Hallå hade nu tänkt köpa 2st SPL Dynamics XTR-300D2 som ska drivas med 1st b2 audio duo, hur tror ni att det kommer fungera tillsammans? Vilken lådvolym och vad för tum på porten bör jag ha (6" ?) jag är ute efter spela högt vid låg Hz
80 liter netto med 6" port, röret görs 37 cm långt och sedan sätts trattar i båda ändar. Beräknad avstämning är ca 35 Hz, blir det för lågt så kan du korta av röret med några cm och lyssna dig fram.
80 liter netto med 6" port, röret görs 37 cm långt och sedan sätts trattar i båda ändar. Beräknad avstämning är ca 35 Hz, blir det för lågt så kan du korta av röret med några cm och lyssna dig fram.
hmm är jag fel på det nu om det blir 45cmx45cmx45cm = 91Liter ? va ett tag sen man räknade ut liter
hmm är jag fel på det nu om det blir 45cmx45cmx45cm = 91Liter ? va ett tag sen man räknade ut liter
4.5 * 4.5 *4.5 = 91,125liter Ta allt i dm så får du ut exakta liter
basarnas totala diameter är på 66cm så jag tog 4cm till godo dvs 70cm
basens höjd är 20cm så jag 15cm till godo dvs 35cm
och en bas diameter är 33cm så jag tog 7cm till godo dvs 40cm
så höjden : 35cm längden: 70cm bredden: 40cm
3,5x7x4 = 98 Liter
Höjd är det djupet på lådan??
ja det är det
okej! det går ju att dra ner på djupet om röret sticker ut en bit ur lådan! men frågan är om du får plats med ett 6" rör i lådan när de blir så tajjt? har du räknat nåt på de?
okej! det går ju att dra ner på djupet om röret sticker ut en bit ur lådan! men frågan är om du får plats med ett 6" rör i lådan när de blir så tajjt? har du räknat nåt på de?
jag tänkte använda överhandfräs och sen plasta fast konen invändigt så tar den ingen plats
jag tänkte använda överhandfräs och sen plasta fast konen invändigt så tar den ingen plats
ja men då så! bara att köra då... Lät som en seriös låda som är på gång..
ja men då så! bara att köra då... Lät som en seriös låda som är på gång..