Hjälp mercedes 200 w124 -87 luktar bränd plast och svider i ögonen

willee22
26 januari 2012 · 61 Inlägg

Hej Idag så var jag och hälsade på en bekant. Färden dit var helt problem fri med mercan, Jag hörde inget missljud och kände ingen skillnad på hur bilen brukar reagera och jag är ganska så pet noga om jag hör missljud. Senare när jag skulle köra hem så startade jag bilen som vanligt, Jag hinner bara köra runt 20m så känner jag hur det luktar starkt bränd plast och det börjar svida i ögonen.
Jag stänger omedelbart av motorn och hoppar ut ur bilen för att kolla om det ryker någon stans men jag ser ingenting, Jag öppnar motor huven och kollar efter glöd och om det luktar något men jag hittar inget synligt problem.
Jag har testat täppa för avgasröret om det är någon läckage men jag hittar inget som var fel där.
Jag startade upp bilen igen och det stank direkt ifrån cupen och det är ingen varnings lampa som lyser.

Jag kan påpeka att innerbelysningen i bilen så har det varit något knasigt med för att ibland när jag har kört på väg gupp så har den startat och ibland funkar den inte alls. Samma gäller när jag startar bilen att halv ljus belysningen ska starta men ibland så startar belysningen av sig själv och oftast har jag behövt att starta belysningen manuellt.

Är det möjligt att det är kabel härva?

Jag har kollat på oljestickan och oljan var precis på minimum
Jag hoppas inte att bilen har skurit ihop sad Kan det vara så den har skurit ihop? Det värsta var att jag skulle fylla på oljan när jag skulle komma hem hmm

Hoppas detta hjälper er

Har ni några frågor så ska jag försöka svara så fort som möjligt

Tjaarnlund
26 januari 2012 · 65 Inlägg

Tvivlar på att den har skurit. Dom där motorerna går bra länge utan olja.. Oljenivålampan lyset titt som tätt på min.. Absolut ingen fara.. Har du nyss kopplat in nån stereo eller slutsteg?

Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92
Volvo V70 (2007)
wirus Team Strin.se
26 januari 2012 · 48 Inlägg

ett brunnet relä brukar lukta mumma, svider i ögonen brukar det göra oxå

Team Strin.se
engolf
26 januari 2012 · 3 235 Inlägg

Du kan ha fått en plastpåse på ditt avgasrör. Hände mig en gång, och då luktade dig bränd plast ganska länge...

willee22
26 januari 2012 · 61 Inlägg

Okej Jag startade bilen och körde utan nått större problem idag med avstängt luftkonditionering jag kände ingen lukt bara en dov lukt från gårdagen tror jag.
Sedan testade jag att starta fläkten och då började det att stinka direkt men det försvann efter en stunds körning.
Jag körde hem bilen och där stod den i runt 5h, Sedan så startade jag den med fläktarna igång och det började stinka direkt från bilens fläktar och försvan efter runt 5min..

menar du Reläet som finns vid säkrings dosan?

Jag har inte kopplat in ett slutsteg osv.

Jag körde bara 20m tror du att en plast påse hinner smälta så fort?

Jag kör just nu med bilen som jag brukar göra och hoppas på att det inte var nått större problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang