Dummaste förslaget någonsin

Ksj
18 januari 2012 · 1 217 Inlägg

Det där kommer aldrig gå igenom ändå, det är ju bara diskriminering och inget annat.

Varför inte föreslå utegångsförbud för alla civila efter 22 och ser ordningsmakten någon efter 22 så kan dom skjuta först och fråga sedan.

Lika korkat förslag liksom.

Saab 900 "2.1an" (1992)
nesum
18 januari 2012 · 695 Inlägg

Eller så monterar man en hagelbössa i ratten kopplad till en gps, när hastigheten överskrid  laddas geväret och går av om man inte saktat ner igen inom 10sekunder...... Och nej, detta är ingen olycka/dråp om ett par skallar blåser i bitar utan ett aktivt val av en tillräckligt gammal människa till att ta egna beslut, men visst, det är alltid tråkigt när olyckor drabbar civila oskyldiga.... Ett säkert kort till de hypokondriker vi har på politiska troner, lås dörren och gå aldrig mera ut, hade alla gjort detta kunde skatter och avgifter sänkts då polismyndighet och rädningstjänst kunde skurits ner radikalt... Mjoo,,, ska man diskutera som en pårökt 3e klass kan man göra de ordentligt.....

Senast redigerat av nesum (18 januari 2012)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
zovix Maskinbefäl
18 januari 2012 · 1 038 Inlägg

Ja du... Vilka vildhjärnor.

Jag tycker i såfall att om nu förare 18-24 är så omogna så varför höjjer vi inte åldersgränsen till 35 för moped och 60 för körkort. Vill man ha någon tyngre behörighet får man vackert vänta till graven för det kommer ni aldrig att få.

Överskrids hastighetsgränsen med 1km/h har polisen rätt att på plats avrätta personen eftersom det skulle inneböra fara för tredje man..

Nej helt jävla vansinnigt!

Senast redigerat av zovix (18 januari 2012)

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 januari 2012 · 10 427 Inlägg

Hastighetsspärrade bilar tycker jag låter fint.

Max 130km/h für alle! cool

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
pukan2
18 januari 2012 · 3 182 Inlägg

har inte Finland hastighets krav på alla nya som tar körkort.

Aerodynamik ...
18 januari 2012 · 7 120 Inlägg

Vad hände med att man inte ska ha fördomar mot vissa grupper?
Hyckleriet på SVT vet inga gränser.


Marx hade varit stolt.

Adeno självutnämnd expert
18 januari 2012 · 157 Inlägg

Tycker att det låter som bra förslag faktiskt, dock det med förbud för mörkerkörning låter ju bara dumt.

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
nesum
18 januari 2012 · 695 Inlägg

steifan skrev:
Hastighetsspärrade bilar tycker jag låter fint.

Max 130km/h für alle! cool

130km/h på brehäng runt den lokale korvmojjen en fredagkväll där skyltarna tillåter 50km/h är lugnt?..

Senast redigerat av nesum (18 januari 2012)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 januari 2012 · 10 427 Inlägg

nesum skrev:

steifan skrev:
Hastighetsspärrade bilar tycker jag låter fint.

Max 130km/h für alle! cool

130km/h på brehäng runt den lokale korvmojjen en fredagkväll där skyltarna tillåter 50km/h är lugnt?..

Ja, bättre än 200km/h förbi lågstadieskolan wink

steifan DR!FTT3KN!K3R
18 januari 2012 · 10 427 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Vad hände med att man inte ska ha fördomar mot vissa grupper?

Småungar är ju rätt så talanglösa på att köra bil så varför inte wink wink

Aerodynamik ...
18 januari 2012 · 7 120 Inlägg

steifan skrev:

Aerodynamik skrev:
Vad hände med att man inte ska ha fördomar mot vissa grupper?

Småungar är ju rätt så talanglösa på att köra bil så varför inte wink wink

Tänkte mer på att SVT och hela media etablissemanget ofta kör med anti-fördoms kortet när det gäller andra saker. Så varför inte nu också? cool

Gå hela vägen eller skit i det är min uppfattning. tongue

nesum
18 januari 2012 · 695 Inlägg

steifan skrev:

nesum skrev:

steifan skrev:
Hastighetsspärrade bilar tycker jag låter fint.

Max 130km/h für alle! cool

130km/h på brehäng runt den lokale korvmojjen en fredagkväll där skyltarna tillåter 50km/h är lugnt?..

Ja, bättre än 200km/h förbi lågstadieskolan wink

Ska man köra med hjärnblödning kan man juh iallafall göra lidandet kort på de stackarna som i värsta fall faller offer, hellre blir jag mörbultad av en gammal 240 som kommer med röven före i 200 än att han kommer i 130km/h å man riskerar rullstol alternativt horisontalläge i en säng resten av livet.... Allt handlar om moral, kommer min grabb i 130km/h eller 200km/h förbi skolan och blir av med lappen eller mosar en unge kan du ge dig fan på att han har värre problem än sitt samvete att tampas med när han kommer hem....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
18 januari 2012 · 1 899 Inlägg

Piss idé. Staten ska ge fan i att styra allting med lagar och regler. Vill de motverka faror så kan de fan bjuda till från eget håll istället, genom att bygga bort faror samt upprätta platser där dessa ungdomar dels kan lära sej hantera sitt fordon samt utöva sina dumdristiga nöjen där allmänheten inte tar skada. Inte direkt så att några överflödiga skattepengar satsas i motorsportsverksamhet i detta jävla land.

Frihet under ansvar.

steifan skrev:
Hastighetsspärrade bilar tycker jag låter fint.

Max 130km/h für alle! cool

Enligt svensk lagbok är max tillåtna hastighet 110 km/h. Gå hela vägen då för fan om det ska regleras.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
LeafBox Lat Perfektionist
18 januari 2012 · 6 359 Inlägg

Låt oss inte tappa brallorna här
tom dom sittande politikerna (dvs 50+are) tycker det är orealistiskt (läs sista kolumnen(?))

Det är nog ingen större chans att detta kommer hända.
Men ja, förslaget i sej är oerhört retarded.

Om nu unga män kör som vildar hela tiden (personligen tror jag det är unga idioter, inte bara göra generaliseringen män)
Varför hindra dom ifrån att få mer körtimmar och lära sej? Vore det inte bättre att som sagt ha nått område i varje stad där ungdomarna kan komma och sladda av sej och lära sej hantera bilen istället.

Och dessutom, hur ska dom veta att det är unga män som kör bilen? Jag har (precis som 90% av bilägare under 25) min bil skriven på mina föräldrar. Då måste dom ju sätta på ALLA bilar, annars drabbar det ju ingen.

Näe, inte igenomtänkt

Senast redigerat av LeafBox (18 januari 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
skjortan Down n`out
18 januari 2012 · 514 Inlägg

LeafBox skrev:
Låt oss inte tappa brallorna här
tom dom sittande politikerna (dvs 50+are) tycker det är orealistiskt (läs sista kolumnen(?))

Det är nog ingen större chans att detta kommer hända.
Men ja, förslaget i sej är oerhört retarded.

Om nu unga män kör som vildar hela tiden (personligen tror jag det är unga idioter, inte bara göra generaliseringen män)
Varför hindra dom ifrån att få mer körtimmar och lära sej? Vore det inte bättre att som sagt ha nått område i varje stad där ungdomarna kan komma och sladda av sej och lära sej hantera bilen istället.

Och dessutom, hur ska dom veta att det är unga män som kör bilen? Jag har (precis som 90% av bilägare under 25) min bil skriven på mina föräldrar.
Näe, inte igenomtänkt

hur dom ska veta vem som kör bilen?

Down n`out
LeafBox Lat Perfektionist
18 januari 2012 · 6 359 Inlägg

skjortan skrev:

LeafBox skrev:
Låt oss inte tappa brallorna här
tom dom sittande politikerna (dvs 50+are) tycker det är orealistiskt (läs sista kolumnen(?))

Det är nog ingen större chans att detta kommer hända.
Men ja, förslaget i sej är oerhört retarded.

Om nu unga män kör som vildar hela tiden (personligen tror jag det är unga idioter, inte bara göra generaliseringen män)
Varför hindra dom ifrån att få mer körtimmar och lära sej? Vore det inte bättre att som sagt ha nått område i varje stad där ungdomarna kan komma och sladda av sej och lära sej hantera bilen istället.

Och dessutom, hur ska dom veta att det är unga män som kör bilen? Jag har (precis som 90% av bilägare under 25) min bil skriven på mina föräldrar.
Näe, inte igenomtänkt

hur dom ska veta vem som kör bilen?

Mjaa? Om jag har min bil skriven på mina föräldrar, ska dom sätta all den där skiten på mina föräldrars bilar då bara för att jag lånar dom? (fartspärrningen osvosv)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Burrrrner Avstängd
18 januari 2012 · 195 Inlägg

HAHAHAHAHA sista idioten är inte född än

bli politiker, det är bara å ljuga smile

KHRacing
18 januari 2012 ·

Det mesta av dessa förslagen finns redan i andra länder på vårt lilla klot. kolla in dem o reaktionerna innan de fle
sta här inne skriker ut sin avsky.

-----------------------------------------------------------

Bara som en dum jämförelse:

När Australien införde cykelhjälmslag så sjönk skadorna/dödsolyckorna i landet med 70 %

Senast redigerat av KHRacing (18 januari 2012)

Burrrrner Avstängd
18 januari 2012 · 195 Inlägg

JA men ta "ungdomar får inte köra i mörker" exempelvis. Defeniera mörker.

KHRacing
18 januari 2012 ·

FlyIntoTheDistance skrev:
JA men ta "ungdomar får inte köra i mörker" exempelvis. Defeniera mörker.

Detta  skulle ju isf ge olika timmar vid olika månader på året, rätt så självklart & enkelt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang