Skoda octavia RS 02:a ( Blinkande motorlampa samt skakar motorn som fan )

Skoda127
5 januari 2012 · 7 Inlägg

Tja , igår natt så var ja på väg hem med min bil då det bara lät något konstigt ljud som att något gått  av ( Något gummiliknande ljud )  och sedan så började motorlampan blinka och ibland så lyser motorlampan bara.  samt att motorn skakar som fan , det är nästan så att man nästan får kärringstop när man ligger på 1000-1400 varv , samt att det luktar lite bränt koppling.

Har det här någon annan tidigare ? , finns det några råd på vad det kan vara ? , tror fan att ja lämnar in bilen imorn annars på verkstad.

Men all hjälp man kan få uppskattas!

titum
5 januari 2012 · 164 Inlägg

tändspolarna brukar paja på 1.8t motorer och det låter som detta på din beskrivning. be nån  verkstad läsa av felminnet.

står det "misständning" följt av cyl 1  2  3   eller 4 byter du den spolen

mvh

Volvo 940 turbo "STEALTH" (1997)
Skoda fabia (2005)
Skoda127
5 januari 2012 · 7 Inlägg

tack !! , har du nå bra råd på en bra verkstad i stockholm, är så läss på dem som fixar bilarna halvt o sen 2 veckor senare får man samma problem !

GL77
5 januari 2012 ·

Skoda127 skrev:
tack !! , har du nå bra råd på en bra verkstad i stockholm, är så läss på dem som fixar bilarna halvt o sen 2 veckor senare får man samma problem !

Vänd dig till SKODA verkstan, de brukar byta ut spolarna gratis, det har de gjort på min bil och många andras...

/G

Skoda127
9 januari 2012 · 7 Inlägg

Det var tändspolen som var paj, ska byta ut 1 nu , och sedan om det börjar knasa sig igen får ja höra av mig till skoda har knappt haft tid att ringa dem, så vet inte om dem skulle bytt ut allt gratis , men 1tusen lapp lät ok för mig för att få spolen utbytt ( inklusive tändspolen och felkodssökning i mitt egna garage )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang