Dummaste förslaget någonsin

matteeee Ingen himmel är så blå som min
19 januari 2012 · 2 972 Inlägg

Alla verkar positiva till alkolås.. Är det bara jag som tycker det är lite överdrivet?
Bilen kan inte veta vem som blåser, bilen kan inte veta om någon tar en sup eller tre efter bilen har startats och systemen går att komma runt. (Vi installerar alkolås i lastbilar i jobbet och har tillgång till en "bypass" om systemet fallerar och blockerar start trots nykter blåsning).
Utöver det så blockerar den inte drograttfylla.

Det är ganska dyra investeringar i nåt som inte direkt är "vattentätt"...

Kan se rubrikerna framför mig sen när en alkis/alkoholpåverkad har mejat ner en familj "...men?! bilen hade ju alkolås"...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Burrrrner Avstängd
19 januari 2012 · 195 Inlägg

matteeee skrev:
Alla verkar positiva till alkolås.. Är det bara jag som tycker det är lite överdrivet?
Bilen kan inte veta vem som blåser, bilen kan inte veta om någon tar en sup eller tre efter bilen har startats och systemen går att komma runt. (Vi installerar alkolås i lastbilar i jobbet och har tillgång till en "bypass" om systemet fallerar och blockerar start trots nykter blåsning).
Utöver det så blockerar den inte drograttfylla.

Det är ganska dyra investeringar i nåt som inte direkt är "vattentätt"...

Kan se rubrikerna framför mig sen när en alkis/alkoholpåverkad har mejat ner en familj "...men?! bilen hade ju alkolås"...

Haha, men om man vänder på det blir det ju knappast sämre av alkolås.

Vi kan ju ta bort bilbältena eftersom att det går att strunta i att använda dem.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
19 januari 2012 · 2 972 Inlägg

FlyIntoTheDistance skrev:

matteeee skrev:
Alla verkar positiva till alkolås.. Är det bara jag som tycker det är lite överdrivet?
Bilen kan inte veta vem som blåser, bilen kan inte veta om någon tar en sup eller tre efter bilen har startats och systemen går att komma runt. (Vi installerar alkolås i lastbilar i jobbet och har tillgång till en "bypass" om systemet fallerar och blockerar start trots nykter blåsning).
Utöver det så blockerar den inte drograttfylla.

Det är ganska dyra investeringar i nåt som inte direkt är "vattentätt"...

Kan se rubrikerna framför mig sen när en alkis/alkoholpåverkad har mejat ner en familj "...men?! bilen hade ju alkolås"...

Haha, men om man vänder på det blir det ju knappast sämre av alkolås.

Vi kan ju ta bort bilbältena eftersom att det går att strunta i att använda dem.

Nä, sant. Men är det rimligt att lägga en massa (skatte?)pengar på nåt som inte används/hjälper?

Att inte använda bilbälte drabbar bara en själv (ok, och evt anhöriga).

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

Evildan skrev:
Alkolås: bra idé. Skulle tamejfan vara krav i samtliga fordon då det finns så mkt svin som kör onyktra.

Passagerarförbud: Hyfsat bra idé, ingen risk för en omogen förare att falla för grupptrycket eller försöka visa sig frääään inför polarna. Kan vara reglerat 1år efter taget körkort så lite rutin infinner sig utan störande (lättölsfulla popcornätande fjortisar) passagerare i bilen.

Hastighetsspärrat fordon: Dyrt, men istället införa hårdare straff vid fortkörning såsom körkortsindragning med krav på uppkörning och teoriprov under prövotiden samt riktigt dryga böter.

Mörkerkörningsförbud: Om de flesta olyckor med ung förare sker under mörkerkörning så inför begränsningar i körandet 6månader efter körkortstagandet såsom lägre hastighet samt endast körande till och från jobb/skola efter mörkret lagt sig (synd om ungdomar i Norrland skrivs det i artikeln, men sommartid då när solen aldrig går ned då får dom ju i princip köra dygnet runt!)

Dessa regler ska då gälla både Killar och Tjejer 18-25år med nytagna körkort för könsdiskriminering får inte förekomma.

Passagerarförbud: Så det 18-åriga paret får ta varsin bil när de ska någonstans? När ska de vänja sig vid att ha passagerare i bilen då?

Mörkerkörningsförbud: Om det är så att nyblivna förare oftare orsakar olyckor i mörker beror ju det naturligtvis på orutin att köra i mörker. Om du då förbjuder nya förare att köra i mörker i ett halvår skjuter du bara upp olyckorna ett halvår. De kommer fortfarande att vara lika orutinerade på att köra i mörker, eller hur?

Med allt annat du lär dig, oavsett om det är bilkörning, gitarrspelande eller motorsågsjonglering så är det bara övning som kan ge färdighet. Att inte tillåtas öva hämmar alla framsteg. Får man inte köra i mörker lär man knappast bli en bättre förare i mörker heller.

Jag håller fullständigt med om att alkolås borde finnas i alla nya bilar.

Hastighetsspärr låter dyrt, och det hindrar fortfarande inte Rally-kalle 18 bast att försöka åka 90 knyck genom Benny Böj i Katrineholm.

Senast redigerat av Andromeda (19 januari 2012)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

matteeee skrev:

FlyIntoTheDistance skrev:

matteeee skrev:
Alla verkar positiva till alkolås.. Är det bara jag som tycker det är lite överdrivet?
Bilen kan inte veta vem som blåser, bilen kan inte veta om någon tar en sup eller tre efter bilen har startats och systemen går att komma runt. (Vi installerar alkolås i lastbilar i jobbet och har tillgång till en "bypass" om systemet fallerar och blockerar start trots nykter blåsning).
Utöver det så blockerar den inte drograttfylla.

Det är ganska dyra investeringar i nåt som inte direkt är "vattentätt"...

Kan se rubrikerna framför mig sen när en alkis/alkoholpåverkad har mejat ner en familj "...men?! bilen hade ju alkolås"...

Haha, men om man vänder på det blir det ju knappast sämre av alkolås.

Vi kan ju ta bort bilbältena eftersom att det går att strunta i att använda dem.

Nä, sant. Men är det rimligt att lägga en massa (skatte?)pengar på nåt som inte används/hjälper?

Att inte använda bilbälte drabbar bara en själv (ok, och evt anhöriga).

Som om vi inte lägger miljarder och åter miljarder på saker som absolut inte kommer skattebetalarna till nytta.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

matteeee skrev:
Alla verkar positiva till alkolås.. Är det bara jag som tycker det är lite överdrivet?
Bilen kan inte veta vem som blåser, bilen kan inte veta om någon tar en sup eller tre efter bilen har startats och systemen går att komma runt. (Vi installerar alkolås i lastbilar i jobbet och har tillgång till en "bypass" om systemet fallerar och blockerar start trots nykter blåsning).
Utöver det så blockerar den inte drograttfylla.

Det är ganska dyra investeringar i nåt som inte direkt är "vattentätt"...

Kan se rubrikerna framför mig sen när en alkis/alkoholpåverkad har mejat ner en familj "...men?! bilen hade ju alkolås"...

Det kan ju hindra någon som tänker åka onykter dagen efter i tron att han är nykter eller någon annan tillfällig och ofrivillig rattonykter. Det tar 20-30 år innan 90% av bilarna i Sverige har alkolås om vi inför det idag, men väntar vi till imorgon tar det en dag till...

Pundarna kommer väl att hålla fast vid gamla bilar i och för sig.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

matteeee skrev:

PHrnfeldt skrev:
Man kan ju istället ändra systemet så att om ja känner för att cykla utan cykelhjälm så är det mitt problem om ja skadar mej, och dör jag är det mina anhörigas. Minska kostnaderna för staten så slipper vi detta trams.

Det funkar ju på cykelhjälm, och där har vi i Sverige bara lag till barn under 15 - rimligt enligt mig. Om du cyklar på någon annan kvittar det lite om du har hjälm eller inte.

Men, om du vill köra som en vettvilling med din bil och riskera att skada dig själv är en sak, men om på vägen tar du med dig, förutom kostnader för samhället, även andra liv är det självklart något som måste ändras.
När man då ser en tydlig koppling till att unga män tenderar att vara en väldigt mycket större riskfaktor är det väl självklart där man ska sätta in någon åtgärd?

Att låta alla 18-åringar sladda av sig på en parkering eller liknande tror jag inte hjälper. Då växer bara egot och tron att man kan behärska bilen ännu mer.
Problemet med 18-åriga grabbar i bil är inte förmågan att hantera bilen (eller bristen på det). Problemet är förmågan att förstå konsekvenser av något som ännu inte hänt - och att proaktivt minska riskerna.


Detta "fenomen" lyser också igenom ganska tydligt i denna tråd...

Här säger du ju tydligt att den enda lösningen är att höja åldersgränsen för körkort några år. 18-åringar kan inte längre ta jobb som innebär att de måste bilpendla eller hantera en bil/lastbil i arbetet. Bra idé med den ungdomsarbetslöshet vi har...

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

LeafBox skrev:
Låt oss inte tappa brallorna här
tom dom sittande politikerna (dvs 50+are) tycker det är orealistiskt (läs sista kolumnen(?))

Det är nog ingen större chans att detta kommer hända.
Men ja, förslaget i sej är oerhört retarded.

Om nu unga män kör som vildar hela tiden (personligen tror jag det är unga idioter, inte bara göra generaliseringen män)
Varför hindra dom ifrån att få mer körtimmar och lära sej? Vore det inte bättre att som sagt ha nått område i varje stad där ungdomarna kan komma och sladda av sej och lära sej hantera bilen istället.

Och dessutom, hur ska dom veta att det är unga män som kör bilen? Jag har (precis som 90% av bilägare under 25) min bil skriven på mina föräldrar. Då måste dom ju sätta på ALLA bilar, annars drabbar det ju ingen.

Näe, inte igenomtänkt

Det vore väl inte så svårt att övervaka? Bli du stoppad i en kontroll, är ungdom, och bilen saknar de föreslagna begränsningarna åker du dit.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
19 januari 2012 · 2 972 Inlägg

Andromeda skrev:
Mörkerkörningsförbud: Om det är så att nyblivna förare oftare orsakar olyckor i mörker beror ju det naturligtvis på orutin att köra i mörker. Om du då förbjuder nya förare att köra i mörker i ett halvår skjuter du bara upp olyckorna ett halvår. De kommer fortfarande att vara lika orutinerade på att köra i mörker, eller hur?

Med allt annat du lär dig, oavsett om det är bilkörning, gitarrspelande eller motorsågsjonglering så är det bara övning som kan ge färdighet. Att inte tillåtas öva hämmar alla framsteg. Får man inte köra i mörker lär man knappast bli en bättre förare i mörker heller.

Jag håller fullständigt med om att alkolås borde finnas i alla nya bilar.

Hastighetsspärr låter dyrt, och det hindrar fortfarande inte Rally-kalle 18 bast att försöka åka 90 knyck genom Benny Böj i Katrineholm.

Beror det naturligtvis på orutin att köra i mörker? Du kan inte komma på någon annan anledning? Omognad t ex?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
trippelturbo Trucker
19 januari 2012 · 2 710 Inlägg

Korkade politiker som inte har minsta verklighetsuppfattning. Vissa vill INTE se de hela ur verklighetsperspektiv.

Dom tror verkligen att lagar o regler stoppar allt. Icke sa nicke! wink

Förvånar det någon?

Fart missbrukare
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

matteeee skrev:

Andromeda skrev:
Mörkerkörningsförbud: Om det är så att nyblivna förare oftare orsakar olyckor i mörker beror ju det naturligtvis på orutin att köra i mörker. Om du då förbjuder nya förare att köra i mörker i ett halvår skjuter du bara upp olyckorna ett halvår. De kommer fortfarande att vara lika orutinerade på att köra i mörker, eller hur?

Med allt annat du lär dig, oavsett om det är bilkörning, gitarrspelande eller motorsågsjonglering så är det bara övning som kan ge färdighet. Att inte tillåtas öva hämmar alla framsteg. Får man inte köra i mörker lär man knappast bli en bättre förare i mörker heller.

Jag håller fullständigt med om att alkolås borde finnas i alla nya bilar.

Hastighetsspärr låter dyrt, och det hindrar fortfarande inte Rally-kalle 18 bast att försöka åka 90 knyck genom Benny Böj i Katrineholm.

Beror det naturligtvis på orutin att köra i mörker? Du kan inte komma på någon annan anledning? Omognad t ex?

Skulle personlig omognad göra det svårare att köra i mörker än på dagen? Är det omognad som är orsaken är det lika svårt att köra i dagsljus som i mörker. Då är det väl bättre att de inte får köra bil alls på ett halvår när de fått körkort?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
19 januari 2012 · 2 972 Inlägg

Andromeda skrev:
Skulle personlig omognad göra det svårare att köra i mörker än på dagen? Är det omognad som är orsaken är det lika svårt att köra i dagsljus som i mörker. Då är det väl bättre att de inte får köra bil alls på ett halvår när de fått körkort?

På första frågan svarar jag JA!! På andra frågan säger jag att du har fel, och på sista frågan tycker jag du inte förstår alls hur jag tänker. smile

Med högre grad av omognad i skallen kör man med mindre marginaler. Överens?
Körning i mörker kräver större marginaler än körning i dagsljus. Överens?
Ett plus ett är två..
Dessutom kan omognaden innebära att man inte inser att det krävs att man kör långsammare eller med mer uppsikt eller med större marginaler.

Jag tycker dock inte att förslaget att förbjuda ungdomar att köra när det är mörkt är bra för det. (Därav att jag inte är med på din sista fråga heller).

Det är inte svart och vitt detta, bara för att jag tycker det är vettigt att söka åtgärder mot att ungdomar av manligt kön är överrepresenterade i statistiken för tunga olyckor betyder det inte att jag stödjer just dessa åtgärdsförslag. Fast så tolkar ju väldigt många det i denna tråden utan att tänka ett snäpp längre - no offence.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
MarcusGronberg Lowlife
19 januari 2012 · 809 Inlägg

Om man kör sina föräldrars bilar då te.x? -.- ska dem ha fartspärr osv då?.. haha drygt då ju..

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
Pim_Pim
19 januari 2012 ·

Alkolås är förbannat bra, tycker jag alla bilar ska ha.

Senast redigerat av Pim_Pim (19 januari 2012)

LeafBox Lat Perfektionist
19 januari 2012 · 6 359 Inlägg

Andromeda skrev:

LeafBox skrev:
Och dessutom, hur ska dom veta att det är unga män som kör bilen? Jag har (precis som 90% av bilägare under 25) min bil skriven på mina föräldrar. Då måste dom ju sätta på ALLA bilar, annars drabbar det ju ingen.

Näe, inte igenomtänkt

Det vore väl inte så svårt att övervaka? Bli du stoppad i en kontroll, är ungdom, och bilen saknar de föreslagna begränsningarna åker du dit.

Men är det verkligen någon mening att utrusta bilarna med alla skit då, bötern lär väll kosta bra mkt mindre än att utrusta bilarna.
Kan ju lika gärna köra utan.
Annars kan dom ju lika väl ge alla ungdomar böter bara för att dom är ungdomar.

Men det intressantaste tkr jag är; vem ska kosta på att utrusta alla dessa bil? Är det ngt som ungdomarna ska behöva kosta på oxå eller?


Och även om tom vissa tycker detta är en bra idé (ni är för övrigt en helt ny klass av idi-...)
Så vet vi ju alla att detta är ett förslag som är alldeles för extremt för att någonsin gå igenom.
Finns det verkligen någon mening att diskutera ngt som aldrig kommer finnas?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

LeafBox skrev:

Andromeda skrev:

LeafBox skrev:
Och dessutom, hur ska dom veta att det är unga män som kör bilen? Jag har (precis som 90% av bilägare under 25) min bil skriven på mina föräldrar. Då måste dom ju sätta på ALLA bilar, annars drabbar det ju ingen.

Näe, inte igenomtänkt

Det vore väl inte så svårt att övervaka? Bli du stoppad i en kontroll, är ungdom, och bilen saknar de föreslagna begränsningarna åker du dit.

Men är det verkligen någon mening att utrusta bilarna med alla skit då, bötern lär väll kosta bra mkt mindre än att utrusta bilarna.
Kan ju lika gärna köra utan.
Annars kan dom ju lika väl ge alla ungdomar böter bara för att dom är ungdomar.

Men det intressantaste tkr jag är; vem ska kosta på att utrusta alla dessa bil? Är det ngt som ungdomarna ska behöva kosta på oxå eller?


Och även om tom vissa tycker detta är en bra idé (ni är för övrigt en helt ny klass av idi-...)
Så vet vi ju alla att detta är ett förslag som är alldeles för extremt för att någonsin gå igenom.
Finns det verkligen någon mening att diskutera ngt som aldrig kommer finnas?

Diskutera är kul! Det finns alltid mening att diskutera. Om du förlorade körkortet om du körde utan utrustningen då? Det i sig kan jag ändå hålla med är ett onödigt ämne att diskutera. Vi kan väl bara konstatera att om ordningsmakten vill finns det medel för att göra det "värt" att installera grejorna. Man gör helt enkelt alternativet mindre lockande trots kostnaderna det kräver...

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
19 januari 2012 · 2 972 Inlägg

Det var dyrare att utrusta bilar med bälte än böterna för att köra utan också en gång i tiden, men ändå blev det standard efter ett tag. Vissa har till och med eftermonterat det i äldre bilar.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
LeafBox Lat Perfektionist
19 januari 2012 · 6 359 Inlägg

Andromeda skrev:

LeafBox skrev:

Andromeda skrev:
Det vore väl inte så svårt att övervaka? Bli du stoppad i en kontroll, är ungdom, och bilen saknar de föreslagna begränsningarna åker du dit.

Men är det verkligen någon mening att utrusta bilarna med alla skit då, bötern lär väll kosta bra mkt mindre än att utrusta bilarna.
Kan ju lika gärna köra utan.
Annars kan dom ju lika väl ge alla ungdomar böter bara för att dom är ungdomar.

Men det intressantaste tkr jag är; vem ska kosta på att utrusta alla dessa bil? Är det ngt som ungdomarna ska behöva kosta på oxå eller?


Och även om tom vissa tycker detta är en bra idé (ni är för övrigt en helt ny klass av idi-...)
Så vet vi ju alla att detta är ett förslag som är alldeles för extremt för att någonsin gå igenom.
Finns det verkligen någon mening att diskutera ngt som aldrig kommer finnas?

Diskutera är kul! Det finns alltid mening att diskutera. Om du förlorade körkortet om du körde utan utrustningen då? Det i sig kan jag ändå hålla med är ett onödigt ämne att diskutera. Vi kan väl bara konstatera att om ordningsmakten vill finns det medel för att göra det "värt" att installera grejorna. Man gör helt enkelt alternativet mindre lockande trots kostnaderna det kräver...

Om jag blir av med körkortet spelar det väll ingen roll, tydligen så är jag ju urusel på att köra och en extrem fara för alla.
Och eftersom jag samtidigt måste sluta jobbet och flytta tbx hem till mina föräldrar så blir ju det perfekt!

Så slipper jag laga maat, jag slipper betala hyran (vilket är guld om man inte får tjäna några pengar)
Sen när jag fyllt 25 kan jag börja om med livet, och har ju bara förlorat 7års arbetstid!

...

Senast redigerat av LeafBox (19 januari 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

matteeee skrev:

Andromeda skrev:
Skulle personlig omognad göra det svårare att köra i mörker än på dagen? Är det omognad som är orsaken är det lika svårt att köra i dagsljus som i mörker. Då är det väl bättre att de inte får köra bil alls på ett halvår när de fått körkort?

På första frågan svarar jag JA!! På andra frågan säger jag att du har fel, och på sista frågan tycker jag du inte förstår alls hur jag tänker. smile

Med högre grad av omognad i skallen kör man med mindre marginaler. Överens?
Körning i mörker kräver större marginaler än körning i dagsljus. Överens?
Ett plus ett är två..
Dessutom kan omognaden innebära att man inte inser att det krävs att man kör långsammare eller med mer uppsikt eller med större marginaler.

Jag tycker dock inte att förslaget att förbjuda ungdomar att köra när det är mörkt är bra för det. (Därav att jag inte är med på din sista fråga heller).

Det är inte svart och vitt detta, bara för att jag tycker det är vettigt att söka åtgärder mot att ungdomar av manligt kön är överrepresenterade i statistiken för tunga olyckor betyder det inte att jag stödjer just dessa åtgärdsförslag. Fast så tolkar ju väldigt många det i denna tråden utan att tänka ett snäpp längre - no offence.

Jag håller inte med helt, men om vi låtsas att du har rätt i att nyblivna körkortstagare är farligare i mörkret för att de saknar planeringsförmåga i trafiken. Ännu mer framförhållning och säkerhetstänk krävs för körning i halt väglag. Ska man förbjuda ungdomar att köra under vinterhalvåret också?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

LeafBox skrev:

Andromeda skrev:

LeafBox skrev:

Men är det verkligen någon mening att utrusta bilarna med alla skit då, bötern lär väll kosta bra mkt mindre än att utrusta bilarna.
Kan ju lika gärna köra utan.
Annars kan dom ju lika väl ge alla ungdomar böter bara för att dom är ungdomar.

Men det intressantaste tkr jag är; vem ska kosta på att utrusta alla dessa bil? Är det ngt som ungdomarna ska behöva kosta på oxå eller?


Och även om tom vissa tycker detta är en bra idé (ni är för övrigt en helt ny klass av idi-...)
Så vet vi ju alla att detta är ett förslag som är alldeles för extremt för att någonsin gå igenom.
Finns det verkligen någon mening att diskutera ngt som aldrig kommer finnas?

Diskutera är kul! Det finns alltid mening att diskutera. Om du förlorade körkortet om du körde utan utrustningen då? Det i sig kan jag ändå hålla med är ett onödigt ämne att diskutera. Vi kan väl bara konstatera att om ordningsmakten vill finns det medel för att göra det "värt" att installera grejorna. Man gör helt enkelt alternativet mindre lockande trots kostnaderna det kräver...

Om jag blir av med körkortet spelar det väll ingen roll, tydligen så är jag ju urusel på att köra och en extrem fara för alla.
Och eftersom jag samtidigt måste sluta jobbet och flytta tbx hem till mina föräldrar så blir ju det perfekt!

Så slipper jag laga maat, jag slipper betala hyran (vilket är guld om man inte får tjäna några pengar)
Sen när jag fyllt 25 kan jag börja om med livet, och har ju bara förlorat 7års arbetstid!

...

Jag tycker också att förslaget är nonsens, jag menade bara att om det någonsin skulle bli verklighet finns det ju absolut sätt att "uppmuntra" folk att följa lagen.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang