Förarstolsvärmen la av i förarsätet, Saab 9000 -91

Bosse-buss
12 november 2011 · 210 Inlägg

Stolsvärmen fungerade på alla tre lägena i en vecka i min nyligen inköpta 20 år gamla Saab men nu är det kallt och ingen värme alls. Säkringen är hel.

Några tips innan jag börjar rota?

Senast redigerat av Bosse-buss (12 november 2011)

Tjaarnlund
12 november 2011 · 65 Inlägg

Kolla så inte kontakten under sätet har lossnat. Eller att kablarna gått av..

Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92
Volvo V70 (2007)
Rallyhalle
13 november 2011 · 4 299 Inlägg

Troligtvis har värmetråden i stolen gått av, inte särskilt ovanligt på 9000.
De du kan kolla är som sagt tidigare kontakten under sätet, annars testa med ett nytt "reglage".

Annars är det nog bara att leva med den kalla stolen i vinter wink

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 november 2011 · 5 650 Inlägg

Bosse-buss skrev:
Stolsvärmen fungerade på alla tre lägena i en vecka i min nyligen inköpta 20 år gamla Saab men nu är det kallt och ingen värme alls. Säkringen är hel.

Några tips innan jag börjar rota?

välkommen till klubben ska vara så på 9000 inte åkt en enda 9000 den funkar i förutom på passagerar sidan.


annars finns de ju alltid plan b byta stol till en som fungerar finns säkert nån på skroten som är hel

alternativt nån fluffig varm päls fäll big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
blink_pj
13 november 2011 · 477 Inlägg

Vanligaste felorsaken är att man sätter knät i sätet när man ska sträcka sig in efter något i bilen och då knäcker man slingan i sätet wink

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Garfield
13 november 2011 · 1 019 Inlägg

Rallyhalle skrev:
...testa med ett nytt "reglage".

Om värmen i passagerarstolen funkar så kan du testa att byta plats på reglagen. Nu är det troligtvis värmeslingan ändå men det kostar ju inget att prova.

Bosse-buss
13 november 2011 · 210 Inlägg

blink_pj skrev:
Vanligaste felorsaken är att man sätter knät i sätet när man ska sträcka sig in efter något i bilen och då knäcker man slingan i sätet wink

Se där! Det har jag ju faktiskt gjort några gånger....

Nu är ju bilen en riktigt gammal sak och nästa ägare lär bli en skrotfirma så egendomliga lagningar är inget hinder för mig. Ligger slingan precis under tyget eller? En tapetserarekniv för att skära upp tyget i ena kanten och sen fixa brottet i tråden och silvertejp för att tillsluta tyget igen är min tanke...

Senast redigerat av Bosse-buss (13 november 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang