Bolles Projekt: Volvo V70XC Denna gången fick den vara hel i nio dagar. När ska detta sluta?

Uppfräschning och utrusta med originalutrustning som saknas! Kanske även lite annat påhitt som följer...
  • 44 Följare
  • 160 662 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2013
BOLIN_
3 januari 2012 · 2 763 Inlägg

flabbstorm skrev:

BOLIN_ skrev:

s_sundin skrev:
Listerna måste gå att polera upp med svart polermedel. Detta innebär ju att du mättar plasten med svart pigment vilket leder till svarta och fina lister.

Vi får kolla detta sebastian! smile

Prova Turtle Black Chrome som säljs på Mekonomen, använde liknande fast av annat märke på min bil när jag köpte den och det funkade riktigt bra, försök dock att ta av listerna innan du behandlar dom ifall du vill slippa svårborttagna fläckar på lacken! wink

Det får de nog bli men jag tror jag maskerar innan jag tar sånt medel på bilen smile

Volvo - For Life
BOLIN_
3 januari 2012 · 2 763 Inlägg

ToXtreme skrev:
Plocka av listerna och kör med varmluftspistol istället, det klart effektivaste sättet att få de svarta och det håller dessutom längst! smile

Annars tycker ju jag då att du ska ta och lacka dem, då hade allt smält ihop bättre med bilen och den hade blivit cleanare wink

Edit:

Efter sjukt mycket letande så hittade jag äntligen ett referensobjekt!

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 0178_n.jpg
Här ser man skillnaden.

Stötfångaren fram är tagen med varmluftspistol förrutom den lilla rutan framför framdäcket för där är det sånt där medel för att göra det svart. (varmluftspistolen tog självmord därav att vi använde medel, tänk att det kunde komma till nytta nu ^^)

Dessutom blir det inte lika flammigt med varmluftspistol

Kan även tilläggas att stötfångarna var väldigt dassiga när vi började, har tyvärr ingen före bild men de var i stuk med dessa:
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Ast … 15&w=3
Till och med något värre! Bilen var förbannat vanvårdad.. man kunde typ raka sig genom att dra kinden mot lacken för den va så sträv och matt xP

Får se hur jag gör, tror jag testar medel först, funkar inte det får de bli värmepickan! smile

Volvo - For Life
maxxiz
4 januari 2012 · 92 Inlägg

BOLIN_ skrev:

ToXtreme skrev:
Plocka av listerna och kör med varmluftspistol istället, det klart effektivaste sättet att få de svarta och det håller dessutom längst! smile

Annars tycker ju jag då att du ska ta och lacka dem, då hade allt smält ihop bättre med bilen och den hade blivit cleanare wink

Edit:

Efter sjukt mycket letande så hittade jag äntligen ett referensobjekt!

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 0178_n.jpg
Här ser man skillnaden.

Stötfångaren fram är tagen med varmluftspistol förrutom den lilla rutan framför framdäcket för där är det sånt där medel för att göra det svart. (varmluftspistolen tog självmord därav att vi använde medel, tänk att det kunde komma till nytta nu ^^)

Dessutom blir det inte lika flammigt med varmluftspistol

Kan även tilläggas att stötfångarna var väldigt dassiga när vi började, har tyvärr ingen före bild men de var i stuk med dessa:
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Ast … 15&w=3
Till och med något värre! Bilen var förbannat vanvårdad.. man kunde typ raka sig genom att dra kinden mot lacken för den va så sträv och matt xP

Får se hur jag gör, tror jag testar medel först, funkar inte det får de bli värmepickan! smile

jag hade samma problem med matt plast på min gamla s60 o jag löste de genom att smeta på en massa rapsolja/olivolja. detta visade sig funka otroligt bra och långvarigt smile så ta en trasa eller papper och smörj in plasten tills du ser att den inte suger i sig mer olja eller inte blir svartare o sen torkar du bara bort allt som rann med papper smile ingen värme behövs där inte wink

- Volvo For Life -
BOLIN_
4 januari 2012 · 2 763 Inlägg

maxxiz skrev:

BOLIN_ skrev:

ToXtreme skrev:
Plocka av listerna och kör med varmluftspistol istället, det klart effektivaste sättet att få de svarta och det håller dessutom längst! smile

Annars tycker ju jag då att du ska ta och lacka dem, då hade allt smält ihop bättre med bilen och den hade blivit cleanare wink

Edit:

Efter sjukt mycket letande så hittade jag äntligen ett referensobjekt!

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 0178_n.jpg
Här ser man skillnaden.

Stötfångaren fram är tagen med varmluftspistol förrutom den lilla rutan framför framdäcket för där är det sånt där medel för att göra det svart. (varmluftspistolen tog självmord därav att vi använde medel, tänk att det kunde komma till nytta nu ^^)

Dessutom blir det inte lika flammigt med varmluftspistol

Kan även tilläggas att stötfångarna var väldigt dassiga när vi började, har tyvärr ingen före bild men de var i stuk med dessa:
http://www.blocket.se/varmland/Opel_Ast … 15&w=3
Till och med något värre! Bilen var förbannat vanvårdad.. man kunde typ raka sig genom att dra kinden mot lacken för den va så sträv och matt xP

Får se hur jag gör, tror jag testar medel först, funkar inte det får de bli värmepickan! smile

jag hade samma problem med matt plast på min gamla s60 o jag löste de genom att smeta på en massa rapsolja/olivolja. detta visade sig funka otroligt bra och långvarigt smile så ta en trasa eller papper och smörj in plasten tills du ser att den inte suger i sig mer olja eller inte blir svartare o sen torkar du bara bort allt som rann med papper smile ingen värme behövs där inte wink

Okej, hur länge håller det sig då på ett ungefär? smile

Volvo - For Life
fantomen Putsar Cosworth
4 januari 2012 · 195 Inlägg

Bolle, använde detta medel på 145ans stötfångare. Funkade bra, kladda den inte över hela bilen bara.
http://i41.tinypic.com/2088neb.png

Audi hatare.
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
4 januari 2012 · 2 100 Inlägg

Lycka till! big_smile Kommer bli riktigt bra wink

Tja!
BOLIN_
4 januari 2012 · 2 763 Inlägg

fantomen skrev:
Bolle, använde detta medel på 145ans stötfångare. Funkade bra, kladda den inte över hela bilen bara.
http://i41.tinypic.com/2088neb.png

Tackar Viktor! Får fixa detta! smile

Dennis_999 skrev:
Lycka till! big_smile Kommer bli riktigt bra wink

Tackar Dennis! big_smile Vi får hoppas på detta iaf tongue

Volvo - For Life
Klevert
4 januari 2012 · 279 Inlägg

Tänk bara på att läsa på medlet du tar på så det inte innehåller silikon. har hört rykten om black chrome att det ska göra det men vet inte om det är så. iof så behöver man ju bara bry sig om man tänkt lacka listerna.

//Mattias

Volvo V70II (2016)
BOLIN_
4 januari 2012 · 2 763 Inlägg

Klevert skrev:
Tänk bara på att läsa på medlet du tar på så det inte innehåller silikon. har hört rykten om black chrome att det ska göra det men vet inte om det är så. iof så behöver man ju bara bry sig om man tänkt lacka listerna.

//Mattias

Okej, tack för att du sa till om detta, dock har jag inte tänkt lacka listerna på den smile

Sen ni som läser tråden, kommer en liten update med ett paket till bilen imorgon! big_smile

Senast redigerat av BOLIN_ (4 januari 2012)

Volvo - For Life
BOLIN_
5 januari 2012 · 2 763 Inlägg

Min (h)julkapp till bilen är nu hämtad!! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-dea2b10e73062bbf826d1838a1bdaf8d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-b2891fa3ccf7d55cf1ea9f06bf2560c5.jpg

Hoppas bara bilen blir glad nu! smile

Senast redigerat av BOLIN_ (7 juni 2012)

Volvo - For Life
BOLIN_
6 januari 2012 · 2 763 Inlägg

Va tror folket om fälgarna, blir de bra eller? smile

Volvo - For Life
Mack Forum- och sitemoderator
6 januari 2012 · 26 167 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Va tror folket om fälgarna, blir de bra eller? smile

Kommer nog bli bra ska du se.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
BOLIN_
6 januari 2012 · 2 763 Inlägg

AirOne skrev:

BOLIN_ skrev:
Va tror folket om fälgarna, blir de bra eller? smile

Kommer nog bli bra ska du se.

Hoppas de! Kan ju inte testa heller då de är 125mil ifrån bilen tongue

Volvo - For Life
Mack Forum- och sitemoderator
6 januari 2012 · 26 167 Inlägg

BOLIN_ skrev:

AirOne skrev:

BOLIN_ skrev:
Va tror folket om fälgarna, blir de bra eller? smile

Kommer nog bli bra ska du se.

Hoppas de! Kan ju inte testa heller då de är 125mil ifrån bilen tongue

Bara att åka och hämta dem det, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
BOLIN_
6 januari 2012 · 2 763 Inlägg

AirOne skrev:

BOLIN_ skrev:

AirOne skrev:

Kommer nog bli bra ska du se.

Hoppas de! Kan ju inte testa heller då de är 125mil ifrån bilen tongue

Bara att åka och hämta dem det, haha.

Nja, lite för långt, ska dock till bilen på måndag men då är det 125 mil till däcken istället tongue

Volvo - For Life
Mack Forum- och sitemoderator
6 januari 2012 · 26 167 Inlägg

BOLIN_ skrev:

AirOne skrev:

BOLIN_ skrev:

Hoppas de! Kan ju inte testa heller då de är 125mil ifrån bilen tongue

Bara att åka och hämta dem det, haha.

Nja, lite för långt, ska dock till bilen på måndag men då är det 125 mil till däcken istället tongue

Haha, ok.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
BOLIN_
6 januari 2012 · 2 763 Inlägg

AirOne skrev:

BOLIN_ skrev:

AirOne skrev:

Bara att åka och hämta dem det, haha.

Nja, lite för långt, ska dock till bilen på måndag men då är det 125 mil till däcken istället tongue

Haha, ok.

Yes smile Kan berätta att jag eventuellt har lite annat godis på G till bilen smile

Volvo - For Life
Mack Forum- och sitemoderator
6 januari 2012 · 26 167 Inlägg

BOLIN_ skrev:

AirOne skrev:

BOLIN_ skrev:

Nja, lite för långt, ska dock till bilen på måndag men då är det 125 mil till däcken istället tongue

Haha, ok.

Yes smile Kan berätta att jag eventuellt har lite annat godis på G till bilen smile

Som till exempel?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Brådhis * Voff voff *
6 januari 2012 · 10 293 Inlägg

Glöm inte att handla 3-5mm spacers tills du ska ha på hjulen. Iaf fram. Annars tar dom i fjäderbenet fram.

Men det kommer bli riktigt snyggt. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
BOLIN_
6 januari 2012 · 2 763 Inlägg

AirOne skrev:

BOLIN_ skrev:

AirOne skrev:

Haha, ok.

Yes smile Kan berätta att jag eventuellt har lite annat godis på G till bilen smile

Som till exempel?

Orginal navi, nya bromsar och lite annat roligt smile

Volvo - For Life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang