Montera laddtrycksmätare på 940 ltt

TobiasAndersen
27 november 2011 · 121 Inlägg

Tja! smile

Ska sätta på en laddtrycksmätare på min 940 men har ingen aning om på vilken slang jag ska skarva in trycksensorn på... Någon som skulle kunna förklara exakt vilken slang jag ska ta så jag rätt tryck på mätaren?

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
Nordaan
27 november 2011 · 213 Inlägg

Du kopplar slangen på insuget omdet finns någon ledig anslutning, annars får du skarva ihop med någon annan slag på insuget. alternativt om du har en original laddtrycks mätare i instrumentet så kan du skarva ihop med den.
sensorn vill ju mäta trycket i insuget smile

Titta gärna in mitt projekt BMW 520 E34 M50B25 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269823
BMW 520i E34 Turbo "M50B25 IV Turbo" (1993)
TobiasAndersen
27 november 2011 · 121 Inlägg

Kopplade in den på vakumslangen till dumpventilen, men den visar bara negativt tryck? på tomgången visar den -0.8 , o när jag gasar 0 :S borde jag inte få högre värden? (laddtrycket är höjt)

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
Mercedesturbodiesel Sothora <3
27 november 2011 · 1 201 Inlägg

prova kör så ska du se att din mätare visar +

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Mr_Aira Mr_Aira
27 november 2011 · 105 Inlägg

TobiasAndersen skrev:
Kopplade in den på vakumslangen till dumpventilen, men den visar bara negativt tryck? på tomgången visar den -0.8 , o när jag gasar 0 :S borde jag inte få högre värden? (laddtrycket är höjt)

hoppa i bilen å kör smile du kan ej få mer än 0 vi tomgas! tongue haha å ltt ska du ha ladd på ca 0,3bar

Volvo 940 FTT "Busen" (1995)
TobiasAndersen
27 november 2011 · 121 Inlägg

Har t-korsat den så borde ligga på lite mer än 0,3 smile hade inte kopplat in den i kupén utan gjorde det i motorrummet, så kunde inte dra ut o köra, ville testa innan jag sätte började montera allting. Men då kör jag på den slangen o monterar allt smile

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
27 november 2011 · 2 390 Inlägg

har du t-kors på vacum slangen till dumpen?. Inge bra att göra så, mätaren visar lite mysko då.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
TobiasAndersen
27 november 2011 · 121 Inlägg

vart ska jag sätta den då? sad

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
27 november 2011 · 2 390 Inlägg

brukar finnas lediga nipplar på 940. Annars kan du ta t-kors på en annan slang. Men just dump slangen är inte det bästa tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
TobiasAndersen
27 november 2011 · 121 Inlägg

en helt ledig nippel utan nått på eller vadå? yikes den skulle ju pysa ut massa tryck då? får kolla imorn om jag hittar några bra vakumslangar...

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
jimmzzan
27 november 2011 · 1 168 Inlägg

_Performance_ skrev:
brukar finnas lediga nipplar på 940. Annars kan du ta t-kors på en annan slang. Men just dump slangen är inte det bästa tongue

Varför är det inte bra att sätta den på dumpens slang?
Har gjort så på mina bilar och blev lite nyfiken nu?

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
27 november 2011 · 2 390 Inlägg

jimmzzan skrev:

_Performance_ skrev:
brukar finnas lediga nipplar på 940. Annars kan du ta t-kors på en annan slang. Men just dump slangen är inte det bästa tongue

Varför är det inte bra att sätta den på dumpens slang?
Har gjort så på mina bilar och blev lite nyfiken nu?

När ja hade öppen dump på en gammal 740 turbo förut att ja t-kors på den, och laddtrycksmätaren ville visa lite konstigt då. funkar säkert bra om man har lite ladd, men när ja ladda på mycket ville den visa konstigt, Kan varit dålig laddtrycksmätaree. men efter de för att vara på säkra sidan har ja skippat att sätta där

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
jimmzzan
28 november 2011 · 1 168 Inlägg

_Performance_ skrev:

jimmzzan skrev:

_Performance_ skrev:
brukar finnas lediga nipplar på 940. Annars kan du ta t-kors på en annan slang. Men just dump slangen är inte det bästa tongue

Varför är det inte bra att sätta den på dumpens slang?
Har gjort så på mina bilar och blev lite nyfiken nu?

När ja hade öppen dump på en gammal 740 turbo förut att ja t-kors på den, och laddtrycksmätaren ville visa lite konstigt då. funkar säkert bra om man har lite ladd, men när ja ladda på mycket ville den visa konstigt, Kan varit dålig laddtrycksmätaree. men efter de för att vara på säkra sidan har ja skippat att sätta där

Aha okej!
Min visade "perfekt" dock körde jag med 1kg i laddtryck.
men tack för svar smile

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
28 november 2011 · 2 390 Inlägg

jimmzzan skrev:

_Performance_ skrev:

jimmzzan skrev:

Varför är det inte bra att sätta den på dumpens slang?
Har gjort så på mina bilar och blev lite nyfiken nu?

När ja hade öppen dump på en gammal 740 turbo förut att ja t-kors på den, och laddtrycksmätaren ville visa lite konstigt då. funkar säkert bra om man har lite ladd, men när ja ladda på mycket ville den visa konstigt, Kan varit dålig laddtrycksmätaree. men efter de för att vara på säkra sidan har ja skippat att sätta där

Aha okej!
Min visade "perfekt" dock körde jag med 1kg i laddtryck.
men tack för svar smile

gör nog ingen större skillnad direkt vart man sätter den. men jag brukar inte sätta den där längre iaf. Mer en smak sak big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
thule_92
28 november 2011 · 124 Inlägg

Har du inte laddtrycksmätare i instrumentpanelen? i såna fall sätter du ett t kors på den slangen till din mätare de brukar funka fint.

BMW 530d (2000)
TobiasAndersen
28 november 2011 · 121 Inlägg

Nej, har tyvärr inte det, men jag kopplade in den på dumpslangen, den visar 0,6 med "1 ett t-kors" höjt laddtryck så jag tror det stämmer ganska bra smile ska kolla om jag kan få upp en video smile

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
TobiasAndersen
28 november 2011 · 121 Inlägg
Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
jimmzzan
28 november 2011 · 1 168 Inlägg

wow grattis!

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
28 november 2011 · 2 390 Inlägg

Kör du med ltt wastegate?

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
TobiasAndersen
28 november 2011 · 121 Inlägg

Hoppas det inte låg sarkasm där smile

Ja det gör jag, vet att jag borde lägga pengar på en riktig, men just nu funkar det bra tycker jag...

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang