet genom att bete sej som en idiot i trafiken.

Senast redigerat av gamlingen (29 augusti 2011)

Andromeda Rumpmas
29 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

ekelund88 skrev:

Andromeda skrev:

ekelund88 skrev:

"Jag tycker inte det har med manlighet att göra att riskera andras liv, däremot tar jag för givet att ALLA som gör det besitter någon slags brist, defekt eller redan har en utredd diagnos."


ingen ursäkt från mig vet man inte va man vräker ur sig kanske man ska hålla tyst

Självklart har du något fel i huvudet om du medvetet utsätter andra för livsfara på vägarna. Oavsett om du gör det genom att äntra motorvägen i 55 km/h eller kryssa mellan bilar i 200 km/h eller väljer att inte stanna när Polisen ber dig att göra det. Förstår du inte att du utsätter andra för fara genom dessa beteenden är du inte dum i huvudet, då är du mentalt handikappad och bör inte ha körkort.

ja de e ju de jag säger enligt era resonemang e alla psykisktstörda i sverige eftersom ingen nånsin är perfekt i trafiken

Alla gör misstag, men så fort det sker medvetet är det inte längre ett misstag. Ett misstag sker utan avsikt, medan det beteende du försvarar är avsiktligt. Det måste du väl ändå förstå?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
ekelund88
29 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

Andromeda skrev:

ekelund88 skrev:

Andromeda skrev:

Självklart har du något fel i huvudet om du medvetet utsätter andra för livsfara på vägarna. Oavsett om du gör det genom att äntra motorvägen i 55 km/h eller kryssa mellan bilar i 200 km/h eller väljer att inte stanna när Polisen ber dig att göra det. Förstår du inte att du utsätter andra för fara genom dessa beteenden är du inte dum i huvudet, då är du mentalt handikappad och bör inte ha körkort.

ja de e ju de jag säger enligt era resonemang e alla psykisktstörda i sverige eftersom ingen nånsin är perfekt i trafiken

Alla gör misstag, men så fort det sker medvetet är det inte längre ett misstag. Ett misstag sker utan avsikt, medan det beteende du försvarar är avsiktligt. Det måste du väl ändå förstå?

jag försvarar inte nånting .. bara konstaterar att ni tycker alla e psykstörda som kört en kmh förfort tex de har ALLA gjort eller 10kmh för sakta vilket säkert alla har gjort .. det som stör mig är att ni säger att alla är psykstörda då .. för allt detta jag tog upp är trafikfaror

gamlingen
29 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

Liiiiite skillnad att köra 5km/h för fort än å ligga kryssa i 250km/h mellan bilarna.

Andromeda Rumpmas
29 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

gamlingen skrev:
Liiiiite skillnad att köra 5km/h för fort än å ligga kryssa i 250km/h mellan bilarna.

Fattar han inte det är det dags att han skickar tillbaka körkortet.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
gamlingen
29 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

Andromeda skrev:

gamlingen skrev:
Liiiiite skillnad att köra 5km/h för fort än å ligga kryssa i 250km/h mellan bilarna.

Fattar han inte det är det dags att han skickar tillbaka körkortet.

verkligen

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
29 augusti 2011 · 5 042 Inlägg

Fan va alla skriver HAN
Det är DOM. det är gäng killar...

Eller ni kanske seriöst tror på att 1 kör Alla hojjar 15st  ? , Bmw´n , Subarun , snöscootern m.m.

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (29 augusti 2011)

C H E V R O L E T <3
ekelund88
29 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

gamlingen skrev:
Liiiiite skillnad att köra 5km/h för fort än å ligga kryssa i 250km/h mellan bilarna.

fortfarande inte de som va poängen aldrig nämt nånstans att "alla som kör över 250 o pendlar mellan filerna e psyksjuka" utan "alla som e en fara  för trafiken är psyksjuka" eller hur lär er läsa innan ni kommenterar annars finns säkert svenska förnybörjare om ni har svårt med det

SportPilot Ubåtsingenjör
29 augusti 2011 · 7 247 Inlägg

ekelund88 skrev:

gamlingen skrev:
Liiiiite skillnad att köra 5km/h för fort än å ligga kryssa i 250km/h mellan bilarna.

fortfarande inte de som va poängen aldrig nämt nånstans att "alla som kör över 250 o pendlar mellan filerna e psyksjuka" utan "alla som e en fara  för trafiken är psyksjuka" eller hur lär er läsa innan ni kommenterar annars finns säkert svenska förnybörjare om ni har svårt med det

man är inte någon direkt fara för att man kör 10km/h för fort ... du behöver inte vara de om du kör i 200km/h för fort heller, beror lite på när var och hur ... att köra som GR kör är sjukt och inte manligt någonstans

Senast redigerat av CHEEVA (29 augusti 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
gamlingen
29 augusti 2011 · 5 198 Inlägg

ekelund88 skrev:

gamlingen skrev:
Liiiiite skillnad att köra 5km/h för fort än å ligga kryssa i 250km/h mellan bilarna.

fortfarande inte de som va poängen aldrig nämt nånstans att "alla som kör över 250 o pendlar mellan filerna e psyksjuka" utan "alla som e en fara  för trafiken är psyksjuka" eller hur lär er läsa innan ni kommenterar annars finns säkert svenska förnybörjare om ni har svårt med det

Nu va det ju GR som diskuterades om jag inte minns fel, och inte min svenska som överhuvudtaget inte du ska diskutera.

Senast redigerat av gamlingen (29 augusti 2011)

caromania Forummoderator
29 augusti 2011 · 9 296 Inlägg

Ibland blir det knepigt men nu kör vi!

Malheus skrev:
Fritt fram..vad hände med killen som krasha vid Södralänken för nån månad sen?

caromania skrev:
Han dog. Det får väl betecknas som hans eget beslut att köra 200-250km/h under 8-10 mil utan att stanna trots att polisen uppmanat honom till det under en mycket lång tid? Men kanske hade han läst nån tråd på ett internetforum om hur lätt det är att köra ifrån polisen, och att det är manligt att göra det. Speciellt när man har sin 17åriga flickvän på bönpallen.

CHEEVA skrev:
tragiskt att läsa detta ... hoppas det gick bra med tjejen iallafall

men visst är det manligt att köra så här ^^

caromania skrev:
Jo hon klarade sig, och det var snyftreportage i Expressen om hur Polisen dödade hennes pojkvän, samme pojkvän som utan körkort, tidigare straffad, vägrade stanna under en sträcka av ca 100km.

Jag tycker inte det har med manlighet att göra att riskera andras liv, däremot tar jag för givet att alla som gör det besitter någon slags brist, defekt eller redan har en utredd diagnos.

(CHEEVA skrev då att han höll med till 100% och att det var trist att försöka klandra polisen för detta tragiska dödsfall och att det dessutom måste finnas någon brist hos folk som kör på det vis som den unge mannen i fråga gjort.)

Vidare:

ekelund88 skrev:
fortfarande inte de som va poängen aldrig nämt nånstans att "alla som kör över 250 o pendlar mellan filerna e psyksjuka" utan "alla som e en fara  för trafiken är psyksjuka" eller hur lär er läsa innan ni kommenterar annars finns säkert svenska förnybörjare om ni har svårt med det

Det var du som skrev att det inte nämnts någonstans om folk som kör över 250km/h och indirekt har du rätt eftersom vi diskuterade den specifika stolle som blåste in i räcket vid södra länken. Att du sedan dessutom väljer att felcitera: "alla som kör över 250 o pendlar mellan filerna e psyksjuka" är inte riktigt okej. Vem citerar du? Dig själv?

För övrigt finns ingen svenska för nybörjare, däremot svenska för invandrare (SFI) men jag antar att du refererar till svenska i de tidiga skolåren. Då kan jag, som dessutom är svensklärare, passa på och berätta att i år 3 förväntas man nå luspunkt 15, vilket betyder "läser flytande". Luspunkt 14 som med andra ord uppnås av de flesta redan i år 2 står för "sökläsa". Eff Wai Ajj

Är vi överens nu?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
ekelund88
29 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

caromania skrev:
Ibland blir det knepigt men nu kör vi!

Malheus skrev:
Fritt fram..vad hände med killen som krasha vid Södralänken för nån månad sen?

caromania skrev:
Han dog. Det får väl betecknas som hans eget beslut att köra 200-250km/h under 8-10 mil utan att stanna trots att polisen uppmanat honom till det under en mycket lång tid? Men kanske hade han läst nån tråd på ett internetforum om hur lätt det är att köra ifrån polisen, och att det är manligt att göra det. Speciellt när man har sin 17åriga flickvän på bönpallen.

CHEEVA skrev:
tragiskt att läsa detta ... hoppas det gick bra med tjejen iallafall

men visst är det manligt att köra så här ^^

caromania skrev:
Jo hon klarade sig, och det var snyftreportage i Expressen om hur Polisen dödade hennes pojkvän, samme pojkvän som utan körkort, tidigare straffad, vägrade stanna under en sträcka av ca 100km.

Jag tycker inte det har med manlighet att göra att riskera andras liv, däremot tar jag för givet att alla som gör det besitter någon slags brist, defekt eller redan har en utredd diagnos.

(CHEEVA skrev då att han höll med till 100% och att det var trist att försöka klandra polisen för detta tragiska dödsfall och att det dessutom måste finnas någon brist hos folk som kör på det vis som den unge mannen i fråga gjort.)

Vidare:

ekelund88 skrev:
fortfarande inte de som va poängen aldrig nämt nånstans att "alla som kör över 250 o pendlar mellan filerna e psyksjuka" utan "alla som e en fara  för trafiken är psyksjuka" eller hur lär er läsa innan ni kommenterar annars finns säkert svenska förnybörjare om ni har svårt med det

Det var du som skrev att det inte nämnts någonstans om folk som kör över 250km/h och indirekt har du rätt eftersom vi diskuterade den specifika stolle som blåste in i räcket vid södra länken. Att du sedan dessutom väljer att felcitera: "alla som kör över 250 o pendlar mellan filerna e psyksjuka" är inte riktigt okej. Vem citerar du? Dig själv?

För övrigt finns ingen svenska för nybörjare, däremot svenska för invandrare (SFI) men jag antar att du refererar till svenska i de tidiga skolåren. Då kan jag, som dessutom är svensklärare, passa på och berätta att i år 3 förväntas man nå luspunkt 15, vilket betyder "läser flytande". Luspunkt 14 som med andra ord uppnås av de flesta redan i år 2 står för "sökläsa". Eff Wai Ajj

Är vi överens nu?

jag citerade "gamlingen" där men resten va riktat bara till dig

caromania Forummoderator
29 augusti 2011 · 9 296 Inlägg

ekelund88 skrev:
jag citerade "gamlingen" där men resten va riktat bara till dig

Vad var riktat till mig? Ditt tydliga missförstånd av vad vi andra diskuterade? Och citerade du verkligen Gamlingen? Jag tycker du ska släppa penseln innan du når hörnet och hoppa till dörren.

Du och endast du skriver att alla psykiskt sjuka är en fara i trafiken. Du använder uttryck som psyksjuka eller psykiskt störda i ganska många inlägg. Jag är osäker på vad du vill få fram. Är det någon slags parallell till mitt inlägg där jag skrev att jag anser att alla som kör 200-250km/h tex genom Stockholmstrafiken längs Södertäljevägen under 80-100km saknar något fundamentalt vilket gör att de sannolikt har eller skulle kunna få en diagnos? Ja, det står jag för. Men hur du får det till psykisk sjukdom, det får du klura ut själv.

Emellertid; den totala brist på empati det innebär att riskera medmänniskors liv utan någon som helst tanke, tyder helt klart på en hormonell- eller flödesstörning i hjärnan som tex kan yttra sig i ADHD eller lättare autistiska drag. Vissa forskare hävdar dock att sociopati/psykopati inte behöver ha någon fysisk defekt utan att det där snarare handlar om socialt arv, uppväxt etc. Viktigt är alltså att påpeka att en eventuell diagnos inte alltid innebär att man är psykiskt sjuk som jag tolkar det att du tror.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Andromeda Rumpmas
29 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

ekelund88 skrev:

gamlingen skrev:
Liiiiite skillnad att köra 5km/h för fort än å ligga kryssa i 250km/h mellan bilarna.

fortfarande inte de som va poängen aldrig nämt nånstans att "alla som kör över 250 o pendlar mellan filerna e psyksjuka" utan "alla som e en fara  för trafiken är psyksjuka" eller hur lär er läsa innan ni kommenterar annars finns säkert svenska förnybörjare om ni har svårt med det

Du borde nog stannat ett par år till i skolan som du stavar och bygger meningar. Fan vad det irriterar mig när folk inte kan uttrycka sig vettigt i skrift.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Marticus Meldem
29 augusti 2011 · 917 Inlägg

ekelund88 skrev:

gamlingen skrev:
Liiiiite skillnad att köra 5km/h för fort än å ligga kryssa i 250km/h mellan bilarna.

fortfarande inte de som va poängen aldrig nämt nånstans att "alla som kör över 250 o pendlar mellan filerna e psyksjuka" utan "alla som e en fara  för trafiken är psyksjuka" eller hur lär er läsa innan ni kommenterar annars finns säkert svenska förnybörjare om ni har svårt med det

Fantastiskt va ditt inlägg är ironiskt big_smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Vurtne DEVIL
12 december 2011 · 1 171 Inlägg

Vad jag hört så släpps väl filmen 15e dec, och till nåt annat, ni som sett trailer på "what the fuck" nån som har en aning om vad som hände när han "flippa" ikoll på motorcykeln i trailern? Och hur det gick?

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
v70bruno
15 april 2012 · 5 Inlägg

Polisen
Har en fin Subaru med runt 800hk i och han som kör kan köra
Det vet jag den kommer rulla nu i sommar dom är inte blyga med att hänga på i bil värden
Kolla bara i utlandet !!!!

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
15 april 2012 · 1 163 Inlägg

v70bruno skrev:
Polisen
Har en fin Subaru med runt 800hk i och han som kör kan köra
Det vet jag den kommer rulla nu i sommar dom är inte blyga med att hänga på i bil värden
Kolla bara i utlandet !!!!

Okej, låter bra smile

~Andy~
KHRacing
15 april 2012 ·

v70bruno skrev:
Polisen
Har en fin Subaru med runt 800hk i och han som kör kan köra
Det vet jag den kommer rulla nu i sommar dom är inte blyga med att hänga på i bil värden
Kolla bara i utlandet !!!!

Hmmm...  kliar sig på huvudet.....

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
15 april 2012 · 1 163 Inlägg

KHRacing skrev:

v70bruno skrev:
Polisen
Har en fin Subaru med runt 800hk i och han som kör kan köra
Det vet jag den kommer rulla nu i sommar dom är inte blyga med att hänga på i bil värden
Kolla bara i utlandet !!!!

Hmmm...  kliar sig på huvudet.....

Bara lite ^^

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang