Audi s2 startar ej efter urmontering

waern
29 januari 2012 · 72 Inlägg

Hejsan hoppas jag kan få lite hjälp av er här!
Tog ur motorn för att byta Lager ventiltätningar osv osv,
Men nu när jag fått i den så startar den inte den har gnista men vill inte hoppa igång
Vi har försökt med startgas i då baktänder den bara, kan det vara felkopplat någonstans?
Kanske har någon någon spräng skiss vart alla kontakter ska sitta?
Motorn är ABY
Mvh

Wrom Wrom
turbo_joel
30 januari 2012 · 57 Inlägg

är där gnista och den ej går på start gas måste den ju tända fel.. nu kan jag ej audi och deras tändsystem. men har den fördelare måste den stå fel.. e det elektroniskt kan du a fått trigger skivan fel (om det går nu)  kolla även så kammen står rätt så den inte står någon kugge fel

hoppas på 500hk!ää det var i saaben nu hoppas vi på 700hk i supran!! =)
Saab 9-3sc "Carbon Hirsch" (2009)
Saab 9-3 sport "sleeper" (2002)
waern
31 januari 2012 · 72 Inlägg

turbo_joel skrev:
är där gnista och den ej går på start gas måste den ju tända fel.. nu kan jag ej audi och deras tändsystem. men har den fördelare måste den stå fel.. e det elektroniskt kan du a fått trigger skivan fel (om det går nu)  kolla även så kammen står rätt så den inte står någon kugge fel

Allt står rätt hmm

Wrom Wrom
skjortan Down n`out
31 januari 2012 · 514 Inlägg

och har gnista på alla stift?

Down n`out
waern
31 januari 2012 · 72 Inlägg

skjortan skrev:
och har gnista på alla stift?

Ja det finns:)

Wrom Wrom
turbo_joel
31 januari 2012 · 57 Inlägg

100a på allt står rätt och där är gnista och den ej startar på startgas så måste det ju vara antingen att gnistan inte är tilräcklig för och tända under kompresion. Eller Något allvarligt fel på kolvar/cyl ventiler så där är diligt komp

Mvh

hoppas på 500hk!ää det var i saaben nu hoppas vi på 700hk i supran!! =)
Saab 9-3 sport "sleeper" (2002)
Saab 9-3sc "Carbon Hirsch" (2009)
waern
31 januari 2012 · 72 Inlägg

turbo_joel skrev:
100a på allt står rätt och där är gnista och den ej startar på startgas så måste det ju vara antingen att gnistan inte är tilräcklig för och tända under kompresion. Eller Något allvarligt fel på kolvar/cyl ventiler så där är diligt komp

Mvh

Allt är inställt efter vags "instruktionsbok"
Och trippel kollat så det står rätt, allt funkade innan motorn togs ut så ja jag vet ej

Wrom Wrom
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang