JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)
  • 305 Följare
  • 2 210 603 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2021
JKDesign
1 november 2015 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:
Ja det kommer väl en del bilder där framöver smile

Har även garanterad plats på Elmia 2016 om jag vill.. så bilen kommer synas där om jag antar utmaningen wink

Riktigt grymt smile ska bli kul att se vad den kan leverera med turbo!!!

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
jojje81 George
1 november 2015 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Ja det kommer väl en del bilder där framöver smile

Har även garanterad plats på Elmia 2016 om jag vill.. så bilen kommer synas där om jag antar utmaningen wink

Riktigt grymt smile ska bli kul att se vad den kan leverera med turbo!!!

Hmm vad kan den tänkas leverera tro?

http://www.an88.se/motor-tuning/precisi … et-bb.html

Jag hoppas på ngt i stil som turbon klarar av... iaf i bänken.., sen kan man skruva ner smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
JKDesign
1 november 2015 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Ja det kommer väl en del bilder där framöver smile

Har även garanterad plats på Elmia 2016 om jag vill.. så bilen kommer synas där om jag antar utmaningen wink

Riktigt grymt smile ska bli kul att se vad den kan leverera med turbo!!!

Hmm vad kan den tänkas leverera tro?

http://www.an88.se/motor-tuning/precisi … et-bb.html

Jag hoppas på ngt i stil som turbon klarar av... iaf i bänken.., sen kan man skruva ner smile

Galet grym snurra! Jag tror på ca 900hk i bänken, med tanke på din nuvarande setup. Sen skruva ner till ~750 och köra safe wink

Kommer bli riktigt spännande smile

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
jojje81 George
1 november 2015 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:

Riktigt grymt smile ska bli kul att se vad den kan leverera med turbo!!!

Hmm vad kan den tänkas leverera tro?

http://www.an88.se/motor-tuning/precisi … et-bb.html

Jag hoppas på ngt i stil som turbon klarar av... iaf i bänken.., sen kan man skruva ner smile

Galet grym snurra! Jag tror på ca 900hk i bänken, med tanke på din nuvarande setup. Sen skruva ner till ~750 och köra safe wink

Kommer bli riktigt spännande smile

Hehe.. jag tror mer på 750hk i bänken och sen skruva ner till 600... den som lever får se smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Mervolic Yawn...
1 november 2015 · 3 151 Inlägg

Dom där däcken såg rätt slut ut... Hur många mil kör du per år? smile

JKDesign
2 november 2015 · 4 442 Inlägg

Mervolic skrev:
Dom där däcken såg rätt slut ut... Hur många mil kör du per år? smile

Ja dom hade gjort sitt smile dessa däcken har nog rullat 700 - 1000mil, men dom har fått utstå en hel del däckspinn tongue
Bakdäcken är som nya.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
pontiacen
2 november 2015 · 1 080 Inlägg

Maxar du cambern fram i topplagringen då, och har du gjort en hjulinställning efter bilen vart sänkt? smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
JKDesign
2 november 2015 · 4 442 Inlägg

pontiacen skrev:
Maxar du cambern fram i topplagringen då, och har du gjort en hjulinställning efter bilen vart sänkt? smile

JA på båda frågorna big_smile

Först maxade jag camber i infästningen av coiloverbenet = -1,5 camber.
Därefter gjordes hjulinställning.
Sen maxade jag även topplagringens camber, så borde vara ~ -2,5 fram nu.

Jag är inte förvånad att däcken ser ut som dom gör, har ofta däcksläpp på 2an wink

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
jojje81 George
2 november 2015 · 1 956 Inlägg

Fast du behöver en diff då endast ett däck är slitet ordentligt wink

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
JKDesign
2 november 2015 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:
Fast du behöver en diff då endast ett däck är slitet ordentligt wink

Jag vet...

Det sura är ju att det kostar flis, när man gör det får man väl se över vxl lådan + ny koppling när man ändå har grejerna nere hmm

Ett sånt kalas skulle gå loss på typ 25-30' med arbete misstänker jag?

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Mr_Lööf
2 november 2015 · 1 912 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Fast du behöver en diff då endast ett däck är slitet ordentligt wink

Jag vet...

Det sura är ju att det kostar flis, när man gör det får man väl se över vxl lådan + ny koppling när man ändå har grejerna nere hmm

Ett sånt kalas skulle gå loss på typ 25-30' med arbete misstänker jag?

Jag betalade totalt 18-19.000kr för en låda, guaife diffbroms och renovering. smile

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Saab 9000 Aero "Legenden" (1994)
Saab 9-5 SE V6 "Kahoz" (2000)
Saab 9000 CS 2.3Turbo S "T-Sport" (1992)
jojje81 George
2 november 2015 · 1 956 Inlägg

Du hittar en låda med quaife för ca 10-12k och att renovera en låda är sällan en garanti... snarare ett lotteri enligt mig tongue

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
JKDesign
2 november 2015 · 4 442 Inlägg

Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
rcy
3 november 2015 · 1 705 Inlägg

JKDesign skrev:
Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.

Kolla med Johan H på STCS forum, kompetentare växellådsmeck lär du inte hitta.
Kör man 800 häst i en og9-3 blir man tydligen rätt grym på att skruva växellådor efter ett tag. smile

Saab 9-3 "svarten" (2004)
BMW 325i "isbilen" (1992)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
JKDesign
3 november 2015 · 4 442 Inlägg

rcy skrev:

JKDesign skrev:
Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.

Kolla med Johan H på STCS forum, kompetentare växellådsmeck lär du inte hitta.
Kör man 800 häst i en og9-3 blir man tydligen rätt grym på att skruva växellådor efter ett tag. smile

Tack för tipset! Skall gå med i stcs så ja kan köra lite bana framöver 😀

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JKDesign
3 november 2015 · 4 442 Inlägg

Snaaaaabbbb leverans av bakaxel.se

Sen att dom är billigast på dessa spridare i Sverige och är sjukt trevliga gör det ju inte sämre.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-163ef36cd2a1618fd80f1f67340b6e8e.jpg

Siemens deka 875cc!

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Funkiee Saab älskare!
5 november 2015 · 4 597 Inlägg

får jag vara ärlig eller blir du ledsen då? tongue

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Mr_Lööf
5 november 2015 · 1 912 Inlägg

rcy skrev:

JKDesign skrev:
Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.

Kolla med Johan H på STCS forum, kompetentare växellådsmeck lär du inte hitta.
Kör man 800 häst i en og9-3 blir man tydligen rätt grym på att skruva växellådor efter ett tag. smile

Jag kan hitta en mer kompetentare växellådsmek. wink Han som renoverade min. Han jobbade på Växellåds avd på Saab fabriken (jag jobbade på Service Avd) . Min växellådsrenovering kostade 5000kr.

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Saab 9000 CS 2.3Turbo S "T-Sport" (1992)
Saab 9-5 SE V6 "Kahoz" (2000)
Saab 9000 Aero "Legenden" (1994)
JKDesign
5 november 2015 · 4 442 Inlägg

Funkiee skrev:
får jag vara ärlig eller blir du ledsen då? tongue

Var ärlig du wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
5 november 2015 · 4 442 Inlägg

Mr_Lööf skrev:

rcy skrev:

JKDesign skrev:
Okej men då är vi väldigt nära 20' om man slänger på en 6puckad sinterlamell också.

Det är ju nästan så man får köpa på sig allt pö om pö, sen be någon kompetent montera.

Kolla med Johan H på STCS forum, kompetentare växellådsmeck lär du inte hitta.
Kör man 800 häst i en og9-3 blir man tydligen rätt grym på att skruva växellådor efter ett tag. smile

Jag kan hitta en mer kompetentare växellådsmek. wink Han som renoverade min. Han jobbade på Växellåds avd på Saab fabriken (jag jobbade på Service Avd) . Min växellådsrenovering kostade 5000kr.

Vad byttes under renoveringen?

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang