2 Bilar, med tjuvar cirkulerar i Göteborg titta hit!!

mrperfektion
24 november 2011 · 132 Inlägg

Hallå Garaget!

Detta är en varning till allmänheten som är bosatta i Göteborg.

Natten till Tisdag fick jag besök av tjuvar vid bilen igen, denna gången var det en mörkröd 740/940 sedan modell. Ca 1 vecka tidigare så var tjuvarna igång igen, denna gången färdades dom med en vit 745/945 kombi modell.

Första gången dom besökte min bil, bröt dom upp bilen men fick aldrig igång bilen på grund av startspärr, andra gången vaknade jag av en jävla motorljud av slutkörda 740/940 så jag kollade ut och då såg jag en liten snorunge, smal gå till min bil men backade sedan upp, vet inte varför.

Alla gångerna dessa bilar cirkulerat har de kört i Hisingen i Göteborg, men kan möjligtvis köras över allt i Göteborg.

Vad jag hört av andra kompisar boende här i Göteborg har kompisarna också sätt dessa jävlar cirkulera vid lite finare bilar.

Den som vet något om dessa jävlar, hör eller ser kontakta Polisen! Anmälan om dessa ligger inne av många personer och inte bara mig!

Polisens nummer: 114 14
Båda bilarna som besökt mig har färdats utan reg-plåtar, övertäckta eller bortplockade, men en rykte säger att den vita 745/945an skall rulla med regnr "PRH" numren är okända!

Kännetäcken på bilarna:

Vit volvo 745/945 Kombi, Original look, möjligtvis toning, tveksamt där, inga större känne märken mer än att rykten säger om en regnr på "PRH"

Mörkröd 740/940 Sedan, skabbig look från långt håll enligt min bedömning, mörk toning, låter väldigt mycket! möjligtvis raka rör utan ljuddämpare, reg-nr okänt!


Ser ni dessa bilar, hör något av allmänheten, tveka inte att kontakta Polisen! Vi vill ha våra bilar ifred av pundare, är det någon annan som blivit drabbad av dessa jävlar så kontakta Polisen direkt med en anmälan, ligger inne ett par stycken men desto fler = Polisen tar detta seriösare

Fingeravtryck finns från första gångens besök, så namn förslag är givetvis intressant både till mig och Polisen. Dessa kan lämnas anonymt till Polismyndigheten på 114 14 eller vid akuta fall 112.

//

Peter

Senast redigerat av mrperfektion (24 november 2011)

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
loggan OSR
24 november 2011 · 39 Inlägg

ska hålla koll ..

min chef blev av med sina v60 t6 18" fälgar inatt 23/11-11 i långedrag  å idioterna ställde ner den på sköldarna/skivorna

OSR - old school racing
Thedriftking
24 november 2011 ·

Vilka idioter!
Håll ögonen öppna, och gärna ifall nån har tid över, vaka lite extra ut i fönster eller liknande,

Bor inte i gbg, men usch att folk håller på så här!
Kan dom inte skaffa jobb och bygga upp sitt liv själva eller.

mrperfektion
24 november 2011 · 132 Inlägg

Ja det verkar som dom inte ger sig förän dom åker dit! Både jag och många andra önskar att man skulle råka vara 1M från dom vid ögonblicket...

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
OUTLAW1
25 november 2011 ·

långedrag är ett klassiskt "skruva fälg" ställe helst nere på saltholmen..
Har stått där och både skruvat och brutit upp  min egna bil..Inte en käft som bryr sig eller ringer polisen när ett billarm går och jag står och bryter i bilen..inte heller när vi bytte hjul på min bil efter en punktering(bytte alla 4 o monterade på vinterdäcken)..ingen reaktion..jag bytte o lastade in fälgarna i polarens bil som sedan drog iväg..
så jag kan ju säga som så att om folk skulle se något så vågar inte svensson ringa ändå...

InlineSix
25 november 2011 · 10 Inlägg

Kan med 99% säkerhet säga att den vita 745an du beskriver stod vårat villakvarter på hisingen tidigare i veckan, jag hörde och såg den köra upp och ställa sig i skogsdungen, jag kollade genom fönstret och såg att han höll på med något t.ex. letade efter saker eller dylikt. reg nr. började på P så sannolikheten är stor att det är samma bil vi pratar om. Jag höll den under uppsyn tills den körde bort efter ca 10 minuter... Ingenting har hänt i området efter det men ska definitivt hålla ett öga extra uppe o ringa polisen vid oråd.

Jävla idioter som inte kan låta folks egendom vara ifred! Försäkringsbolaget fick lösa in min första bil en 328i bara en vecka efter att jag hade tagit körkort p.ga. inbrott i den.

Senast redigerat av InlineSix (25 november 2011)

"Oavsett Modell eller Motorstyrka levererar de njurprydda bilarna från München alltid en körkänsla som går utanpå det mesta...." (AutoMotor&Sport.)
Volvo V70 II T5 "Familjebilen" (2013)
basdanne
25 november 2011 · 115 Inlägg

Inlinesix: i vilket område var detta?

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!
Mazda RX-8 (2004)
InlineSix
25 november 2011 · 10 Inlägg

basdanne: Solstigen heter det, ca 50-100 meter ifrån Rambergsskolan. Litet villaområde med ca 10 villor

"Oavsett Modell eller Motorstyrka levererar de njurprydda bilarna från München alltid en körkänsla som går utanpå det mesta...." (AutoMotor&Sport.)
Volvo V70 II T5 "Familjebilen" (2013)
basdanne
25 november 2011 · 115 Inlägg

ok. Skall hålla kolla i Torslanda.

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!
Mazda RX-8 (2004)
nrgjesper Ta inget förgivet
25 november 2011 · 342 Inlägg

ska hålla koll i kärra !

Tar dagen som den kommer
mrperfektion
25 november 2011 · 132 Inlägg

InlineSix skrev:
Kan med 99% säkerhet säga att den vita 745an du beskriver stod vårat villakvarter på hisingen tidigare i veckan, jag hörde och såg den köra upp och ställa sig i skogsdungen, jag kollade genom fönstret och såg att han höll på med något t.ex. letade efter saker eller dylikt. reg nr. började på P så sannolikheten är stor att det är samma bil vi pratar om. Jag höll den under uppsyn tills den körde bort efter ca 10 minuter... Ingenting har hänt i området efter det men ska definitivt hålla ett öga extra uppe o ringa polisen vid oråd.

Jävla idioter som inte kan låta folks egendom vara ifred! Försäkringsbolaget fick lösa in min första bil en 328i bara en vecka efter att jag hade tagit körkort p.ga. inbrott i den.

Ser du bilen igen så ring Polisen är det en bil med reg-nr PRH så är det stor sannolik den.

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
Gurkis86
25 november 2011 · 157 Inlägg

ska hålla koll i angered

BARRET
25 november 2011 · 561 Inlägg

Alla får hålla ögonen öppna!

Såhär såg min ut efter helgen, parkerad i Arendal:
http://forumbilder.se/images/4520201153034857c.jpg

ejon_850
25 november 2011 · 878 Inlägg

Dessa jävlar har varit på min bil med! Polis anmälan finns inne så du är inte ensam Peter!

All The best
MVH
Jonas .L
Krille_Fox FOX Galning!
25 november 2011 · 313 Inlägg

Sjukt folk som håller på med sånthär! Att man inte kan få ha sina saker ifred...Håller ögonen öppna runt länsmansgården å andra delar av gbg!

Senast redigerat av Krille_Fox (25 november 2011)

Saab 9-3 Aero "Coupe - Lågmilaren." (2001)
Gurkis86
26 november 2011 · 157 Inlägg

940_44 skrev:

Tuffgogiboy skrev:
ska hålla koll i angered

bor du oxå i angered???  ska med hålla koll i angered!!

Yes det gör jag.

Helvetes jävlar. kan dom inte låta folks grejer vara ifred.

940_44
26 november 2011 · 850 Inlägg

Tuffgogiboy skrev:

940_44 skrev:

Tuffgogiboy skrev:
ska hålla koll i angered

bor du oxå i angered???  ska med hålla koll i angered!!

Yes det gör jag.

Helvetes jävlar. kan dom inte låta folks grejer vara ifred.

jag med uppe i lövgärdet!!!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
Busgrabb Rejsa ?
26 november 2011 · 2 959 Inlägg

BARRET skrev:
Alla får hålla ögonen öppna!

Såhär såg min ut efter helgen, parkerad i Arendal:
http://forumbilder.se/images/4520201153034857c.jpg

Fanns det något intressant i denna?
Tänkter mig typ att det är inbyggd orginalstereo och fälgarna verkar ju sitta på plats...

Autotech
BMW 335D (2008)
audi_96 göteborg
26 november 2011 · 38 Inlägg

bör man inte ha bilen utomhus?
vilka idio*er!

Audi coupe quattro 20v "quattron" (1992)
Audi 100 "Audi 100" (1986)
mrperfektion
26 november 2011 · 132 Inlägg

Kompisens bil blev han av med förra veckan på hans egna tomt, tät villaområde, stod under en carport så  känn dig aldrig säker!


//
P

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang