Och jag har aldrig skrivit motsatsen? I det här fallet så handlar det om att 12 000 kr är för mycket pengar och då är detta en alternativ metod som inte ger lika mycket effekt som nytt styrsystem och riktig mapp. Men han får ivarjefall till bränslet någorlunda korrekt. För mig låter 12 000 som ett kap men handlar det om en bil för 40 000 så hade jag inte heller handlat. Då hade jag kört med btr och bredbandslambda och kört med orginal tändning och varit nöjd med att inte fått ut de extra 10 hk och 10 nm. Ökad tändning kan dessutom kräva kallare tändstift för att inte knacka. Bränslet är bara en säkerhetsåtgärd i det hela, mest effekt får han dock i att han bytt kammar och inte i att justera tändningen. men visst får han ytterligare effekt av att även kunna justera tändningen.
torpis skrev:
Richtenb skrev:
Man kan fultrimma med bränsltrycksregulator. Köper du dessutom till en bredbandslambda typ LC-1 så får du det helt ok. Det blir aldrig lika bra som mappbart styrsystem men billigare och som sagt helt ok.
Effekten ligger i tändningen inte bränslet i första hand.