Trött på häxjakten mot yrkesförare!!

granada75
8 september 2006 · 177 Inlägg

Det är inte helt oprovocerad kritik ni får.
Vi vart stående i Västerås med en bil på väggrenen, Två trianglar 150m och 50m från bilen, 9 av 10 lastbilar som drar förbi byter inte ens körfält, Jag höll på att bli överkörd 3 gånger under en kvart!

Nu säger jag inte att ALLA är dumma, Men väldigt få är hyggliga och lämnar plats åt stillastående bil.

Over and out!
Martin 9-3 Fisketokig
8 september 2006 · 2 997 Inlägg

Andy69 skrev:
Du säger att vi lastbilschaufförer kör som idioter vid vägarbeten? Helt säker på att majoriteten inte gör det, hur många personbilar tror du ej kör för fort? Och jag undrar vilket som ser ut att gå snabbast: Personbil i 50km/h  eller en lastbil i samma hastighet? Tror allt man luras en del.

Vid ny beläggning på vägen med stor risk för stenskott så blir man jävligt lack på tradare som kör efter schema, en sån drar upp sten så det bara yr.

En polare jobbar som flaggvakt på sommaren och säger att det är undantagsfall som tradare och bussar håller farten nere...

Själv mött en buss som orsakat ett stenskott pga att de inte kan köra med vett i skallen, så iriterande sen att de skyller ifrån sig och inte vågar stå för att de kör för fort irriterar ännu mer.

Har gått så långt att det blivit personlig sak då de inte lämnar ut namn på föraren när det hände.

Vad gör man då?

Chefen som försvarar det svinet kommer ju få igen med råge så inte bara åkarna som är idioter.

Vet dock att mitt handlande är fel också men ska jag lida ekonomisk skada för andra är idioter så ska de få betala mångdubblet tillbaka.

Orsakar en tradare skador pga att de ska "hålla schema" så är det inte försvarbart...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
8 september 2006 · 1 660 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

Andy69 skrev:
Du säger att vi lastbilschaufförer kör som idioter vid vägarbeten? Helt säker på att majoriteten inte gör det, hur många personbilar tror du ej kör för fort? Och jag undrar vilket som ser ut att gå snabbast: Personbil i 50km/h  eller en lastbil i samma hastighet? Tror allt man luras en del.

Vid ny beläggning på vägen med stor risk för stenskott så blir man jävligt lack på tradare som kör efter schema, en sån drar upp sten så det bara yr.

En polare jobbar som flaggvakt på sommaren och säger att det är undantagsfall som tradare och bussar håller farten nere...

Själv mött en buss som orsakat ett stenskott pga att de inte kan köra med vett i skallen, så iriterande sen att de skyller ifrån sig och inte vågar stå för att de kör för fort irriterar ännu mer.

Har gått så långt att det blivit personlig sak då de inte lämnar ut namn på föraren när det hände.

Vad gör man då?

Chefen som försvarar det svinet kommer ju få igen med råge så inte bara åkarna som är idioter.

Vet dock att mitt handlande är fel också men ska jag lida ekonomisk skada för andra är idioter så ska de få betala mångdubblet tillbaka.

Orsakar en tradare skador pga att de ska "hålla schema" så är det inte försvarbart...

Har också vart chaffis en gång i tiden, å jag säger bara: Alla som inte har förståelse borde hänga med ett par veckor speciellt på den värsta säsongen..  Visst, man kan hålla ner vid vägbyggen o trånga passager, men det är ett jäkla stressande.. *dock inte överstress speciellt ofta i min smak då jag tålde och mådde bra av ganska hög stressnivå* och ständiga krav på att vara framme så fort som möjligt och ibland ännu lite tidigare..
Å allt gnäll om stenskott, kanske inte det lättaste vid möte, man vid färd åt samma håll: håll ordentliga avstånd så hinner stensprutet lägga sig..

Senast redigerat av GT90 (8 september 2006)

jisses Kosmangyl
8 september 2006 · 167 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Förstår stressen men kan vända på det och erfarenheter jag har av lastbilar i trafiken är inte den bästa.

När man åkt med traktor längre sträckor i 40km/h så kommer det en lastbil i 80-90km/h så har de inte vett att sakta in och köra om senare.

Jag har vart med om 2 tillfällen där dödsolyckor vart säkra om det kommit mötande bilar.

Det i uppförsbackar som är helt skymda och lastbilarna  i båda fallen gjort flygande omkörning, finns ingen chans i världen att de skulle kunna avbryta om en mötande kommer.

En tredje gång har jag blivit omkörd uppförsbacke med skymd sikt, när lastbilen ligger jämsides så möter vi en lastbil och han som är på väg om mig bara viker in och jag får stå på bromsen.

Vågar inte säga om det tog i eller inte, men det synas att yttersta delen på lastaren skrapat i något vitt.

Sen kör de som idioter trots nedsatt fart vid vägarbeten mm.

Kör efter trafiken och inte efter schema, klagar chefen eller kunderna så upplys dem om fakta eller byt jobb.

Skulle inte kunna tänka mig köra lastbil åt andra, skulle isåfall köpa en egen och köra själv när jag redan har F-skatt och firma, då får man bestämma helt själv smile

Hade folk som kör traktor på allmän kommit ihåg att det faktiskt e lag på att de ska köra in på parkeringar, bussfickor mm för att släppa förbi bakomvarand trafik så hadde det inte behövts bli några "idiot" omkörningar.

A4 TSQ-00 Bsr Steg 3 Usa-Blinkers
Plymouth Satellite-68
Kör Scania R500 på jobb med många röda lampor i hytten å snart med fler ljus ute med, linje HBG-Kumla.
vaalle
8 september 2006 · 177 Inlägg

det ni snackade om att utländska förare kör galet m.m såg ett bra exempel på det igår vid 22 tiden, killen kommer ner för backen i typ 60 kmh och han bromsar inte för rondellen som är nedanför,utan kör som fan rätt igenom den,o detta händer på en 50 väg!

THEBADGUY Gorgilus addictus
8 september 2006 · 4 737 Inlägg

FL3JM skrev:
Jag förstår mig inte på folk, jag har fett med respekt för lastbilar. Det kräver grymt mycket kompetens att köra ett sådant jävla monster. Folk tänker inte på hur jävla stora dom där grejjerna är. Jättekul att backa med sån också.
Det är dom som är kungarna av vägarna, inte nån liten bögig porsche!

Ja folk tänker inte alls! Vissa verka tror att en lastbil med släp har likadan sväng cirkel som en person bil te x. Går sj på skolan för att bli chaffis...skulle övningköra med bil och släp en dag. Körde med fullastad bil och släp med vikt på 50 ton. Stod vid en korsning och skulle köra iväg....då stod de en idiot med personbil bakom mig som tutade för att de tog tid för mig att komma iväg! Men hallå! 50 ton som ska komma iväg! Min lärare bara skakade på huvudet och sa åt mig att skita i han. Jobbigt med såna personer som inte fattar hur segt de är att komma iväg med en stor lastbil med släp på 50 ton. sad

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Tega Yrkesförare
8 september 2006 · 1 073 Inlägg

jisses skrev:

Martin 9-3 skrev:
Förstår stressen men kan vända på det och erfarenheter jag har av lastbilar i trafiken är inte den bästa.

När man åkt med traktor längre sträckor i 40km/h så kommer det en lastbil i 80-90km/h så har de inte vett att sakta in och köra om senare.

Jag har vart med om 2 tillfällen där dödsolyckor vart säkra om det kommit mötande bilar.

Det i uppförsbackar som är helt skymda och lastbilarna  i båda fallen gjort flygande omkörning, finns ingen chans i världen att de skulle kunna avbryta om en mötande kommer.

En tredje gång har jag blivit omkörd uppförsbacke med skymd sikt, när lastbilen ligger jämsides så möter vi en lastbil och han som är på väg om mig bara viker in och jag får stå på bromsen.

Vågar inte säga om det tog i eller inte, men det synas att yttersta delen på lastaren skrapat i något vitt.

Sen kör de som idioter trots nedsatt fart vid vägarbeten mm.

Kör efter trafiken och inte efter schema, klagar chefen eller kunderna så upplys dem om fakta eller byt jobb.

Skulle inte kunna tänka mig köra lastbil åt andra, skulle isåfall köpa en egen och köra själv när jag redan har F-skatt och firma, då får man bestämma helt själv smile

Hade folk som kör traktor på allmän kommit ihåg att det faktiskt e lag på att de ska köra in på parkeringar, bussfickor mm för att släppa förbi bakomvarand trafik så hadde det inte behövts bli några "idiot" omkörningar.

Måste säga att du har en poäng där. Framför allt här uppe där det många gånger e kurviga vägar utan vägren. I stort sett omöjligt att göra en säker omkörning.
Ofta man hamnar bakom traktorer som passerar p- ficka efter p-ficka utan att svänga in utan bara nonchalant kör vidare, oavsett om han har ett koppel på 20 bilar och lastbilar bakom sig.
Detta skapar irritation vilket medför farliga omkörningar många gånger.

Ligger man bakom en traktor i 40km/h i backiga vägar, så kan jag tala om att det tar tid att komma förbi.

Shorty666
8 september 2006 · 362 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Kör efter trafiken och inte efter schema, klagar chefen eller kunderna så upplys dem om fakta eller byt jobb.

Kör efter trafiken gör man för dom flesta Scheman e totalt ohållbara....
Spelar ingen roll vad man upplyser kunderna om, de går in genom ena örat å ut genom de andra....
Ingen idé att gnälla till överordnade, då blir man snart svartlistad, å då kan man glömma att byta jobb...

Slutsats: Unga Tradarchaufförer -Bend over and take it up the Tailpipe! sad

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
dinkytoys
9 september 2006 · 3 Inlägg

häller med till 110%.. men som tur är har jag hittat ett nästintill guldjobb inom brancshen.. hade varit helt guld om det varit dagtid.. har kört lite mer än ett år nu och aldrig någonsin blivit stoppad och det tackar jag gudarna för.. vem fan vill stå och tjafsa med smurfarna på arbetstid.. har ju för fan annat att göra.. och vem betalar sen då? inte chefen iaf... slutade med idioti körning som bara stressar ihjäl en för skit... alltid skönt att komma till ett ställe och få höra att: du kan ju inte komma nu fattar du väl, jag har ju rast! som om jag planerar exakt tid när jag anländer! ha det gott därute på vägarna och stå på er för fan... det är trots allt ett härligt yrke...

Volvo 850 T-5R "T-gul" (1995)
BIG-DADDY
22 maj 2010 · 161 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Förstår stressen men kan vända på det och erfarenheter jag har av lastbilar i trafiken är inte den bästa.

När man åkt med traktor längre sträckor i 40km/h så kommer det en lastbil i 80-90km/h så har de inte vett att sakta in och köra om senare.

Jag har vart med om 2 tillfällen där dödsolyckor vart säkra om det kommit mötande bilar.

Det i uppförsbackar som är helt skymda och lastbilarna  i båda fallen gjort flygande omkörning, finns ingen chans i världen att de skulle kunna avbryta om en mötande kommer.

En tredje gång har jag blivit omkörd uppförsbacke med skymd sikt, när lastbilen ligger jämsides så möter vi en lastbil och han som är på väg om mig bara viker in och jag får stå på bromsen.

Vågar inte säga om det tog i eller inte, men det synas att yttersta delen på lastaren skrapat i något vitt.

Sen kör de som idioter trots nedsatt fart vid vägarbeten mm.

Kör efter trafiken och inte efter schema, klagar chefen eller kunderna så upplys dem om fakta eller byt jobb.

Skulle inte kunna tänka mig köra lastbil åt andra, skulle isåfall köpa en egen och köra själv när jag redan har F-skatt och firma, då får man bestämma helt själv smile

Testa att starta med 25.25 m och 60 TON

De som inte dödar-härdar !SCANIA TRUCKS IS THE SHIET
Seat Leon 2.0 Tfsi FR "Black bitch" (2007)
dcay Licenssvetsare
22 maj 2010 · 927 Inlägg

Säkert ett ouppskattat yrke men en sak jag inte förstår är varför i HELVETE vissa , lägg märke till att jag skriver vissa, kör om andra lastbilar som kör i 100 kmh och dom som kör om gör det i 101 kmh? Så otroligt störande så det finns inte, blir förbannad varje gång jag ser nått sånt...

Roos
22 maj 2010 ·

dcay skrev:
Säkert ett ouppskattat yrke men en sak jag inte förstår är varför i HELVETE vissa , lägg märke till att jag skriver vissa, kör om andra lastbilar som kör i 100 kmh och dom som kör om gör det i 101 kmh? Så otroligt störande så det finns inte, blir förbannad varje gång jag ser nått sånt...

Hör till exakt samma sak, tisdpress. Hamnar man bakom någon i 88 (100 var att ta i) och vet med sig att man själv kan pressa ur sin egen till exakta 90 så vill man helt enkelt om ute på motorvägarna. Egentligen ingenting att bli sur över då alla delar på vägarna och du med din personbil på några sekunder kan komma upp i 110 igen.

decib3L Körv
22 maj 2010 · 3 535 Inlägg

dcay skrev:
Säkert ett ouppskattat yrke men en sak jag inte förstår är varför i HELVETE vissa , lägg märke till att jag skriver vissa, kör om andra lastbilar som kör i 100 kmh och dom som kör om gör det i 101 kmh? Så otroligt störande så det finns inte, blir förbannad varje gång jag ser nått sånt...

Det är så att våra lastbilar allt som oftast är spärrade. Och ska man åka 15 mil så sparar man in någon minut på att köra om en lastbil som håller 3-4 km/h under dig.

Och sen får du helt enkelt acceptera att vi kör om när vi väl gör det. För det är inte så himla enkelt för oss.
Jag har jobbat ett tag nu, och jag känner igen mig i allt som står här. För min del har jag lite mer att hålla koll på. Lasten måste lastsäkras så att ingen lådjäkel (typ körv) ramlar ut. Och jag måste hålla koll så att det är rätt temperatur inne i flaket. Och givetvis snacka i telefon ungefär halva körtiden för att veta vart fan jag ska när det blir specialturer. Och när man väl kommer på rätt väg och vet ungefär vart man ska. Ja då kan man hamna bakom en rädd jävel i typ en hyundai som tvärnitar när en myra går över vägen. Och inte nog med det, jag kan bara tanka på bemannade statoilmackar, och hur många såna tror ni det finns runt vänern? Nåväl, trots all skit som är i jobbet så älskar jag det och vill inte byta ut det mot något stillasittande kontorsjobb. Det är härligt, speciellt nu på sommaren smile Ta det lugnt och fint ute på vägarna alla chaufförer smile

Truckdriving Man
Strongman
22 maj 2010 · 203 Inlägg

Stor klapp på axeln till ALLA yrkeschaffisar som sköter sig och behåller lugnet i trafiken.

Pendlade ca 3000mil förra året inom jobbet och det är framförallt de unga som sköter sig (svårt att avgöra åldern på alla).

Jag ger blanka fan i hur stressade en lastbilschaffis är, han/hon ska följa reglerna. T ex inte köra rätt ut från en bensinmack för han/hon har bråttom. Givetvis förstår jag om han/hon får tillfälle och jag kommer själv och bakom mig finns det flera bilar.

Men vet inte hur många ggr jag fått tvärnita från 70 på huvudled för en viss chaffis (tyvärr oftast utländska men en del svenska) kört rätt ut från macken.

Häromveckan hade en lastbilschaffis glömt stänga av sitt backljus (eller vad ni nu kallar det) jag blinkade till med helljuset några gånger, som tack fick arbetsbilen massvis med stenskott då chaffisen blev arg och körde ut i väggrenen och skvätte upp massa grus.

Men det är ju bara de negativa sakerna som kommer fram till ytan, 99 av 100 så sköter sig yrkeschaffisarna ypperligt. Dock med undantag för taxichaffisarna på helgerna.

Så ta åt er, bra jobbat!

slimetard roadrage
22 maj 2010 · 188 Inlägg

Strongman skrev:
Stor klapp på axeln till ALLA yrkeschaffisar som sköter sig och behåller lugnet i trafiken.

Pendlade ca 3000mil förra året inom jobbet och det är framförallt de unga som sköter sig (svårt att avgöra åldern på alla).

Jag ger blanka fan i hur stressade en lastbilschaffis är, han/hon ska följa reglerna. T ex inte köra rätt ut från en bensinmack för han/hon har bråttom. Givetvis förstår jag om han/hon får tillfälle och jag kommer själv och bakom mig finns det flera bilar.

Men vet inte hur många ggr jag fått tvärnita från 70 på huvudled för en viss chaffis (tyvärr oftast utländska men en del svenska) kört rätt ut från macken.

Häromveckan hade en lastbilschaffis glömt stänga av sitt backljus (eller vad ni nu kallar det) jag blinkade till med helljuset några gånger, som tack fick arbetsbilen massvis med stenskott då chaffisen blev arg och körde ut i väggrenen och skvätte upp massa grus.

Men det är ju bara de negativa sakerna som kommer fram till ytan, 99 av 100 så sköter sig yrkeschaffisarna ypperligt. Dock med undantag för taxichaffisarna på helgerna.

Så ta åt er, bra jobbat!

kanske bara var så att chaffisen trodde att du ville köra om.

Strongman
22 maj 2010 · 203 Inlägg

slimetard skrev:

Strongman skrev:
Stor klapp på axeln till ALLA yrkeschaffisar som sköter sig och behåller lugnet i trafiken.

Pendlade ca 3000mil förra året inom jobbet och det är framförallt de unga som sköter sig (svårt att avgöra åldern på alla).

Jag ger blanka fan i hur stressade en lastbilschaffis är, han/hon ska följa reglerna. T ex inte köra rätt ut från en bensinmack för han/hon har bråttom. Givetvis förstår jag om han/hon får tillfälle och jag kommer själv och bakom mig finns det flera bilar.

Men vet inte hur många ggr jag fått tvärnita från 70 på huvudled för en viss chaffis (tyvärr oftast utländska men en del svenska) kört rätt ut från macken.

Häromveckan hade en lastbilschaffis glömt stänga av sitt backljus (eller vad ni nu kallar det) jag blinkade till med helljuset några gånger, som tack fick arbetsbilen massvis med stenskott då chaffisen blev arg och körde ut i väggrenen och skvätte upp massa grus.

Men det är ju bara de negativa sakerna som kommer fram till ytan, 99 av 100 så sköter sig yrkeschaffisarna ypperligt. Dock med undantag för taxichaffisarna på helgerna.

Så ta åt er, bra jobbat!

kanske bara var så att chaffisen trodde att du ville köra om.

Du menar gruset? Det var en lastbil ifrån Holland, och jag fick ett finger när jag väl gjorde en olaglig omkörning och för att titta vad det var för idiot som inte kan ta en enkel ljusblinkning utan att börja fundera ifall jag faktiskt vill nåt.

slimetard roadrage
22 maj 2010 · 188 Inlägg

Strongman skrev:

slimetard skrev:

Strongman skrev:
Stor klapp på axeln till ALLA yrkeschaffisar som sköter sig och behåller lugnet i trafiken.

Pendlade ca 3000mil förra året inom jobbet och det är framförallt de unga som sköter sig (svårt att avgöra åldern på alla).

Jag ger blanka fan i hur stressade en lastbilschaffis är, han/hon ska följa reglerna. T ex inte köra rätt ut från en bensinmack för han/hon har bråttom. Givetvis förstår jag om han/hon får tillfälle och jag kommer själv och bakom mig finns det flera bilar.

Men vet inte hur många ggr jag fått tvärnita från 70 på huvudled för en viss chaffis (tyvärr oftast utländska men en del svenska) kört rätt ut från macken.

Häromveckan hade en lastbilschaffis glömt stänga av sitt backljus (eller vad ni nu kallar det) jag blinkade till med helljuset några gånger, som tack fick arbetsbilen massvis med stenskott då chaffisen blev arg och körde ut i väggrenen och skvätte upp massa grus.

Men det är ju bara de negativa sakerna som kommer fram till ytan, 99 av 100 så sköter sig yrkeschaffisarna ypperligt. Dock med undantag för taxichaffisarna på helgerna.

Så ta åt er, bra jobbat!

kanske bara var så att chaffisen trodde att du ville köra om.

Du menar gruset? Det var en lastbil ifrån Holland, och jag fick ett finger när jag väl gjorde en olaglig omkörning och för att titta vad det var för idiot som inte kan ta en enkel ljusblinkning utan att börja fundera ifall jag faktiskt vill nåt.

kan mycket väl vara så, finns rötägg inom alla brancher, vare sig det gäller finans eller elektriker. jag tänker inte försvara honom utan försöker själv föregå med gott exempel. men likförbannat får jag och andra i branchen ta emot minst lika mycket skit som en bajamaja på en festival varje arbetsdag.

Super40
22 maj 2010 · 415 Inlägg

slimetard skrev:

Strongman skrev:

slimetard skrev:
kanske bara var så att chaffisen trodde att du ville köra om.

Du menar gruset? Det var en lastbil ifrån Holland, och jag fick ett finger när jag väl gjorde en olaglig omkörning och för att titta vad det var för idiot som inte kan ta en enkel ljusblinkning utan att börja fundera ifall jag faktiskt vill nåt.

kan mycket väl vara så, finns rötägg inom alla brancher, vare sig det gäller finans eller elektriker. jag tänker inte försvara honom utan försöker själv föregå med gott exempel. men likförbannat får jag och andra i branchen ta emot minst lika mycket skit som en bajamaja på en festival varje arbetsdag.

Jag brukar börja fundera om det är nått fel när någon håller på och blinkar. Igår tex gick en luftbälg och den släpade efter på marken och började brinna. Då va det en vänlig själ som såg till att jag stannade.
All heder åt honom.

Det som jag tycker är mest stressande av allt är lunch och raster. Mellan 11 och 13 går det inte att planera in stopp utan att riskera att behöva vänta en timma. Det händer alltid när man har minst tid.
Kanske låter lite larvigt men det kan vara skillnaden mellan att hinna göra det man ska och inte.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
slimetard roadrage
22 maj 2010 · 188 Inlägg

Super40 skrev:

slimetard skrev:

Strongman skrev:

Du menar gruset? Det var en lastbil ifrån Holland, och jag fick ett finger när jag väl gjorde en olaglig omkörning och för att titta vad det var för idiot som inte kan ta en enkel ljusblinkning utan att börja fundera ifall jag faktiskt vill nåt.

kan mycket väl vara så, finns rötägg inom alla brancher, vare sig det gäller finans eller elektriker. jag tänker inte försvara honom utan försöker själv föregå med gott exempel. men likförbannat får jag och andra i branchen ta emot minst lika mycket skit som en bajamaja på en festival varje arbetsdag.

Jag brukar börja fundera om det är nått fel när någon håller på och blinkar. Igår tex gick en luftbälg och den släpade efter på marken och började brinna. Då va det en vänlig själ som såg till att jag stannade.
All heder åt honom.

Det som jag tycker är mest stressande av allt är lunch och raster. Mellan 11 och 13 går det inte att planera in stopp utan att riskera att behöva vänta en timma. Det händer alltid när man har minst tid.
Kanske låter lite larvigt men det kan vara skillnaden mellan att hinna göra det man ska och inte.

jo det är drygt när vissa kunder vill ha sina varor vid en viss tidpunkt och man har problem att leverera det inom lagens stadgar, men det är bara att stå på sig och hänvisa till dem regler som gäller i sverige. har själv varit med om det trotts att jag bara arbetat ett antal veckor.

Polara
22 maj 2010 · 430 Inlägg

kan bara hålla med tidigare talare...stod en finländsk lastbil framför mig sist jag blev stoppad, han fick böter på plats...men innan han åker så tittar han på snuten-flinar lite och river sen böterna...mitt framför ögonen på snuten!! han var väldigt trevlig och tillmötesgående mot mig efter det! NÄÄÄ...
sen ang alla idioter som tjänar 0,5sekunder på att göra en livsfarlig omkörning(både lastbilar och personbilar) samt sånna som inte fattar att det kräver tid att stanna/axa upp i fart eller att dem tar (lite) mer plats i rondeller, det är bara att ta det lugnt...ta 10 djupa andetag innan man gör något...synden straffar ALLTID sig själv!!!! bara vänta, ofta så ligger de vid sidan av vägen el dyl om ett tag...då är det bara flina,vinka och njuta!!! till alla chaffisar: HÅLL UT!

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang