Volvo 740 A-traktor

FLiPiNc
29 januari 2012 · 35 Inlägg

Hej! tänkte visa min okapade 740 A-traktor som jag köpte i December här i söderköping där jag bor. Det finns lite att göra på den då den inte är i nyskick. som tur är har jag inte hittat någon rost på bilen någonstans, men den går dessvärra inte särskilt bra i motorn då den stått i ett garage i 2år men dä ska det bli ändring på wink

Det som ska göras är följande:

[x] Lysande spolarmunstycken
[ ] Baslåda
[ ] Plasta runt baslådan
[ ] Klä baslådan i konstläder
[/] Plasta om dörrsidor
[ ] Klä dörrsidor i konstläder
[ ] Sätta in dioder i dörrarna
[/] Vita blinkers
[ ] Vita baklysen
[ ] Få motorn att gå på alla cylindrar
[ ] Sätta på vinge
[/] Nya fälgar
[ ] Bakruta
[ ] Dioder i bakrutan
[ ] Sänkas bak

Lite bilder på den:

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172173/172173-2cc94c7f14ebf066a9aa598781d22fc5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172173/172173-940916cada24cfd8d9b9f8c23aee47ac.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172173/172173-d1f1467bbc699f838193921c615efa44.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172173/172173-315c59c613e2f5bca7e4ececefa574db.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172173/172173-0936e444598edba9964f28b6a79b4e54.jpg

VAnd3rsson
29 januari 2012 · 438 Inlägg

Tyvärr grabben. Du får inta ha en a traktor som projekt här på garaget.org. står klart och tydligt i forum reglerna.

Volvo 740 "Snövit" (1988)
Rallyhalle
29 januari 2012 · 4 299 Inlägg

1§ Generellt

    Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.


Va den så svår att förstå??

FLiPiNc
29 januari 2012 · 35 Inlägg

vart är dom reglerna letade efter reglerna när jag såg att man inte fick lägga till en A-traktor på sin profil kan någo skicka länken till forumreglerna då jag inte hittade dom  tips till admin, gör forumreglerna mer lätt tiljängliga!

Rallyhalle
29 januari 2012 · 4 299 Inlägg

Reglerna hittar du i samma fält som du hittar sök-knappen...

FLiPiNc
29 januari 2012 · 35 Inlägg

Rallyhalle skrev:
1§ Generellt

    Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.


Va den så svår att förstå??

vart stårdet? skicka länk!!!  står inte så vad jag kan se!!!

Senast redigerat av FLiPiNc (29 januari 2012)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
29 januari 2012 · 5 650 Inlägg

Rallyhalle skrev:
1§ Generellt

    Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.


Va den så svår att förstå??

men igentligen vem bryr sig finns ju de som har lastbils projektrådar. inte tillåtet de häller.

så låt grabben hålla på tills nån moderrator får damp och låser brukar ju gå ganska fort ändå

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
trubbelturbo
29 januari 2012 · 1 463 Inlägg
Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Gronwalls
29 januari 2012 · 1 808 Inlägg

tryck på start, Community-regler, 5§ Bilar =

1§ Generellt
Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Aerodynamik ...
29 januari 2012 · 7 120 Inlägg

MrEricsson skrev:

Rallyhalle skrev:
1§ Generellt

    Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.


Va den så svår att förstå??

men igentligen vem bryr sig finns ju de som har lastbils projektrådar. inte tillåtet de häller.

så låt grabben hålla på tills nån moderrator får damp och låser brukar ju gå ganska fort ändå

Erbjud ett finger, bli av med en arm.

FLiPiNc
29 januari 2012 · 35 Inlägg

Gronwalls skrev:
tryck på start, Community-regler, 5§ Bilar =

1§ Generellt
Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.

ja men det är ju regler för att lägga upp en bil på sin sida inte reglerna för forumdelen!

trubbelturbo
29 januari 2012 · 1 463 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

13§ Vett och etikett
Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
Var trevlig och respektera andras åsikter.
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Gronwalls
29 januari 2012 · 1 808 Inlägg

FLiPiNc skrev:

Gronwalls skrev:
tryck på start, Community-regler, 5§ Bilar =

1§ Generellt
Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.

ja men det är ju regler för att lägga upp en bil på sin sida inte reglerna för forumdelen!

om du inte får lägga upp a-traktor bilder på din sida, varför skulle du få starta en tråd/projekttråd om en a-traktor då?

Senast redigerat av Gronwalls (29 januari 2012)

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Rallyhalle
29 januari 2012 · 4 299 Inlägg

FLiPiNc skrev:

Gronwalls skrev:
tryck på start, Community-regler, 5§ Bilar =

1§ Generellt
Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.

ja men det är ju regler för att lägga upp en bil på sin sida inte reglerna för forumdelen!

Det är samma regler för forumet som för att lägga upp bilar om man läser igenom reglerna...

Rallyhalle
29 januari 2012 · 4 299 Inlägg

MrEricsson skrev:

Rallyhalle skrev:
1§ Generellt

    Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.


Va den så svår att förstå??

men igentligen vem bryr sig finns ju de som har lastbils projektrådar. inte tillåtet de häller.

så låt grabben hålla på tills nån moderrator får damp och låser brukar ju gå ganska fort ändå

Vill jag läsa om traktorer och lastbilar så finns det andra tilltänkta forum för de.
Regler är regler och då bryr inte jag mig om ifall där finns nån annan som har en tråd om sin lastbil. Bevisar bara att personen som lagt upp tråden är lat och inte "orkar" läsa igenom reglerna, eller är allmänt trotsig/trög/etc.

FLiPiNc
29 januari 2012 · 35 Inlägg

Gronwalls skrev:

FLiPiNc skrev:

Gronwalls skrev:
tryck på start, Community-regler, 5§ Bilar =

1§ Generellt
Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.

ja men det är ju regler för att lägga upp en bil på sin sida inte reglerna för forumdelen!

om du inte får lägga upp a-traktor bilder på din sida, varför skulle du få starta en tråd/projekttråd om en a-traktor då?

man får bara lägga upp bilar i fint skick på sin sida, men man får göra en tråd med en skrotbil som man ska fixa.

Senast redigerat av FLiPiNc (29 januari 2012)

Gronwalls
29 januari 2012 · 1 808 Inlägg

FLiPiNc skrev:

Gronwalls skrev:

FLiPiNc skrev:

ja men det är ju regler för att lägga upp en bil på sin sida inte reglerna för forumdelen!

om du inte får lägga upp a-traktor bilder på din sida, varför skulle du få starta en tråd/projekttråd om en a-traktor då?

man får bara lägga upp bilar i fint skick på sin sida, men man får göra en tråd med en skrotbil som man ska fixa.

Gäller fortfarande inte a-traktor

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
FLiPiNc
29 januari 2012 · 35 Inlägg

Gronwalls skrev:

FLiPiNc skrev:

Gronwalls skrev:

om du inte får lägga upp a-traktor bilder på din sida, varför skulle du få starta en tråd/projekttråd om en a-traktor då?

man får bara lägga upp bilar i fint skick på sin sida, men man får göra en tråd med en skrotbil som man ska fixa.

Gäller fortfarande inte a-traktor

det var därför jag inte visste om man fick lägga upp en tråd om en a-traktor!!! men Admin får väl ta bort tråden då!!!

Purrre Personbils tekniker
29 januari 2012 · 238 Inlägg

Fan va sura och griniga alla ska vara? Fan låt pojken hålla på.

volvofille1 from reftele
29 januari 2012 · 180 Inlägg

Purrre skrev:
Fan va sura och griniga alla ska vara? Fan låt pojken hålla på.

+1

Volvo 240 GL "Das kalsong" (1988)
Volvo 945 ltt "Den röe" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang