940 t5 bakaxel

OliverAxell
30 oktober 2011 · 22 Inlägg

tjenare, nu har det gått för långt med alla gl bakaxlar, 6 stycken på 3 veckor smile så fick ja ett förslag av en idag somhade en frpn en 940 ltt -95a automat någon som vet om dom brukar ha slungdiff? mvh

strandberg31
30 oktober 2011 · 2 419 Inlägg

ingen aning vilken diff som sitter i en automat men slungdiffen suger ju hyfsat! Svetsa om du skall leka eller köp en riktig diff!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
OliverAxell
30 oktober 2011 · 22 Inlägg

4 av 6 har varit svetsade, det håller inte heller, har ändå plockat ur diffen ochsvetsat seriöst! ska bara köpa denna sålänge,köper en riktig tills våren smile

jimmzzan
30 oktober 2011 · 1 168 Inlägg

Vet inte om alla auto.. bakaxlar är slungdiffade. men en polare säljer en slungdiffad bakaxel om du är sugen smile

Sen går det väl och läsa, 1041 är väl slungdiffade?

twin_cam Smålänning
30 oktober 2011 · 7 877 Inlägg

Låter skumt, hur mycket hästar har du? Dom brukar hålla rätt så bra...

Har du i ny 80/90 API GL-5 olja efter?

940 LTT automat -95 har lägre utväxling och vanllig öppen diff, om inte bilens första ägare valt till lamell elelr slungdiff.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
OliverAxell
30 oktober 2011 · 22 Inlägg

ja uppskattar typ 350 tongue men de verkar för mycket

eller lagerras så den låser sig

Senast redigerat av OliverAxell (31 oktober 2011)

twin_cam Smålänning
30 oktober 2011 · 7 877 Inlägg

OliverAxell skrev:
ja uppskattar typ 350 tongue men de verkar för mycket

Verkar konstigt, finns ju ett flertal som kör med 400+ utan några problem alls...

Hur gör du med olja när du har att nere? Du byter väll till ny olja i API GL-5, viskositet 80W/90?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
OliverAxell
30 oktober 2011 · 22 Inlägg

ja det är märligt, jag är noga med att hälla i bra olja ja, 80/90 kör jag med smile

StlpMK Team T-Röd Racing
30 oktober 2011 · 507 Inlägg

E det drivaxlarna som ryker av då?

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
OliverAxell
31 oktober 2011 · 22 Inlägg

nej aqntingen kransen på krondrevet eller så spricker hela skiten

_Andersson__ Trimmare
31 oktober 2011 · 129 Inlägg

Skumt då de håller för mig utan problem, då med starter på klistart med 9"drag däck mm...

Volvo 240 "No Control" (1981)
Volvo 940 Turbo "No Control. 10.76" (1991)
OliverAxell
31 oktober 2011 · 22 Inlägg

ja kör med mk18o då håller det inte ens, bytte till plåtisar men ändå gick den igår, ahha men har nog haft vanliga gl axlar med, och kanske inte kört så snällt med förr i tiden

Mackan124
31 oktober 2011 · 4 Inlägg

Jävlar vad du avverkar bakaxlar wink. Har ett par slungdiffar från 940 95or om du är intresserad! Men dom håller ju sämre än vad en riktigt svetsad gör! smile

twin_cam Smålänning
31 oktober 2011 · 7 877 Inlägg

Och jag tar för givet att du chimsar in och ser till att kuggflankspel och anliggning mot dreven blir korrekt efter att du haft diffen ute. smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
henke_99 Offroad Racing
31 oktober 2011 · 3 122 Inlägg

twin_cam skrev:
Och jag tar för givet att du chimsar in och ser till att kuggflankspel och anliggning mot dreven blir korrekt efter att du haft diffen ute. smile

Det behövs inte, bara man ser till att alla inställningar och eventuella chims hamnar EXAKT som dom var när man plockade isär. Samma inställning som tidigare är nästan viktigare på använda drev även om det kunde gått att få den bättre.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
OliverAxell
31 oktober 2011 · 22 Inlägg

ja säger det samma som du, och jag har satt i det exakt som jag tog ur det, köper den axeln från automaten o hoppas pådetbästa,ska ändå ställa av den innom kort

Xuri One Man Clan
31 oktober 2011 · 4 287 Inlägg

begriper inte hur fan du lyckas tongue om du får grejerna å spricka måste du ju svetsa för mycke, svetsa lite i taget.

de är bara burn körning också då som du håller på me eller?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
erichson Livsnjutare
1 november 2011 · 207 Inlägg

slungdiff håller inte iheller. Den rasar precis lika lätt som en vanlig. Skaffa en torsen eller liknande..

dannnej
5 november 2011 · 761 Inlägg

Om huset spricker finns det inget att göra, för inga hus är kraftigare.

Isåfall tror jag på felaktig svetsning, har sett exempel på när man lägger i stora klumpar och allmän galenskap, då blir det aldrig rakt.

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang