volvo s40 t4 Byte till större turbo

pats_
5 september 2006 · 2 Inlägg

Har ett problem och behöver få reda på vad det finns för turbo ag som passar t4:an vet att det finns en del men har spekulerat på t3 .

Men frågan är om den passar givetvis så får jag svesta om gamla fästet från turbon.
Någon som vet något om vad det finns för turbos att välja mellan har ni en hemsida är det ännu bättre så jag kan se priser osv.
Har tänkt en turbo som ska klara mellan 300-350(400)hk.
Det ska även sättas ditt en intercooler självklart men föst turbo.

vorre kul om någon vet något om detta så man får lite mer tryck i bilen.

mvh
mats

bilen är såld. ev nya projekt kommer att vissas senare
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
6 september 2006 · 271 Inlägg

kolla på autotech ( http://www.atechmotor.com/ ) dom borde ha en support som du kan ringa till så kan dom ta fram priser, mäst lämplig turbo  osv.

LazerHawke
6 september 2006 · 1 268 Inlägg

pats_ skrev:
Har ett problem och behöver få reda på vad det finns för turbo ag som passar t4:an vet att det finns en del men har spekulerat på t3 .

Men frågan är om den passar givetvis så får jag svesta om gamla fästet från turbon.
Någon som vet något om vad det finns för turbos att välja mellan har ni en hemsida är det ännu bättre så jag kan se priser osv.
Har tänkt en turbo som ska klara mellan 300-350(400)hk.
Det ska även sättas ditt en intercooler självklart men föst turbo.

vorre kul om någon vet något om detta så man får lite mer tryck i bilen.

mvh
mats

sitter det inte en T3 i 2.0T? iaf den uppfattningen har jag fått i motorspecifikationen

pats_
6 september 2006 · 2 Inlägg

Det är möjligt att t3 sitter i 2.0t visste bara inte vilken typ jag skulle ha, turbo är rätt nytt för mig har bara hållt på med golf gti 16ventilare tidigare.

bilen är såld. ev nya projekt kommer att vissas senare
LazerHawke
6 september 2006 · 1 268 Inlägg

pats_ skrev:
Det är möjligt att t3 sitter i 2.0t visste bara inte vilken typ jag skulle ha, turbo är rätt nytt för mig har bara hållt på med golf gti 16ventilare tidigare.

vet att i nyare T4 av S40/V40 03-04 har B204T5 i motorbeteckning

2jzinside Fartygsingenjör
6 september 2006 · 550 Inlägg

LazerHawke skrev:

pats_ skrev:
Har ett problem och behöver få reda på vad det finns för turbo ag som passar t4:an vet att det finns en del men har spekulerat på t3 .

Men frågan är om den passar givetvis så får jag svesta om gamla fästet från turbon.
Någon som vet något om vad det finns för turbos att välja mellan har ni en hemsida är det ännu bättre så jag kan se priser osv.
Har tänkt en turbo som ska klara mellan 300-350(400)hk.
Det ska även sättas ditt en intercooler självklart men föst turbo.

vorre kul om någon vet något om detta så man får lite mer tryck i bilen.

mvh
mats

sitter det inte en T3 i 2.0T? iaf den uppfattningen har jag fått i motorspecifikationen

Det sitter en t12 i 2.0t, men kolla som sagt var med autotech eller tme om turbo, äventuellt får du också byta spridare och lite smått och gott om du ska ha en större turbo.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang