Människor som kör för snabbt i småbarnsområden..

PhiCas
21 januari 2012 ·

lås fast en trehjuling vid någon stolpe, fungerar iaf på mig!

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
21 januari 2012 · 1 594 Inlägg

Lägg några röd/gul målade 45x95 reglar tvärs över gatan på några ställen så är du i hamn. Funkar ifs. dåligt på vintern men dessa räcker för att folk som kör för fort ska ta ner farten.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Nagli
22 januari 2012 · 104 Inlägg

PhiCas skrev:
lås fast en trehjuling vid någon stolpe, fungerar iaf på mig!

Smart! Nu när du säger det så kom jag på att jag själv har sett en trehjuling utanför en uppfart vid en 50-väg där alla gasar på som satan. Jag håller alltid 50 efter att jag såg den.

Volkswagen Golf R "Pebban" (2017)
charem STHLM(S)LOW CREW!
23 januari 2012 · 564 Inlägg

smart det där med 3 hjulingen!

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
STHLM(S)LOW CREW!
STHLM(S)LOW @ FACEBBOK.
BMW 320ci E46 "STHLMSLOW CREW CAR" (2001)
Pontaaa
24 januari 2012 · 493 Inlägg

När TS skriver att han/hon alltid håller 20km/h kan man ju undra vad det är för villaområde också.
Personligen så håller jag aldrig den hastigheten konstant igenom ett tätt villaområde, då det ofta finns mycket korsningar som är skymda av häckar osv där man bör stanna i princip..

Sen finns det ju områden som är öppna där det går att hålla den hastigheten så!

Men det där med en liten trehjuling brukar fungera faktiskt! Även om man vet att den står där jämt, så kan man ju få en tankeställare att det kanske inte är lämpligt att gasa!

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Nagli
24 januari 2012 · 104 Inlägg

Pontaaa skrev:
När TS skriver att han/hon alltid håller 20km/h kan man ju undra vad det är för villaområde också.
Personligen så håller jag aldrig den hastigheten konstant igenom ett tätt villaområde, då det ofta finns mycket korsningar som är skymda av häckar osv där man bör stanna i princip..

Sen finns det ju områden som är öppna där det går att hålla den hastigheten så!

Men det där med en liten trehjuling brukar fungera faktiskt! Även om man vet att den står där jämt, så kan man ju få en tankeställare att det kanske inte är lämpligt att gasa!

Kan förtydliga det med att jag håller alltid högst 20km/h, såklart att man måste sakta ner när grannbarnen är ute, katter o hundar springer runt, när man ska svänga och allt annat.

Volkswagen Golf R "Pebban" (2017)
Pontaaa
24 januari 2012 · 493 Inlägg

Det låter vettigt smile Finns ju tyvärr människor som inte ser det som en självklarhet.

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
JFfoto
28 januari 2012 ·

Nagli skrev:

PhiCas skrev:
lås fast en trehjuling vid någon stolpe, fungerar iaf på mig!

Smart! Nu när du säger det så kom jag på att jag själv har sett en trehjuling utanför en uppfart vid en 50-väg där alla gasar på som satan. Jag håller alltid 50 efter att jag såg den.

Du medger alltså själv att du kört för fort i bostadsområden.

Nagli
28 januari 2012 · 104 Inlägg

Paused skrev:

Nagli skrev:

PhiCas skrev:
lås fast en trehjuling vid någon stolpe, fungerar iaf på mig!

Smart! Nu när du säger det så kom jag på att jag själv har sett en trehjuling utanför en uppfart vid en 50-väg där alla gasar på som satan. Jag håller alltid 50 efter att jag såg den.

Du medger alltså själv att du kört för fort i bostadsområden.

Alla har väl gjort fel någon gång i trafiken och jag försöker inte neka det, men jag har inte haft mitt körkort så länge (7 månader) och jag är fortfarande väldigt nojig med hastigheter så jag brukar ligga 55km/h på 50-väg, de flesta susar förbi runt 70 på den vägen. Det var efter jag såg den trehjulingen som jag fick en tankeställare och märkte mer hur alla kör i vårt område och startade tråden.

Volkswagen Golf R "Pebban" (2017)
Merclone Leg. Spådam
31 januari 2012 · 816 Inlägg

Fast i verkligheten är det så att alla som skrivit i tråden sular på för fullt överallt, men eftersom trådskaparen är snygg så tycker de precis som henne för kanske kanske...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang