Från dröm till verklighet. Renovering av amerikansk 50-talare.

Totalrenovering av Meteor Niagara 300 1959
  • 374 Följare
  • 2 144 842 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 december 2020
JohnWayne
26 januari 2012 · 5 071 Inlägg

Lina- skrev:
Snygg färgkombination. smile

Tackar smile

JohnWayne
26 januari 2012 · 5 071 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Helt ... perfekt!
Så jävla snyggt!

Kul att du gillar kombinationen smile

JohnWayne
26 januari 2012 · 5 071 Inlägg

FordRSC skrev:
Snyggt som tusan! big_smile

Tackar smile

JohnWayne
26 januari 2012 · 5 071 Inlägg

mrturbo_x skrev:
F*n vad snygg färgen blev!. Väntar med spänning på att den ska bli klart! ta god tid på dig så blir det ett gott resultat när den blir färdigt smile..

Prenumeration lagd..

JohnWayne
26 januari 2012 · 5 071 Inlägg

mrturbo_x skrev:
F*n vad snygg färgen blev!. Väntar med spänning på att den ska bli klart! ta god tid på dig så blir det ett gott resultat när den blir färdigt smile..

Prenumeration lagd..

Tackar. Väntar själv med spänning smile

JohnWayne
26 januari 2012 · 5 071 Inlägg

tisting skrev:
Det ser riktigt bra ut så. Nu är det bara resten kvar.....
Klockrent färgval på en sådan bil.

Och det vill inte säga lite, men tackar smile

-MATS- VWetgirig hobbymekare
26 januari 2012 · 1 917 Inlägg

Ha, ha - du har verkligen många kommentarer att kommentera lol !!

(PS du behöver inte kommentera denna kommentar wink )

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Lygdman Amatör
26 januari 2012 · 488 Inlägg

JohnWayne skrev:

Lygdman skrev:
Helt ok färgval, här har du min 59a wink http://www.garaget.org/?car=174985

Det var en väldigt snygg 59:a. Hoppas jag får min lika fin.

Tackar, det är nog snart 10 år sedan min blev lackad så spacklet har sjunkit en del.. + att det finns lite rost i taket och framkant på huven så jag tror nog din blir finare och rakare wink

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...
dadde
26 januari 2012 · 2 164 Inlägg

JohnWayne skrev:

dadde skrev:

JohnWayne skrev:

Det blir original. Möjligtvis kan det bli en automat i bilen om jag hittar en 3-vxl.

Men visst skulle en 352 Interceptor med 4-portare vara kul smile

vi hade en ford 59a hgw med 352 interceptor, satan va den gick! big_smile Nu har vi en 332a precis som du, fast i en Ford då  big_smile

Visst var Interceptorn på 300 hästar?

det vet jag inte, men vi körde ifrån BMW Z3 på motorvägen med den! wink 2 växlad automat, gick så in i H*LVETE... tongue
mamma och pappa som hade hgw:n, även dom som äger cabben.. Jag är mer Cheva kille, så jag har en Impala -65a istället wink

"Life´s too short to drive a boring car"
MR_Smart
26 januari 2012 · 1 290 Inlägg

dadde skrev:

JohnWayne skrev:

dadde skrev:

vi hade en ford 59a hgw med 352 interceptor, satan va den gick! big_smile Nu har vi en 332a precis som du, fast i en Ford då  big_smile

Visst var Interceptorn på 300 hästar?

det vet jag inte, men vi körde ifrån BMW Z3 på motorvägen med den! wink 2 växlad automat, gick så in i H*LVETE... tongue
mamma och pappa som hade hgw:n, även dom som äger cabben.. Jag är mer Cheva kille, så jag har en Impala -65a istället wink

BMW Z3 finns med en motor på 115hk..... wink

-MATS- VWetgirig hobbymekare
26 januari 2012 · 1 917 Inlägg

JohnWayne skrev:

dadde skrev:

JohnWayne skrev:
Det blir original. Möjligtvis kan det bli en automat i bilen om jag hittar en 3-vxl.

Men visst skulle en 352 Interceptor med 4-portare vara kul smile

vi hade en ford 59a hgw med 352 interceptor, satan va den gick! big_smile Nu har vi en 332a precis som du, fast i en Ford då  big_smile

Visst var Interceptorn på 300 hästar?

352" Interceptorn gav 300 hästar år 1958 iaf wink

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
dadde
26 januari 2012 · 2 164 Inlägg

Exsicco skrev:

dadde skrev:

JohnWayne skrev:

Visst var Interceptorn på 300 hästar?

det vet jag inte, men vi körde ifrån BMW Z3 på motorvägen med den! wink 2 växlad automat, gick så in i H*LVETE... tongue
mamma och pappa som hade hgw:n, även dom som äger cabben.. Jag är mer Cheva kille, så jag har en Impala -65a istället wink

BMW Z3 finns med en motor på 115hk..... wink

nu är du glädjedödare.. tongue det va troligtvis inte en sån, för det var just när Z3an släpptes, så jag antar att det va en lite värre modell, inte fan köper man en helt ny modell av en så "sportig" bmw med minsta motorn..? tongue

plus att 115hk i en så liten bil kan flytta på sig med wink

"Life´s too short to drive a boring car"
MR_Smart
26 januari 2012 · 1 290 Inlägg

dadde skrev:

Exsicco skrev:

dadde skrev:

det vet jag inte, men vi körde ifrån BMW Z3 på motorvägen med den! wink 2 växlad automat, gick så in i H*LVETE... tongue
mamma och pappa som hade hgw:n, även dom som äger cabben.. Jag är mer Cheva kille, så jag har en Impala -65a istället wink

BMW Z3 finns med en motor på 115hk..... wink

nu är du glädjedödare.. tongue det va troligtvis inte en sån, för det var just när Z3an släpptes, så jag antar att det va en lite värre modell, inte fan köper man en helt ny modell av en så "sportig" bmw med minsta motorn..? tongue

plus att 115hk i en så liten bil kan flytta på sig med wink

De första motoralternativen som kom var 115hk och 140hk.... men ville mest jävlas med dig då du lämnade målet helt öppet wink Kan ha varit en 192hk som kom -97....

Men det är som du säger, vikten spelar in. Roadstern som jag har hänger lätt på betydligt motorstarkare bilar på kurviga banor. Kör ifrån det mesta när det är kurvigt, blir frånkörd av det mesta om det går rakt fram smile

_Fredrik
26 januari 2012 · 2 788 Inlägg

Ser grymt ut, ditt slit lönar sig verkligen! Vad har du för tejp att maskera med? smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
teodorhiden
26 januari 2012 · 138 Inlägg

häftigt, prenumeration lagd smile

BMW 525 TDS "e34" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang