Volvo 850 T5, helrenoveras och rustas inför sommaren. fortsättning från förra året.

strandberg31
15 april 2012 · 2 419 Inlägg

ang det där med dörrarna! byte dörrar på min 850 i helgen! tänkte inte så mkt ang låset utan använde den nyckeln som hör till de dörrarna! men tog fel nyckel av en slump och det gick ju lika bra och låsa upp med den!? tongue

kanske bara är så på 850? nyare måste väll vara säkrare! antar att det räcker att sätta in en skruvmejsel och vrida för att få upp låset!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Andersson_T5 Snickare
15 april 2012 · 407 Inlägg

volvo-nissen skrev:

Andersson_T5 skrev:

volvo-nissen skrev:

ja de e ju inte de roligase men helt kalat värt de smile

det lät inget vidare att pyssla med låset alltså;-)

hahaha här är en bra beskrivning om du vill veta hur det går till smile http://forum.svenska85x70klubben.se/vie … hp?t=12597

tackar:)

Andersson_T5 Snickare
15 april 2012 · 407 Inlägg

Bjorrkeen skrev:

Andersson_T5 skrev:

Bjorrkeen skrev:

Fast plånboken säger nej just nu... Åkte på att beställa två nya stöt dämpare fram till den idag då ena fjädertallriken fick för sig att gå sönder.... hmm

fan så tråkigt:-( inget kul när något som man inte planerat måste inhandlas. men passa på o köp sportdämpare då? gm är inte så mkt dyrare;-)

Nej sånt suger... Ja jag beställde GM dämpare från Vprats ikväll så nästa helg ska nog bilen vara på däck igen wink

Så bra:D

Andersson_T5 Snickare
15 april 2012 · 407 Inlägg

strandberg31 skrev:
ang det där med dörrarna! byte dörrar på min 850 i helgen! tänkte inte så mkt ang låset utan använde den nyckeln som hör till de dörrarna! men tog fel nyckel av en slump och det gick ju lika bra och låsa upp med den!? tongue

kanske bara är så på 850? nyare måste väll vara säkrare! antar att det räcker att sätta in en skruvmejsel och vrida för att få upp låset!

Den turen kan man ju ha;) men den nyckeln funkar inte till tändningen det kan ja nästan garantera;)

Extrazz En 5a är Livet.
15 april 2012 · 2 005 Inlägg

låset kan ha kärvat så att bläcken inte fjädrar ut redigt då kan det gå att få i fel nyckel. annars så kan du haft tur och ha hittat just två lås som är rätt så likadana i utförandet.  har själv ett par lås från 850 och v70 och jag får inte ens in fel nyckel i fel lås.

sen så finns det väl inte så många kombinationer häller.  hundra tusen på sin höjd?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Andersson_T5 Snickare
19 april 2012 · 407 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-2b813d3f2311e6ee0097e20e4220ff6d.jpg
Inte blivit så mkt bilder den senaste veckan, har mest slipat o lackat. Köpte en R-vinge i veckan  som nu är lackad:) På bilden skulle den lackas på en gång till:p
'



https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-562c127abeca48bcb2d4d812ed3904dc.jpg
En mätare på plats, skulle sätta dit den andra med men mitten borret lossna o ja slant så ska fixa en ny plåt imorrn:) 

Bilder kommer i helgen:)

JimmyAndersson
19 april 2012 · 1 679 Inlägg

När du täcker igen ena luftblåset, hur fixar du med luften?
Blåser luften bara på bakom? smile

Krille_Fox FOX Galning!
19 april 2012 · 313 Inlägg

Kollat igenom att nu, riktigt nice jobbat! smile

Saab 9-3 Aero "Coupe - Lågmilaren." (2001)
Andersson_T5 Snickare
20 april 2012 · 407 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
När du täcker igen ena luftblåset, hur fixar du med luften?
Blåser luften bara på bakom? smile

jag tog bara bort gallret o stäfnge ventilen:-) mätaren får plars framför:-)  samma sak på mitten fläkten men den har jag sågat sönder för att få plats med 3 på bredden så dom blir att limma:-)

Andersson_T5 Snickare
20 april 2012 · 407 Inlägg

tackar:-)

JimmyAndersson
20 april 2012 · 1 679 Inlägg

Andersson_T5 skrev:

JimmyAndersson skrev:
När du täcker igen ena luftblåset, hur fixar du med luften?
Blåser luften bara på bakom? smile

jag tog bara bort gallret o stäfnge ventilen:-) mätaren får plars framför:-)  samma sak på mitten fläkten men den har jag sågat sönder för att få plats med 3 på bredden så dom blir att limma:-)

okej big_smile
aa jag är sugen att göra nåt sånt på min också, men min brukas på vintern så är ju lite jobbigt att tabort för många utblås tongue hehe

Andersson_T5 Snickare
20 april 2012 · 407 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

Andersson_T5 skrev:

JimmyAndersson skrev:
När du täcker igen ena luftblåset, hur fixar du med luften?
Blåser luften bara på bakom? smile

jag tog bara bort gallret o stäfnge ventilen:-) mätaren får plars framför:-)  samma sak på mitten fläkten men den har jag sågat sönder för att få plats med 3 på bredden så dom blir att limma:-)

okej big_smile
aa jag är sugen att göra nåt sånt på min också, men min brukas på vintern så är ju lite jobbigt att tabort för många utblås tongue hehe

det tycker ja du ska göra:-) dom 2 behövs inte;-)

Andersson_T5 Snickare
28 april 2012 · 407 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-a362312a1dcc7964b5184e8c2a55a035.jpg
Sådär o nu var andra plåten klar:)

Har inte blivit mkt inlägg på sistone, har lackad o fixat en massa annat skit.  Idag åker den antagligen ut ur  garaget:)

JBPictures
28 april 2012 · 930 Inlägg

Hade vart snyggare utan popnitarna men annars ser det bra ut:)

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
Extrazz En 5a är Livet.
28 april 2012 · 2 005 Inlägg

Tycker sällan ser ser bra ut när man ska bygga ett rymdskepp. men men.  Själv går jag en mer original linje.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Andersson_T5 Snickare
28 april 2012 · 407 Inlägg

Jimpstyle skrev:
Hade vart snyggare utan popnitarna men annars ser det bra ut:)

Ja men ja ville inte limma fast det tyvärr;)   O så ville ja att det skulle se lite hårt ut:p

Andersson_T5 Snickare
28 april 2012 · 407 Inlägg

Extrazz skrev:
Tycker sällan ser ser bra ut när man ska bygga ett rymdskepp. men men.  Själv går jag en mer original linje.

Alla tycker inte lika o det e väl tur det;)  Ja skulle byggt på annat sätt först, men det hade krävt mer tid o det har ja inte just nu:p

Bjorrkeen Kabeltattare
29 april 2012 · 48 Inlägg

Blev sjukt bra med mätarna där smile Blir ju sugen själv att flytta laddtrycksmätarn smile

Andersson_T5 Snickare
29 april 2012 · 407 Inlägg

Bjorrkeen skrev:
Blev sjukt bra med mätarna där smile Blir ju sugen själv att flytta laddtrycksmätarn smile

tackar:-) tycker jag du gör rätt i:-)

Djo
29 april 2012 · 10 163 Inlägg

Kollat igenom projekt tråden och fint med puts överralt riktigt trevligt big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang