Bytt instrument VW Golf -99, startspärr ?

Grimling Professionell amatör
2 december 2011 · 451 Inlägg

Bytte instrumentet i tjejens Golf 4, och nu verkar det som startspärren gått in, hur löser man detta ?
Lite smått akut..

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Ulf_W bilder.ulfw.se
2 december 2011 · 1 103 Inlägg
"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 december 2011 · 13 748 Inlägg

skapligt jobbigt läge när man missar att vag har sin startspärr i mätarhuset smile

är vagcom som gäller för att ordna det eller låta vw göra jobbet dom kräver säkert att det är ett nytt mätarhus man monterar dock

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
salle88
6 december 2011 · 7 Inlägg

Du får lämna in bilen till en VAG verkstad, så får dom koda om nyckeln och datorboxen så den går ihop med det nya instrumentet, det behöver inte vara ett nytt instrument utan går att koda om med ett begagnat. Var på väg att göra precis samma sak i min Golf IV tidigare men hann rådfråga en nära vän på Olofsson bil innan, skillnaden är att om du köper ett nytt instrument (ca 10.000:-) så kan dom ändra mätarställningen till det rätta miltalet, det borde kosta runt 600:- att koda om allt. Mvh // Salle

Lowenhart fälg fantast
6 december 2011 · 1 086 Inlägg

salle88 skrev:
Du får lämna in bilen till en VAG verkstad, så får dom koda om nyckeln och datorboxen så den går ihop med det nya instrumentet, det behöver inte vara ett nytt instrument utan går att koda om med ett begagnat. Var på väg att göra precis samma sak i min Golf IV tidigare men hann rådfråga en nära vän på Olofsson bil innan, skillnaden är att om du köper ett nytt instrument (ca 10.000:-) så kan dom ändra mätarställningen till det rätta miltalet, det borde kosta runt 600:- att koda om allt. Mvh // Salle

dom kodar om nycklarna till det nya mätarhuset, kostar 500 kr exakt att göra det på vag verkstad och tar ca 30 min, har varit med om detta och det funkar verkligen

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Grimling Professionell amatör
6 december 2011 · 451 Inlägg

Hehe ja jag har en släkting som jobbar på bilmek med VAG-com, men man va tvungen att ha ordernr o sånt så det gick inte att göra på en mekarkväll =/ Men jag åker nog dit o lämnar det riktigt då smile

Miltalet är mindre på mätaren jag försöker sätta i, vilket av miltalen kommer bilen att visa efter bytet ??

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang