2762
Sök

Projekt Golf 3 !!

Eget stuk

232 877 Visningar
Projektet avslutat 24 april 2013
591 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#701
Jaserru skrev:
Har varit riktig sandlåde nivå på kommentarerna här den senaste tiden.  Men jag hoppas hon står på sig och bygger i den stil hon vill.  Alla behöver ju inte köra idiotlågt för att en bil ska vara fin.  Jag tycker t o m att en bil kan se lite häckig ut när den är för låg.  Och hur kul är det att behöva vara rädd och tänka hela tiden hur man ska köra för att man inte ska köra sönder bilen.    Men alla bygger ju i olika stilar och alla har olika smak. Och den som äger bilen bygger ju som man vill.       Jag tycker det är kul om någon av mina bilar väcker lite provokation.  Kör ju med extraljus på min MkII:a.  Hörde ett och annat om det när jag var på BR med den  för några år sen.  Tror bara det var två golfar med extraljus på hela träffen.   Och vill jag ha ljus på den så har jag det och skiter i andras åsikt.  Jag bygger bil åt mig och i min stil och smak.      Och jag är säker på att  Lothigiius bygger sin bil som just hon vill ha den.  smile
Det kan du ge dig på att jag gör! smile

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
16 maj 2012
#703
jag vet faktiskt itne hur det kom in med o köra lågt.. o allt. men  det jag nu gjorde var att  förklara ut Lynn vad hon försökte säga i något tidigare jag hade skrivit, men så  blev det som det blev, vilket var helt fel.. sen hur  LOth.  kör och bygger är en annan sak, hennes bygge, men   alla har sina åsikter, men  en liten kritik som man inte kan behärska är ju och  en grej man borde jobba på.


Webbutvecklare
2 369 Inlägg
16 maj 2012
#704
Fast det är väl ingen som sagt att hon inte får bygga som hon vill...? Eller har jag missat dom inläggen?

Håller med Mingan om att man borde ta kritik lite bättre och inte flippa ur totalt och börja göra sig ovän med folk. Det tappar du respekt, vänner och prenumeranter på rätt fort.....

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

591 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#705
rickylicious skrev:
Lothigiius skrev:
rickylicious skrev:
Alltså vad har hänt? Igår var det något om att Mingan försökte förklara att det är skillnad på att åka lågt och lågt, och det går inte riktigt "lära" sig att åka RIKTIGT lågt för åker man samma väg så kan det ena dagen gå bra, medan man andra dagen skrapar i. Och det är ju inget konstigt. Lothigiius får köra vilken höjd hon vill på sin bil, har någon sagt något annat?

Hur blev alla så jävla ovänner på en gång och börjar ta bort varandra...? tongue

Fan bilkulturen ska handla om vänner och gemenskap, inte tjaffs och skit...
Man kan inte vara vän och gilla alla, så äre bara!
Har läst tillbaka i diskussionen nu och i detta fallet verkar ju du sur för att du verkar tro att det går att lära sig att köra lika lågt som Mingan och t.ex. mig? Och det är ju fel. Det går att köra lugnt och hoppas på det bästa, inte mycket mer...
Verkar som folk missuppfattar vad jag egentligen menar. Dags att förklara ytterliggare en gång!
När man kör lågt så lär man sig hur man ska komma över vissa gupp (om man ens kommer över), man lär sig vilka vägar man kan köra på (om man inte är på nya platser förståss), man kör kanske inte i hålorna (gör man inte även om bilen är hög), man kör inte i hjulspåren som på vissa vägar är ordentligt urgröpta utan man ligger mitt emellan (om situationen tillåter de), man kör helt enkelt efter bilens förmåga att ta sig fram. Kommer du till ett skit högt gupp och du vet att du inte kommer över, inte fan försöker du då köra över guppet och riskerar att fastna. Nä istället väljer du la en annan väg om det går. Kan det bli tydligare än såhär?

591 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#706
rickylicious skrev:
Fast det är väl ingen som sagt att hon inte får bygga som hon vill...? Eller har jag missat dom inläggen?

Håller med Mingan om att man borde ta kritik lite bättre och inte flippa ur totalt och börja göra sig ovän med folk. Det tappar du respekt, vänner och prenumeranter på rätt fort.....
Varför ha o göra med folk som inte passar mig i smaken? Jag skiter la i hur många prenumeranter jag har i min tråd. Det är inte därför jag har en tråd. Dem som gillar bilen stannar kvar och fortsätter läsa och bryr sig inte om vad som skrivs i kommentarerna utan följer bygget med bilen istället.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
16 maj 2012
#707
Lothigiius skrev:
rickylicious skrev:
Lothigiius skrev:

Man kan inte vara vän och gilla alla, så äre bara!
Har läst tillbaka i diskussionen nu och i detta fallet verkar ju du sur för att du verkar tro att det går att lära sig att köra lika lågt som Mingan och t.ex. mig? Och det är ju fel. Det går att köra lugnt och hoppas på det bästa, inte mycket mer...
Verkar som folk missuppfattar vad jag egentligen menar. Dags att förklara ytterliggare en gång!
När man kör lågt så lär man sig hur man ska komma över vissa gupp (om man ens kommer över), man lär sig vilka vägar man kan köra på (om man inte är på nya platser förståss), man kör kanske inte i hålorna (gör man inte även om bilen är hög), man kör inte i hjulspåren som på vissa vägar är ordentligt urgröpta utan man ligger mitt emellan (om situationen tillåter de), man kör helt enkelt efter bilens förmåga att ta sig fram. Kommer du till ett skit högt gupp och du vet att du inte kommer över, inte fan försöker du då köra över guppet och riskerar att fastna. Nä istället väljer du la en annan väg om det går. Kan det bli tydligare än såhär?
Jag förstår vad du menar, men tycker ändå att du har fel, där har vi problemet smile Mingan kör inte lågt, han kör jättelågt. Jag är i närheten av hans höjd på bilen och det går inte lära sig hur man köra på det sättet som man kan med en "låg bil". Jag åkte till Borås igår och när bilen touchar marken då och då på plan och fri motorväg så kan man inte lära sig. Man får helt enkelt leva med att det tar i. Att man får ta det lugnt över gupp är ju en självklarhet nästan redan vid 60/40 sänkning.

Men det Mingan och någon annan i tråden menar är att det finns en nivå då det är så löjligt lågt att man egentligen borde ha luftfjädring, och den nivån ligger Mingan på nu och det går aldrig riktigt lära sig att köra så för du kan åka samma väg 10 gånger och varje gång tar du i på nya ställen. big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

591 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#708
rickylicious skrev:
Lothigiius skrev:
rickylicious skrev:

Har läst tillbaka i diskussionen nu och i detta fallet verkar ju du sur för att du verkar tro att det går att lära sig att köra lika lågt som Mingan och t.ex. mig? Och det är ju fel. Det går att köra lugnt och hoppas på det bästa, inte mycket mer...
Verkar som folk missuppfattar vad jag egentligen menar. Dags att förklara ytterliggare en gång!
När man kör lågt så lär man sig hur man ska komma över vissa gupp (om man ens kommer över), man lär sig vilka vägar man kan köra på (om man inte är på nya platser förståss), man kör kanske inte i hålorna (gör man inte även om bilen är hög), man kör inte i hjulspåren som på vissa vägar är ordentligt urgröpta utan man ligger mitt emellan (om situationen tillåter de), man kör helt enkelt efter bilens förmåga att ta sig fram. Kommer du till ett skit högt gupp och du vet att du inte kommer över, inte fan försöker du då köra över guppet och riskerar att fastna. Nä istället väljer du la en annan väg om det går. Kan det bli tydligare än såhär?
Jag förstår vad du menar, men tycker ändå att du har fel, där har vi problemet smile Mingan kör inte lågt, han kör jättelågt. Jag är i närheten av hans höjd på bilen och det går inte lära sig hur man köra på det sättet som man kan med en "låg bil". Jag åkte till Borås igår och när bilen touchar marken då och då på plan och fri motorväg så kan man inte lära sig. Man får helt enkelt leva med att det tar i. Att man får ta det lugnt över gupp är ju en självklarhet nästan redan vid 60/40 sänkning.

Men det Mingan och någon annan i tråden menar är att det finns en nivå då det är så löjligt lågt att man egentligen borde ha luftfjädring, och den nivån ligger Mingan på nu och det går aldrig riktigt lära sig att köra så för du kan åka samma väg 10 gånger och varje gång tar du i på nya ställen. big_smile
Men det är ju de jag menar! Man får stå ut med att det tar i, det går inte att köra någonstans utan att det tar i eller låter. Det kvittar hur ny, rak, platt och fin vägen än är. Man behöver inte ha sänkt överhuvudtaget, man ska ändå ta det lugnt vid väggupp, det är därför dem finns.

Fattig student
1 282 Inlägg
16 maj 2012
#709
Det går knappt att åka lågt i Laholm.. Min är inte särskilt låg men har problem på vissa ställen på kullerstenen på "huvudgatan" smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

591 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#710
Tiger1978 skrev:
Det går knappt att åka lågt i Laholm.. Min är inte särskilt låg men har problem på vissa ställen på kullerstenen på "huvudgatan" smile
Instämmer! Jag kan inte ens köra i stan längre sad Slår sönder bilen totalt. Vid laholms tidning, backen upp till stan. Där slog tråget i nåt fruktansvärt häromdagen. Och jag körde ändå snett upp och jätte sakta. Rätt segt att inte kunna köra där, måste ta omvägar hela tiden smile

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
16 maj 2012
#711
jag har lagt ner denna disskution om  låga bilaroch  körstil , men  den där attityden och inte kan ta kritik är en  hel annan 5a..  oavsett om man får kritik eller inte så tycker jag man ska kunna ta det med en nypa salt och inte bli  arg  och frustrerad, bl.a bli ovän med en del personer oavsett man inte känner han/hon..  det gör väl inte bättre då man har slängt upp en tråd för allmänheten..  där är ett problem ärligt talat..


Proud 350Z owner!
540 Inlägg
16 maj 2012
#712
Fattar inte detta med att tracka folk hela tiden.
Om man bara läser tråden är den inte speciellt snäll! tröttnade på allt tjafs vid slutet på sida 34. Allt var ju bara så taskigt! Vart tog vänligheten vägen? Speciellt när det känns som några gaddar ihop sig mot Lothigiius!
Dålig stil!


Aja, back to topic!
Gillade starkt bilderna som du lade upp! Var väldigt skeptiskt till "läderlappen" på huven, men den vart galet snygg! big_smile


1 140 Inlägg
16 maj 2012
#713
Inte första gången Lothigiius är dryg och otrevlig i denna tråden på grund av lite kritik, kan man inte ta kritik så borde man absolut inte skapa en projekttråd.. Tack för min tid som prenumerant på denna tråd men du får det räcka tyvärr när trådskaparen ligger på en 5årings nivå..

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

oijoij-society.com
774 Inlägg
16 maj 2012
#714
Varför går de inte gilla här för..

Snälla släpp hinken och spaden nu och håll detta på rätt nivå!


633 Inlägg
16 maj 2012
#715
min goffe va låg de ända som tog i va stänklapparna inget annat wink


591 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#716
__AleXx_ skrev:
Varför går de inte gilla här för..

Snälla släpp hinken och spaden nu och håll detta på rätt nivå!
Men det är ju kul att leka i sandlådan...

591 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#717
Joxson skrev:
Fattar inte detta med att tracka folk hela tiden.
Om man bara läser tråden är den inte speciellt snäll! tröttnade på allt tjafs vid slutet på sida 34. Allt var ju bara så taskigt! Vart tog vänligheten vägen? Speciellt när det känns som några gaddar ihop sig mot Lothigiius!
Dålig stil!


Aja, back to topic!
Gillade starkt bilderna som du lade upp! Var väldigt skeptiskt till "läderlappen" på huven, men den vart galet snygg! big_smile
Tack, ja jag var också skeptisk till den innan jag köpte den smile Men det blev ju bra trots allt!

2 046 Inlägg
17 maj 2012
#718
Ursäkta att jag blandar mig. Men man måste kunna ta kritik.. Som om någon skulle kommit fram till dig och sagt att din bil va ful.. Skulle du satt en kula i dom då eller? Nä.. Alla har olika åsikter om alla saker, sånt e livet.. Och om folk säger som de e så måste man tåla sanningen! Mingan har rätt till 100%, de är sjukt svårt att köra en maxsänkt bil.. Har försökt göra de en gång, men de gick ju ärligtalat inte då jag spräckte frontspoilern.. Ot, ut med bakfälgarna.

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Säljare
88 Inlägg
17 maj 2012
#719
Alla kör på sina stuk o höjd(läs låg bil).

Annars så skulle alla Golfar sew ut som Volvo 240 0 740.

Nej våga vara egen, det gillar jag.

Kolla bara in min och garbbens alla prijekt:
http://www.garaget.org/mypage/?user=5909

Ju fler olika utsenden,gör t.ex: en bilträff roligare.

Kör på.
Fast föriktigt........wink

Daz orginal is´t züruck........

591 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#720
Jaha då var det samma visa igen! Nu har dem varit på bilen igen sad
Denna gången rök både framblinkers, sidoblinkers och låset är helt jävla knäckt!!!!
FAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!! Jag orkar inte mer.
Tänker inte ens ta bilen upp till Bugrun så som den ser ut nu. Och jag tänker inte köpa nya blinkers eftersom dem kommer plocka dem igen.
Polisanmälan är gjord, men vafan gör dem åt saken??

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-6e41b7749d873352146263bc54ce47c1.jpg
Jävla rövhål som inte kan köpa egna blinkers

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-bc09658f12615cfe33bc15a416201297.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-a80364c6434f28c3a4bf24fb60281011.jpg

Lägger nog ner allt som har med bilar att göra...inget roligt längre när folk bara förstör ändå!

// Lothigiius
Senast redigerat av Lothigiius (17 maj 2012)


Sök