Nissan 200sx s13 -89, klonkande ljud någonstans..

Widing_ Ödesutmanare
20 december 2011 · 389 Inlägg

Hejsan!

Precis införskaffat mig en 200sx 13 -89a..
Kört lugnt och försiktigt med den, den ska in i garage om någon dag o stå för vintern.
Men har ändå blivit att jag åkt med den till jobbet de 3 dagar jag har ägt den..

Och problemen är..

Varje gång jag växlar, och sedan släpper upp kopplingen, så klonkar det till, kan inte riktigt lokalisera vart det klonkar, men så fort man släpper upp kopplingen så kommer det..
Det låter likadant om man ligger på tex 4ans växel, släpper gasen och sedan gasar till lite igen, då klonkar det igen..


Spelar ingen roll vilken hastighet, det klonkar varje gång man släpper upp kopplingen efter växling eller släpper gasen och sedan gasar till...

det är shortshift på men de kan knappast va det som gör det klonkande ljudet, det blir bara värre och värre hela tiden..

Är de lådan som är slut?
Eller bakaxeln?

Det är ett vinande ljud från bakaxeln, om man lhar lite "fjutt gas" när man ligger tex 110 på e4an, så viner de.. men släpper man gasen eller gasar mer så försvinner det.. ?

Vore riktigt tacksam för hjälp så man kan åtgärda det så fort som möjligt..

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
TimmyA
20 december 2011 · 119 Inlägg

motorfäste,K-stag? hade så på en bil inne på jobbet att det klonkar när man rycker till med bilen. blev att byta fjädersäte om jag inte minns fel.. surt när du nyss köpt den!!

ang det vinande ljudet,ingen drivaxel som är dålig? verkar lite luddigt..

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang