Volvo 740 -90a, läckage, Värmekran?

bonn-raggare
9 januari 2012 · 66 Inlägg

Tjena,
Har lite trubbel. Rutorna på bilen har börjat imma, det luktar glykol i bilen samt att det är blött på mattan, Har försökt hitta värmekranen för att kolla om det är den, men utan resultat. Jag har klimat och AC, sitter den nån annanstan än på dom utan AC och klimat?

Tacksam för snabba svar.smile

VOLVO for life
__rengel__
10 januari 2012 · 290 Inlägg

du menar inte värmeventilen då ?

kolla gärna in mitt projekt! :) Jetta mk1 Motorbyte och uppfräschning
Volkswagen Jetta MK1 LX "fitment" (1984)
240bns
10 januari 2012 · 1 008 Inlägg

Har du AC så sitter en vaccumstyrd kran/ventil i maskinrummet mellan topp och intagsröret i torpedväggen.
Du har med säkerhet råkat ut för läckande cellpaket, eller om du har en väldans tur om nån av slangarna mellan torpedvägg och cellpaketet gått..

Tyvärr är det rätt mycket rivning för att byta cellpaketet,  det sitter rakt in bakom stereo och elcentral och medför att man får plocka ur mittkonsoll och instrumentbrädan och hänga elcentral och kabelhärvan åt sidan för att komma åt locket på värmepaketet.

turboforssen Telge Drifting Team
10 januari 2012 · 5 398 Inlägg

240bns skrev:
Har du AC så sitter en vaccumstyrd kran/ventil i maskinrummet mellan topp och intagsröret i torpedväggen.
Du har med säkerhet råkat ut för läckande cellpaket, eller om du har en väldans tur om nån av slangarna mellan torpedvägg och cellpaketet gått..

Tyvärr är det rätt mycket rivning för att byta cellpaketet,  det sitter rakt in bakom stereo och elcentral och medför att man får plocka ur mittkonsoll och instrumentbrädan och hänga elcentral och kabelhärvan åt sidan för att komma åt locket på värmepaketet.

jag har lyckas fått ut enbart kylare dok inte testat att sätta tillbaka den .
men det borde gå smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang