Fälgar + Plastidipspray = Byt färg på fälgarna lätt!

Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 januari 2013 · 5 092 Inlägg

tobzter skrev:
Hittar inte där .kanske ska maila don

Kan skaffa i 2,5 och 5 Liters

Tobzter
6 januari 2013 · 3 145 Inlägg

Piratstikin skrev:

tobzter skrev:
Hittar inte där .kanske ska maila don

Kan skaffa i 2,5 och 5 Liters

Trevligt kan du skicka ett pm med pris kanske

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
spokenratt
6 januari 2013 · 3 860 Inlägg

tobzter skrev:
Hittar inte där .kanske ska maila don

AAAh.. fattade inte att du letade efter BLAZE blå.. wink Gött om piratstikin kunde fixa till dig!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
sjobusen
8 januari 2013 · 35 Inlägg

Bara beställa från England!  http://www.plastidip.co.uk   wink

spokenratt
13 januari 2013 · 3 860 Inlägg

Ska göra om grillen på min v70... Har tänkt göra den lite mer lik R grillen och ha det blanke i mer alu look. Gallret blir svart som nu, kanske något extra lager svart bara.

Så, vilken för ger mer alu look, gunmettal eller toningfärgen?

Och glossifiern, ska den också spädas med förtunning?

Senast redigerat av spokenratt (15 januari 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
scalare
18 januari 2013 · 25 Inlägg

http://www.dipit.se/Plasti-Dip-Burk/pla … cerande-bl

Detta är blaze blå. Alla Fluorecerande färger är amerikanska "blaze"

scalare
18 januari 2013 · 25 Inlägg

spokenratt skrev:
Ska göra om grillen på min v70... Har tänkt göra den lite mer lik R grillen och ha det blanke i mer alu look. Gallret blir svart som nu, kanske något extra lager svart bara.

Så, vilken för ger mer alu look, gunmettal eller toningfärgen?

Och glossifiern, ska den också spädas med förtunning?

Lägger du transparent på chrome så blir det matt / alulook.

spokenratt
18 januari 2013 · 3 860 Inlägg

scalare skrev:

spokenratt skrev:
Ska göra om grillen på min v70... Har tänkt göra den lite mer lik R grillen och ha det blanke i mer alu look. Gallret blir svart som nu, kanske något extra lager svart bara.

Så, vilken för ger mer alu look, gunmettal eller toningfärgen?

Och glossifiern, ska den också spädas med förtunning?

Lägger du transparent på chrome så blir det matt / alulook.

ok, tack! Såg att dipyourcar körde på en ford grill och då använde dom tonings färgen...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
scalare
18 januari 2013 · 25 Inlägg

Här kan ni se vad vår amerikanska kollega gör: http://www.youtube.com/watch?v=RGtCRTFTCv0

spokenratt
18 januari 2013 · 3 860 Inlägg

scalare skrev:
Här kan ni se vad vår amerikanska kollega gör: http://www.youtube.com/watch?v=RGtCRTFTCv0

Hittade den sen wink Såg även en från australien med typ samma.
Såg bara den med smoke först.
Tackar!! Nu vet jag hur jag ska göra!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Rallz
17 februari 2013 · 90 Inlägg

Liten fråga till er som använt er av PlastiDip. Har idag mattsvarta fälgar (Dotz Roadster) men har fått lite stenskott här o var så färgen är väl sisådär nu. Tänkte o köra över med svart plastidip så blir dom som nya igen. 1 lager borde väl fungera gott o väl för o bli en bra yta på redan svarta fälgar? eller blir finishen skit med 1 lager?

spokenratt
17 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Rallz skrev:
Liten fråga till er som använt er av PlastiDip. Har idag mattsvarta fälgar (Dotz Roadster) men har fått lite stenskott här o var så färgen är väl sisådär nu. Tänkte o köra över med svart plastidip så blir dom som nya igen. 1 lager borde väl fungera gott o väl för o bli en bra yta på redan svarta fälgar? eller blir finishen skit med 1 lager?

Blir inte superbra med 1 lagar, täcker dåligt och kan se flammigt ut. Är också så att det kan vara ett helvete och ta bort dippen om man lägger för få lager wink men på redan svarta fälgar.. ja, 3 lager räcker väl iaf!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
jaycee165
17 februari 2013 · 34 Inlägg

Du börlägga minst 3 lager om du vill ha möjligheten att kunna dra bort det sen.

ts007
17 februari 2013 · 1 777 Inlägg

Rallz skrev:
Liten fråga till er som använt er av PlastiDip. Har idag mattsvarta fälgar (Dotz Roadster) men har fått lite stenskott här o var så färgen är väl sisådär nu. Tänkte o köra över med svart plastidip så blir dom som nya igen. 1 lager borde väl fungera gott o väl för o bli en bra yta på redan svarta fälgar? eller blir finishen skit med 1 lager?

Snåla inte när du gör det utan kör minst tre lager som andra har skrivit så det sitter ordentligt o ser bra ut, fälgar har ju en fin yta så det bör räcka. När jag dippade min baslåda gick det åt 6 lager dip innan den blev som jag ville ha den:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
7 mars 2013 · 1 163 Inlägg

Hade tänkt dippa tjejens fälgar nu till helgen och tänkte bara fråga vilket medel folk använder för att få bort fett/vax ifrån fälgarna..

mvh

~Andy~
6Point1
7 mars 2013 · 192 Inlägg

Andyy90 skrev:
Hade tänkt dippa tjejens fälgar nu till helgen och tänkte bara fråga vilket medel folk använder för att få bort fett/vax ifrån fälgarna..

mvh

Köp en Brake Cleaner. Oslagbart!

Senast redigerat av C_Ek (7 mars 2013)

Tobzter
7 mars 2013 · 3 145 Inlägg

eller vanligt diskmedel. sägs ska funka

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
7 mars 2013 · 5 092 Inlägg

C_Ek skrev:

Andyy90 skrev:
Hade tänkt dippa tjejens fälgar nu till helgen och tänkte bara fråga vilket medel folk använder för att få bort fett/vax ifrån fälgarna..

mvh

Köp en Brake Cleaner. Oslagbart!

Det är kanon till fälgar, finn asfaltsfläckar kvar så tränger dom igenom dipen när man lackar eftersom förtunningen löser upp det. och om man ska dipa bilen är Yes diskmedel det allra bästa jag använt för att få bort vax/fett osv och givetvis att tvätta med microfiber trasa istället för att hålla på med dom värdelösa svamparna tongue

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
7 mars 2013 · 1 163 Inlägg

Piratstikin skrev:

C_Ek skrev:

Andyy90 skrev:
Hade tänkt dippa tjejens fälgar nu till helgen och tänkte bara fråga vilket medel folk använder för att få bort fett/vax ifrån fälgarna..

mvh

Köp en Brake Cleaner. Oslagbart!

Det är kanon till fälgar, finn asfaltsfläckar kvar så tränger dom igenom dipen när man lackar eftersom förtunningen löser upp det. och om man ska dipa bilen är Yes diskmedel det allra bästa jag använt för att få bort vax/fett osv och givetvis att tvätta med microfiber trasa istället för att hålla på med dom värdelösa svamparna tongue

bromsrengörning och diskmedel får det bli då wink

tackar för tipsen!

Brukar ni dippa insidan av fälgarna också eller skiter ni i det? :p

I detta fallet är det ett par ljusgråa som ska bli vita så tycker jag borde klara mig undan det..

Vad gäller när det är dags för däckbyte förutom att vara försiktig runt plastidippen? smile

~Andy~
Piratstikin 2015 Dbakuten.
7 mars 2013 · 5 092 Inlägg

Andyy90 skrev:

Piratstikin skrev:

C_Ek skrev:

Köp en Brake Cleaner. Oslagbart!

Det är kanon till fälgar, finn asfaltsfläckar kvar så tränger dom igenom dipen när man lackar eftersom förtunningen löser upp det. och om man ska dipa bilen är Yes diskmedel det allra bästa jag använt för att få bort vax/fett osv och givetvis att tvätta med microfiber trasa istället för att hålla på med dom värdelösa svamparna tongue

bromsrengörning och diskmedel får det bli då wink

tackar för tipsen!

Brukar ni dippa insidan av fälgarna också eller skiter ni i det? :p

I detta fallet är det ett par ljusgråa som ska bli vita så tycker jag borde klara mig undan det..

Vad gäller när det är dags för däckbyte förutom att vara försiktig runt plastidippen? smile

Har personligen aldrig dipat fälagar med sprayburk, utan bara med spruta & då täcker det lagom bakom automatiskt så det har aldrig varit nå problem smile däck byte vettetusan om det karar faktiskt, ska inte säga att det inte går heller men jag vet faktiskt inte :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang