Vart sitter Motornumret Volvo t5?

Sandegren
26 januari 2012 · 309 Inlägg

Hej, är så att jag håller på att renovera motorn i min 855a t5. Grejen är den att jag köpte bilen med motorn bredvid, i delar, och har nu plockat ihop en motor och har även beställt en kamremssats. För att beställa den var jag tvungen att leta efter nummer på motorn. Till slut hittade jag nummret: 126511. Som jag sa till personalen på Skruvat.se.

De rekommenderade då ett paket, men när jag får hem det ser den ena rullen inte likadan ut som de gamla jag hade.

Letar nu efter andra motornummer för att få se om jag har fått rätt eller fel!

Så VART SITTER MOTORNUMMRET? har sökt runt hela internet men inte hittat nå exakt.


Ja köpte den här satsen: http://www.skruvat.se/Kamremskit-P16051.aspx

det är för den äldre motorn 92-94.

Sedan finns det ett nyare för 94 å framåt. Så ser spännrullarna ut som jag har. Men enligt personlen på Skruvat ska jag ha grejerna som jag länkade, men de ser alltså inte ut som de jag fick med när jag köpte bilen.

Skalle
26 januari 2012 · 17 Inlägg

står på blocket över vattenpumpen. iafall motorns betekning tex b52345t

Volvo V70n (2005)
Sandegren
26 januari 2012 · 309 Inlägg

Skalle skrev:
står på blocket över vattenpumpen. iafall motorns betekning tex b52345t

Ja precis betäckningen. Men jag behöver det exakta numret för att veta när min motor blivit tillverkad.

Marlboroman
26 januari 2012 · 8 234 Inlägg

Sandegren skrev:
Sedan finns det ett nyare för 94 å framåt. Så ser spännrullarna ut som jag har. Men enligt personlen på Skruvat ska jag ha grejerna som jag länkade, men de ser alltså inte ut som de jag fick med när jag köpte bilen.

Skruvat har skickat fel sats. Det finns ingen turbofemma med 21mm kamrem. Inte ens tandantalet stämmer då har jag för mig.

Senast redigerat av Marlboroman (26 januari 2012)

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Sandegren
26 januari 2012 · 309 Inlägg

Marlboroman skrev:

Sandegren skrev:
Sedan finns det ett nyare för 94 å framåt. Så ser spännrullarna ut som jag har. Men enligt personlen på Skruvat ska jag ha grejerna som jag länkade, men de ser alltså inte ut som de jag fick med när jag köpte bilen.

Skruvat har skickat fel sats. Det finns ingen turbofemma med 21mm kamrem. Inte ens tandantalet stämmer då har jag för mig.

Precis som jag misstänkte! Ja har skickat en returangivelse till dem, ska ut i garaget nu och plocka ihop grejerna. Sen är det väll bara vänta på svar av dem för att få se hur man gör med återsändelsen!

Har även beställt det rätta kittet nu, då jag är jävligt trött på att vänta på deras grejer mer.

Glesmark
26 januari 2012 · 1 938 Inlägg

Är det originalmotorn du fått med? Då är det bara att knappa in på meknomen.se så får du upp det mesta om motornummer, chassinummer och tillverkningsoperiod. Annars har du ju transportstyrelsen sida för forodnsuppgifter, bara knappa in regnumret.

Sandegren
26 januari 2012 · 309 Inlägg

Glesmark skrev:
Är det originalmotorn du fått med? Då är det bara att knappa in på meknomen.se så får du upp det mesta om motornummer, chassinummer och tillverkningsoperiod. Annars har du ju transportstyrelsen sida för forodnsuppgifter, bara knappa in regnumret.

Är ungefär det problemet, ja har ca 3 block, 3 toppar osv. Har plockat ihop lite av varje. Så kan inte till 100% att det är orginalblocket. Men ja har redan kollat ditt förslag. Det är endast motorkod som går att hitta bland uppgifterna. Och det hjälpter mig inte alls tyvärr. tongue

AllRightsReserved All Rights Reserved
13 november 2012 · 141 Inlägg

Slökollade på lite trådar, kom in här och läste lite snabbt "Så VART SITTER MOTORRUMMET? har sökt runt hela internet men inte hittat nå exakt." och tänkte Vad i Helvete!?, men sen såg jag att det stog MOTORNUMMRET big_smile big_smile

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
Aronson
13 november 2012 · 914 Inlägg

Bredvid motorbeteckningen tex b5234t så står serienumret på motorn

Glesmark
13 november 2012 · 1 938 Inlägg

Sandegren skrev:

Glesmark skrev:
Är det originalmotorn du fått med? Då är det bara att knappa in på meknomen.se så får du upp det mesta om motornummer, chassinummer och tillverkningsoperiod. Annars har du ju transportstyrelsen sida för forodnsuppgifter, bara knappa in regnumret.

Är ungefär det problemet, ja har ca 3 block, 3 toppar osv. Har plockat ihop lite av varje. Så kan inte till 100% att det är orginalblocket. Men ja har redan kollat ditt förslag. Det är endast motorkod som går att hitta bland uppgifterna. Och det hjälpter mig inte alls tyvärr. tongue

Om du kollar motornumret på mekonomen/transportstyrelsen så ser du ju iaf original-motornumret, sen kan du jämföra det med någon av dom 3 motorerna du har liggandes.

Sandegren
13 november 2012 · 309 Inlägg

Haha skön bump på den här tråden! smile tack för hjälpen men problemet är löst för längesedan tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang