JL Audio w3 kontra w6

valstadkillen
24 januari 2012 · 1 523 Inlägg

camaro5 skrev:

valstadkillen skrev:

TT-Avant skrev:

och den har du testat den oxå?

haft 2 sådana och kompisen har sånna! små men ettriga små basar smile

Faktiskt kollat på dom också men inte hört dom alls. Bara läst om dom och har även läst om vissa som nergraderar sig från w7 serien till w6 serien för att den är mer "melodisk" än w7an. Som sagt så vet jag inget om det men. Antar att du inte håller med om de eftersom att du rekommenderade 8w7? smile

hört den i en golf! spelade ganska bra med endast 200-300 w rms smile 500 w rms på 8w7 så låter den mumma smile

Peugeot 207 (2006)
Anton-DekorTeknik
25 januari 2012 · 964 Inlägg

Tänk dock nu på att JL släppte W6v3 som borde komma snart.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Lillalilja
25 januari 2012 · 538 Inlägg

Nu vet jag inte vad basarna kostar men varför inte köra dubbla w3 om du var rädd att de inte skulle räcka till med en? Eller var det med karaktären av w6:an du ville åt?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Saab 900 "Saabina" (1985)
camaro5
25 januari 2012 · 27 Inlägg

valstadkillen skrev:

camaro5 skrev:

valstadkillen skrev:

haft 2 sådana och kompisen har sånna! små men ettriga små basar smile

Faktiskt kollat på dom också men inte hört dom alls. Bara läst om dom och har även läst om vissa som nergraderar sig från w7 serien till w6 serien för att den är mer "melodisk" än w7an. Som sagt så vet jag inget om det men. Antar att du inte håller med om de eftersom att du rekommenderade 8w7? smile

hört den i en golf! spelade ganska bra med endast 200-300 w rms smile 500 w rms på 8w7 så låter den mumma smile

Ok. Ska kolla upp de! Schysst smile

camaro5
25 januari 2012 · 27 Inlägg

Antonicracing skrev:
Tänk dock nu på att JL släppte W6v3 som borde komma snart.

Jasså?! Har helt missat de. Ska hålla utkik efter den smile Nån aning om när den kommer? För har inte sett nått om de på deras hemsida eller så

camaro5
25 januari 2012 · 27 Inlägg

Lillalilja skrev:
Nu vet jag inte vad basarna kostar men varför inte köra dubbla w3 om du var rädd att de inte skulle räcka till med en? Eller var det med karaktären av w6:an du ville åt?

Det är dubbla priset på en w6 mot en w3. Dels så är de lite karaktären ja vill åt från w6an men samtidigt så vill ja spara lite utrymme också och inte ta upp hela bagaget. Därför jag helst vill gå med en bas istället för 2 smile

Anton-DekorTeknik
25 januari 2012 · 964 Inlägg

camaro5 skrev:

Antonicracing skrev:
Tänk dock nu på att JL släppte W6v3 som borde komma snart.

Jasså?! Har helt missat de. Ska hålla utkik efter den smile Nån aning om när den kommer? För har inte sett nått om de på deras hemsida eller så

Deras hemsida wink

http://www.jlaudio.com/header/News/Pres … ing/885898

Dock vet jag inte när den kommer men maila importören och fråga.

Mitt tips är hellre köpa en dyrare bas som låter bättre.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
TT-Avant
25 januari 2012 · 6 851 Inlägg

Liten fråga till TS..Hur har du tänkt montera basen i din bil?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
camaro5
27 januari 2012 · 27 Inlägg

Antonicracing skrev:

camaro5 skrev:

Antonicracing skrev:
Tänk dock nu på att JL släppte W6v3 som borde komma snart.

Jasså?! Har helt missat de. Ska hålla utkik efter den smile Nån aning om när den kommer? För har inte sett nått om de på deras hemsida eller så

Deras hemsida wink

http://www.jlaudio.com/header/News/Pres … ing/885898

Dock vet jag inte när den kommer men maila importören och fråga.

Mitt tips är hellre köpa en dyrare bas som låter bättre.

Schysst smile ska göra de!!

Tack!!

camaro5
27 januari 2012 · 27 Inlägg

TT-Avant skrev:
Liten fråga till TS..Hur har du tänkt montera basen i din bil?

Inte funderat så jättemycket på det än men lutar mot nått åt det här hållet...

http://www.jlaudio.com/galleries/Mobile … aro/711260

Annars så funderar ja på o göra en vanlig låda bara.

Som sagt lite oklart än så länge och har du något bra tips så får du jättegärna bjuda på de smile

Ska inte bygga själv utan de får nån som vet vad dom gör fixa så de blir bra!

TT-Avant
27 januari 2012 · 6 851 Inlägg

Då du har en sedan bil, så är det ju viktigt att få in ljudet i kupén. Får du inte in den där på ett bra sett, är ju en w6 onödig,då det ljudet du föredrog inte kommer direkt höras. Så innan du bestämmer dej om bas och steg, fundera lite på hur du ska få in ljudet i bilen, detta för att du inte ska köpa något som du bara du ut hälften av nöjet av.;-)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
camaro5
27 januari 2012 · 27 Inlägg

TT-Avant skrev:
Då du har en sedan bil, så är det ju viktigt att få in ljudet i kupén. Får du inte in den där på ett bra sett, är ju en w6 onödig,då det ljudet du föredrog inte kommer direkt höras. Så innan du bestämmer dej om bas och steg, fundera lite på hur du ska få in ljudet i bilen, detta för att du inte ska köpa något som du bara du ut hälften av nöjet av.;-)

Förstår hur du menar och har funderat på de. Inte kommit så långt i tankarna än bara eftersom att de kommer att bli ett sommarprojekt.
Men om jag köper ett 500/1 steg och en w6 och åker in och pratar med nån så måste de ju finna en bra lösning på hur man ska få in ljudet på bästa sett?

För de låter nästan som att du menar att det kanske inte blir bra även fast de e bra grejer?

Så jag förstår hur du menar men förstår inte riktgt hur du menar? Om du förstår vad ja menar wink

För uppriktigt så bryr ja mig inte så mycke om hur basen kommer se ut eller så där bak. Det är inte för show alls utan bara för o få bra ljud så den som kommer o få uppgiften kommer o få rätt fria händer bara han gör de bra och bara han inte tar upp hela bagaget smile

Palicuse
30 januari 2012 · 1 129 Inlägg

Hur skiljer sig JL w6v2 i karaktären jämfört med w3v3?.

Jag har provat w3v3 12an i portad låda. Basen var inte inspelad och satt i en 44 L låda med 4" port på runt 44 cm eller nåt, så demospelningen blev inte helt rättvis.

Jag spelade rock, techno, eurodance m.m och tyckte att basen passade bättre mot rock hållet.

camaro5
31 januari 2012 · 27 Inlägg

Palicuse skrev:
Hur skiljer sig JL w6v2 i karaktären jämfört med w3v3?.

Jag har provat w3v3 12an i portad låda. Basen var inte inspelad och satt i en 44 L låda med 4" port på runt 44 cm eller nåt, så demospelningen blev inte helt rättvis.

Jag spelade rock, techno, eurodance m.m och tyckte att basen passade bättre mot rock hållet.

Vet inte riktigt hur ja ska beskriva de men hörde w6an i bil och den spelade klockrent. Satte allt och spelar hur rent som helst.

De tråkiga är att jag inte hört w3 i bil utan bara hört den i butik. När jag lyssnade på w3an i butiksrån hade dom även w6an så växlade fram och tillbaka mellan dom för att få jämföra och jag tycker w6an lät avsevärt mycke bättre men då ska man ju också ha klart för sig att den kostar dubbelt så mycke!
Är ju inte riktigt rättvist mot basarna o lyssna på dom i butik sådär men av det jag hörde där så säger jag w6 alla dagar i veckan om man har plånboken!! För kan tänka mig att w3an spelar riktigt bra också bara man inte vill spela för mycke "basmusik" på för hög volym.

Det kommer att sluta med att jag gör med w6an iaf för är helt såld på den nu när jag hört den och kommer att ångra mig nå fruktansvärt om jag köper en w3 och inte tycker den spelar tillräckligt så tar inte risken utan slår till på en w6 direkt för att efter jag hört den så känns de som att den va precis de ja letat efter big_smile

Vet inte hur mycke de va till svar men. Personlig uppfattning smile

Palicuse
31 januari 2012 · 1 129 Inlägg

camaro5 skrev:

Palicuse skrev:
Hur skiljer sig JL w6v2 i karaktären jämfört med w3v3?.

Jag har provat w3v3 12an i portad låda. Basen var inte inspelad och satt i en 44 L låda med 4" port på runt 44 cm eller nåt, så demospelningen blev inte helt rättvis.

Jag spelade rock, techno, eurodance m.m och tyckte att basen passade bättre mot rock hållet.

Vet inte riktigt hur ja ska beskriva de men hörde w6an i bil och den spelade klockrent. Satte allt och spelar hur rent som helst.

De tråkiga är att jag inte hört w3 i bil utan bara hört den i butik. När jag lyssnade på w3an i butiksrån hade dom även w6an så växlade fram och tillbaka mellan dom för att få jämföra och jag tycker w6an lät avsevärt mycke bättre men då ska man ju också ha klart för sig att den kostar dubbelt så mycke!
Är ju inte riktigt rättvist mot basarna o lyssna på dom i butik sådär men av det jag hörde där så säger jag w6 alla dagar i veckan om man har plånboken!! För kan tänka mig att w3an spelar riktigt bra också bara man inte vill spela för mycke "basmusik" på för hög volym.

Det kommer att sluta med att jag gör med w6an iaf för är helt såld på den nu när jag hört den och kommer att ångra mig nå fruktansvärt om jag köper en w3 och inte tycker den spelar tillräckligt så tar inte risken utan slår till på en w6 direkt för att efter jag hört den så känns de som att den va precis de ja letat efter big_smile

Vet inte hur mycke de va till svar men. Personlig uppfattning smile

Jag håller med om att w3an spelade väldigt bra, rent och detaljerat. Men jag saknade lite av fylligheten i djupbasen och är osäker på den kommer visa sig så mycke mer ifall låda är större. När det gäller basmängd så tror jag att ex. en 12a kommer bli för lite, så ja funderar på att skaffa 2 st 10or istället vilket kommer isf kommer bli en del dyrare.

camaro5
3 februari 2012 · 27 Inlägg

Palicuse skrev:

camaro5 skrev:

Palicuse skrev:
Hur skiljer sig JL w6v2 i karaktären jämfört med w3v3?.

Jag har provat w3v3 12an i portad låda. Basen var inte inspelad och satt i en 44 L låda med 4" port på runt 44 cm eller nåt, så demospelningen blev inte helt rättvis.

Jag spelade rock, techno, eurodance m.m och tyckte att basen passade bättre mot rock hållet.

Vet inte riktigt hur ja ska beskriva de men hörde w6an i bil och den spelade klockrent. Satte allt och spelar hur rent som helst.

De tråkiga är att jag inte hört w3 i bil utan bara hört den i butik. När jag lyssnade på w3an i butiksrån hade dom även w6an så växlade fram och tillbaka mellan dom för att få jämföra och jag tycker w6an lät avsevärt mycke bättre men då ska man ju också ha klart för sig att den kostar dubbelt så mycke!
Är ju inte riktigt rättvist mot basarna o lyssna på dom i butik sådär men av det jag hörde där så säger jag w6 alla dagar i veckan om man har plånboken!! För kan tänka mig att w3an spelar riktigt bra också bara man inte vill spela för mycke "basmusik" på för hög volym.

Det kommer att sluta med att jag gör med w6an iaf för är helt såld på den nu när jag hört den och kommer att ångra mig nå fruktansvärt om jag köper en w3 och inte tycker den spelar tillräckligt så tar inte risken utan slår till på en w6 direkt för att efter jag hört den så känns de som att den va precis de ja letat efter big_smile

Vet inte hur mycke de va till svar men. Personlig uppfattning smile

Jag håller med om att w3an spelade väldigt bra, rent och detaljerat. Men jag saknade lite av fylligheten i djupbasen och är osäker på den kommer visa sig så mycke mer ifall låda är större. När det gäller basmängd så tror jag att ex. en 12a kommer bli för lite, så ja funderar på att skaffa 2 st 10or istället vilket kommer isf kommer bli en del dyrare.

Aa det kan jag hålla med om men tyckte w6an hade riktigt fylligt och bra ljud.
Det är möjligt men tror faktiskt att du klarar dig bra på en 12a om du går w6 men om du går w3 så skulle nog jag gå med 2. Därför w6 passar mig bättre också eftersom att jag vill spara lite utrymme också.
Vad du är går med så får du gärna berätta vad du bestämde dig för och hur de blev sen big_smile

Jag vill ha 12 för dom jag pratat runt lite med säger att 10orna spelar ruskigt bra men att 12orna är lite mer musikaliska. Men de kanske är hårfint mellan dom. Vad vet ja smile Rätt inställd på 12a så inte tittat eller lyssnat på 10or

Palicuse
4 februari 2012 · 1 129 Inlägg

camaro5 skrev:

Palicuse skrev:

camaro5 skrev:
Vet inte riktigt hur ja ska beskriva de men hörde w6an i bil och den spelade klockrent. Satte allt och spelar hur rent som helst.

De tråkiga är att jag inte hört w3 i bil utan bara hört den i butik. När jag lyssnade på w3an i butiksrån hade dom även w6an så växlade fram och tillbaka mellan dom för att få jämföra och jag tycker w6an lät avsevärt mycke bättre men då ska man ju också ha klart för sig att den kostar dubbelt så mycke!
Är ju inte riktigt rättvist mot basarna o lyssna på dom i butik sådär men av det jag hörde där så säger jag w6 alla dagar i veckan om man har plånboken!! För kan tänka mig att w3an spelar riktigt bra också bara man inte vill spela för mycke "basmusik" på för hög volym.

Det kommer att sluta med att jag gör med w6an iaf för är helt såld på den nu när jag hört den och kommer att ångra mig nå fruktansvärt om jag köper en w3 och inte tycker den spelar tillräckligt så tar inte risken utan slår till på en w6 direkt för att efter jag hört den så känns de som att den va precis de ja letat efter big_smile

Vet inte hur mycke de va till svar men. Personlig uppfattning smile

Jag håller med om att w3an spelade väldigt bra, rent och detaljerat. Men jag saknade lite av fylligheten i djupbasen och är osäker på den kommer visa sig så mycke mer ifall låda är större. När det gäller basmängd så tror jag att ex. en 12a kommer bli för lite, så ja funderar på att skaffa 2 st 10or istället vilket kommer isf kommer bli en del dyrare.

Aa det kan jag hålla med om men tyckte w6an hade riktigt fylligt och bra ljud.
Det är möjligt men tror faktiskt att du klarar dig bra på en 12a om du går w6 men om du går w3 så skulle nog jag gå med 2. Därför w6 passar mig bättre också eftersom att jag vill spara lite utrymme också.
Vad du är går med så får du gärna berätta vad du bestämde dig för och hur de blev sen big_smile

Jag vill ha 12 för dom jag pratat runt lite med säger att 10orna spelar ruskigt bra men att 12orna är lite mer musikaliska. Men de kanske är hårfint mellan dom. Vad vet ja smile Rätt inställd på 12a så inte tittat eller lyssnat på 10or

Har inte kollat så mycke på hur konarean skiljer mellan w6an o w3an, men 2 st 10or brukar alltid ha mer konarea än en 12a. Fast de behöver ju mer plats oxå, så det kanske är bättre att satsa på en 13"are istället big_smile

camaro5
4 februari 2012 · 27 Inlägg

Palicuse skrev:

camaro5 skrev:

Palicuse skrev:

Jag håller med om att w3an spelade väldigt bra, rent och detaljerat. Men jag saknade lite av fylligheten i djupbasen och är osäker på den kommer visa sig så mycke mer ifall låda är större. När det gäller basmängd så tror jag att ex. en 12a kommer bli för lite, så ja funderar på att skaffa 2 st 10or istället vilket kommer isf kommer bli en del dyrare.

Aa det kan jag hålla med om men tyckte w6an hade riktigt fylligt och bra ljud.
Det är möjligt men tror faktiskt att du klarar dig bra på en 12a om du går w6 men om du går w3 så skulle nog jag gå med 2. Därför w6 passar mig bättre också eftersom att jag vill spara lite utrymme också.
Vad du är går med så får du gärna berätta vad du bestämde dig för och hur de blev sen big_smile

Jag vill ha 12 för dom jag pratat runt lite med säger att 10orna spelar ruskigt bra men att 12orna är lite mer musikaliska. Men de kanske är hårfint mellan dom. Vad vet ja smile Rätt inställd på 12a så inte tittat eller lyssnat på 10or

Har inte kollat så mycke på hur konarean skiljer mellan w6an o w3an, men 2 st 10or brukar alltid ha mer konarea än en 12a. Fast de behöver ju mer plats oxå, så det kanske är bättre att satsa på en 13"are istället big_smile

jag kan nästan lova dig att en 12w6 räcker långt. Som sagt så kostar den inte för Intet dubbelt så mycke som w3an.
Så har du inte lyssnat på w6 så gå in o gör de. Den kommer o övertyga dig smile med rätt slutsteg så är den grym smile
aaa det är ju också ett alternativ men då ska ju lådan va större också så ja vet inte. Tror 12an är perfekt för mig iaf men allt är ju smaksak smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang