740 90 front vs 88

fjorre2
6 november 2011 · 26 Inlägg

vilken front tycker ni är snyggast?
jag har 90 fronten min kompis tycker att den äldre fronten är snyggare, vad tycker ni, byta eller ha kvar?
Senare kommer jag ju att skaffa 960/ s90 fronten men jag ska ju ha en skaplig tills jag skaffar 960 fronten.big_smile

iBruce
6 november 2011 · 124 Inlägg

fjorre2 skrev:
vilken front tycker ni är snyggast?
jag har 90 fronten min kompis tycker att den äldre fronten är snyggare, vad tycker ni, byta eller ha kvar?
Senare kommer jag ju att skaffa 960/ s90 fronten men jag ska ju ha en skaplig tills jag skaffar 960 fronten.big_smile

88:ans front är mkt snyggare än 90:ans smile

"Heeeeej dåååå"
JimmyAndersson
6 november 2011 · 1 679 Inlägg

den äldre tycker jag ser lite kaxigare ut, men -90ans lite cleanare smile
Beror ju också vilket slags stuk osv man är ute efter smile
Titta runt på lite olika 740is med respektive front och se vilken du gillar mest, endå du som köra runt med bilen ju smile
Titta in på min förra 740 om den skulle ge dig nå tips smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
fjorre2
6 november 2011 · 26 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
den äldre tycker jag ser lite kaxigare ut, men -90ans lite cleanare smile
Beror ju också vilket slags stuk osv man är ute efter smile
Titta runt på lite olika 740is med respektive front och se vilken du gillar mest, endå du som köra runt med bilen ju smile
Titta in på min förra 740 om den skulle ge dig nå tips smile

jo, man hittar ju lite mer godis o sånt till gammla fronten.

JimmyAndersson
6 november 2011 · 1 679 Inlägg

fjorre2 skrev:

JimmyAndersson skrev:
den äldre tycker jag ser lite kaxigare ut, men -90ans lite cleanare smile
Beror ju också vilket slags stuk osv man är ute efter smile
Titta runt på lite olika 740is med respektive front och se vilken du gillar mest, endå du som köra runt med bilen ju smile
Titta in på min förra 740 om den skulle ge dig nå tips smile

jo, man hittar ju lite mer godis o sånt till gammla fronten.

Joo, det är ju sant, men finns ju inte mycket till gamla eller, enda mer är väl typ att det finns ögonlock att köpa`?
turbogrillen finns till båda, plus att har du redan -90ans front så passar ju 940 lysen med 940 grill bolt on wink

Volvo 244 "GLT" (1988)
fjorre2
6 november 2011 · 26 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

fjorre2 skrev:

JimmyAndersson skrev:
den äldre tycker jag ser lite kaxigare ut, men -90ans lite cleanare smile
Beror ju också vilket slags stuk osv man är ute efter smile
Titta runt på lite olika 740is med respektive front och se vilken du gillar mest, endå du som köra runt med bilen ju smile
Titta in på min förra 740 om den skulle ge dig nå tips smile

jo, man hittar ju lite mer godis o sånt till gammla fronten.

Joo, det är ju sant, men finns ju inte mycket till gamla eller, enda mer är väl typ att det finns ögonlock att köpa`?
turbogrillen finns till båda, plus att har du redan -90ans front så passar ju 940 lysen med 940 grill bolt on wink

jag såg ju att du hade turbogrillen men vet du vart man kan köpa det billigt? och kjolar? smile

JimmyAndersson
6 november 2011 · 1 679 Inlägg

fjorre2 skrev:

JimmyAndersson skrev:

fjorre2 skrev:

jo, man hittar ju lite mer godis o sånt till gammla fronten.

Joo, det är ju sant, men finns ju inte mycket till gamla eller, enda mer är väl typ att det finns ögonlock att köpa`?
turbogrillen finns till båda, plus att har du redan -90ans front så passar ju 940 lysen med 940 grill bolt on wink

jag såg ju att du hade turbogrillen men vet du vart man kan köpa det billigt? och kjolar? smile

grillen finns på lite olika ställen, tror vparts har den big_smile
ska du ha addon kjolar så passar ju den gamla på sidorna och bak men ska du ha fram så får du ta den från 940in ;D

Volvo 244 "GLT" (1988)
IX ____________________________________
7 november 2011 · 1 340 Inlägg

Vad som helst förutom 960 fronten tycker jag iaf smile

Släng på vita blinkers och GLT-grillen på 90-fronten så är den perfekt smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
VD-Design
7 november 2011 · 1 324 Inlägg

fjorre2 skrev:
vilken front tycker ni är snyggast?
jag har 90 fronten min kompis tycker att den äldre fronten är snyggare, vad tycker ni, byta eller ha kvar?
Senare kommer jag ju att skaffa 960/ s90 fronten men jag ska ju ha en skaplig tills jag skaffar 960 fronten.big_smile

Då är det onödigt att först svetsa om allt till den äldre fronten och sedan svetsa om allt till original för att montera 960 front? smile Tycker du ska ha kvar 90 fronten.. Ovanligast så smile Kolla gärna min..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
OphanWitehall
7 november 2011 · 1 335 Inlägg

Klart du ska ha äldre fronten!

Pendulum
7 november 2011 · 1 298 Inlägg

Äldre fronten är mycket snyggare! Har du dessutom möjlighet att skaffa Usa-front är det oslagbart. Personligen gillar jag inte 90:ans front alls. Sen mesig ut, 740 tappade sin manlighet där. Sätt heller ingen 940 front på en 740. Fronten gör att midjan hamnar längre upp på bilen, men bakdelen är fortfarande låg. 940 har en högre röv original, därför passar det ihop med fronten. 960 fronten däremot ser lägre ut i formspråket och den duger att montera på en 740.

Det är min åsikt! wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang