Vart hittar man Plasti Dip?

joxxan
30 augusti 2011 · 334 Inlägg

Som rubriken lyder så undrar jag vart jag kan hitta Plasti Dip Spray i dess alla möjliga färger, och undrar då nu vart i Sverige jag kan hitta detta? Gärna för en billigare peng än vad de flesta återförsäljare utomlands kräver.

Googlat har jag gjort men hittar bara en massa Youtube klipp samt massa hemsidor från utlandet, söker det här i Sverige (En återförsäljare) som tidigare nämnt.

Är oerhört tacksam för all hjälp!

// Joxxan

Just... Awsome!
Akke Living Life Sideways
31 augusti 2011 · 496 Inlägg

Vad är det för specielt med den färgen då?

2:a Pris Volvo 900, Vallåkra 2007
3:a Volvo 900, Vallåkra 2012
TPC Ballaste Bil 2012
Volvo 945 Turbo SE "ALFen" (1997)
Volkswagen Caddy GT "BästeCaddyn" (1991)
joxxan
1 september 2011 · 334 Inlägg

Det är gummi på spray.
El resistent, slitstark, lätt att avlägsna, lätt använd, vatten tät, ja etc smile Googla lite och läs smile

Just... Awsome!
fredrikbjork
5 september 2011 · 55 Inlägg

Betällt ett gäng från ett ställe som enligt mig var riktigt billigt 113kr exk.moms wink

http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25 … =undefined

T-Uddemar Nubbe
19 mars 2012 · 150 Inlägg

fredrikbjork skrev:
Betällt ett gäng från ett ställe som enligt mig var riktigt billigt 113kr exk.moms wink

http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25 … =undefined

Vilken burk köpte du då?

Go loud, go hard or go home!
joxxan
19 mars 2012 · 334 Inlägg

T-Uddemar skrev:

fredrikbjork skrev:
Betällt ett gäng från ett ställe som enligt mig var riktigt billigt 113kr exk.moms wink

http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25 … =undefined

Vilken burk köpte du då?

Jag rekommenderar den med spray.. dvs, den med plastlocket.
smile

Just... Awsome!
T-Uddemar Nubbe
19 mars 2012 · 150 Inlägg

joxxan skrev:

T-Uddemar skrev:

fredrikbjork skrev:
Betällt ett gäng från ett ställe som enligt mig var riktigt billigt 113kr exk.moms wink

http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25 … =undefined

Vilken burk köpte du då?

Jag rekommenderar den med spray.. dvs, den med plastlocket.
smile

Man kan ju köpa hinken och hälla över i en färgspruta! wink

Go loud, go hard or go home!
9Femma
19 mars 2012 · 342 Inlägg
Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
loow Jävel
19 mars 2012 · 2 018 Inlägg

Hur många sprayburkar går det åt till 4 fälgar då ungefär smile?

You got to risk it, to get the biscuit :)
FL3JM Inga konstigheter
19 mars 2012 · 2 064 Inlägg

Det behövs två burkar, men det är alltid bra att ha en extra.

Läs i den här tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=235682

loow Jävel
19 mars 2012 · 2 018 Inlägg

FL3JM skrev:
Det behövs två burkar, men det är alltid bra att ha en extra.

Läs i den här tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=235682

Tackar!

You got to risk it, to get the biscuit :)
DusanMandick Random Hero
19 mars 2012 · 4 047 Inlägg

rekomenderar att köp från dipyourcar.com! svinigt billigt, tar lite längre tid att få hem än från britalianracing dock....

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Hagwall
19 mars 2012 · 6 Inlägg

DusanMandick skrev:
rekomenderar att köp från dipyourcar.com! svinigt billigt, tar lite längre tid att få hem än från britalianracing dock....

Vad det står på deras sida så skickar dom inte utomlans?

Från FAQ

- Do you ship internationally?  No, DipYourCar.com does NOT ship outside of the continental 48 states at this          time.  We make no exceptions, as it is illegal to ship PlastiDip, a flammable and hazardous material, via air.

Volkswagen Golf 4 R32 "Blådåren" (2003)
DusanMandick Random Hero
19 mars 2012 · 4 047 Inlägg

Hagwall skrev:

DusanMandick skrev:
rekomenderar att köp från dipyourcar.com! svinigt billigt, tar lite längre tid att få hem än från britalianracing dock....

Vad det står på deras sida så skickar dom inte utomlans?

Från FAQ

- Do you ship internationally?  No, DipYourCar.com does NOT ship outside of the continental 48 states at this          time.  We make no exceptions, as it is illegal to ship PlastiDip, a flammable and hazardous material, via air.

ajfan va tråkigt, de tar 7dollar/burken där annars smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
FL3JM Inga konstigheter
20 mars 2012 · 2 064 Inlägg

DusanMandick skrev:

Hagwall skrev:

DusanMandick skrev:
rekomenderar att köp från dipyourcar.com! svinigt billigt, tar lite längre tid att få hem än från britalianracing dock....

Vad det står på deras sida så skickar dom inte utomlans?

Från FAQ

- Do you ship internationally?  No, DipYourCar.com does NOT ship outside of the continental 48 states at this          time.  We make no exceptions, as it is illegal to ship PlastiDip, a flammable and hazardous material, via air.

ajfan va tråkigt, de tar 7dollar/burken där annars smile

Problemet med plastidip-sprayburkar är att dom inte får skickas med flyg-post (trycksatt behållare). Går väl bra att köpa om man köper stora mängder så dom skickas med båt, men att köpa ett par burkar och skeppa med båt blir dyrt (sett i fraktkostnad per burk).

Tias88 OEM Rox
21 mars 2012 · 245 Inlägg

RearWheelDrive skrev:
Hur länge håller det?? nån som vet? tänkt om man ska göra hela bilen... så jävla less på min svarta bil.

Kan bara tillägga att det FINNS bilder på folk som plastidippat sina bilar, och när den tillslut blir dålig och tas bort så har lack följt med, bara ett varningens ord. Ska du ha en ny färg så titta istälelt på något som är gjort för det, typ ny lack eller foliering!

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
FL3JM Inga konstigheter
21 mars 2012 · 2 064 Inlägg

Tias88 skrev:

RearWheelDrive skrev:
Hur länge håller det?? nån som vet? tänkt om man ska göra hela bilen... så jävla less på min svarta bil.

Kan bara tillägga att det FINNS bilder på folk som plastidippat sina bilar, och när den tillslut blir dålig och tas bort så har lack följt med, bara ett varningens ord. Ska du ha en ny färg så titta istälelt på något som är gjort för det, typ ny lack eller foliering!

Hahaha, är du seriös eller? Posta gärna bilder på detta i så fall, annars är det rent skitsnack.

Det sitter precis lika hårt som en vanlig foliering (om inte lite lösare). Ok om man lackat bilen med biltemas sprayburkar utan att ha kört primer innan osv kanske det lossnar men inte annars. Finns ju hur mycket guider som helst på nätet där man folierar hela bilar eller stora delar, är inga problem alls att ta bort det. Kolla på youtube själv, det är lättare att rycka av det än vanlig foliering.

fredrikbjork
22 mars 2012 · 55 Inlägg

Jag körde mina 17" fälgar och grillen på bilen, det gick åt 6 burkar och egentligen skulle ja behöft något lager till på fälgarna. Så 2 burkar är bara att glömma om man vill ha en fin täckande yta..  Än så länge har varken sommarfälgarna eller grillen inte släppt alls, även om det är snorenkelt att pilla bort(utan några som hellst lacksdor btw).

DusanMandick Random Hero
22 mars 2012 · 4 047 Inlägg

fredrikbjork skrev:
Jag körde mina 17" fälgar och grillen på bilen, det gick åt 6 burkar och egentligen skulle ja behöft något lager till på fälgarna. Så 2 burkar är bara att glömma om man vill ha en fin täckande yta..  Än så länge har varken sommarfälgarna eller grillen inte släppt alls, även om det är snorenkelt att pilla bort(utan några som hellst lacksdor btw).

6 burkar!?! vi lackade 4 15" fälgar, ett tanklock och en bilnyckel med knappt 2 burkar igårkväll

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
FL3JM Inga konstigheter
22 mars 2012 · 2 064 Inlägg

fredrikbjork skrev:
Jag körde mina 17" fälgar och grillen på bilen, det gick åt 6 burkar och egentligen skulle ja behöft något lager till på fälgarna. Så 2 burkar är bara att glömma om man vill ha en fin täckande yta..  Än så länge har varken sommarfälgarna eller grillen inte släppt alls, även om det är snorenkelt att pilla bort(utan några som hellst lacksdor btw).

Enligt de guider jag läst så skulle två burkar räcka till fyra 20" fälgar. Räckte mer än väl till mina fyra fälgar, centrumkåpor och en krom-interiör-detalj runt växelspaken. Du ser ju på mina bilder att det är heltäckande, jag har 18".
För du sprayar väl inte insidan/baksidan på fälgarna också?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang