En ilsken liten jävla lådbil

Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!! började skissa lite på en bild, blev rätt nöjd med tanken och började skära med vinkelslipen, efter mycket pill och kluriga lösningar så att den skulle bli fullt fungerande och gatgodkänd, så har jag kommit så här långt på mitt projekt, kommentera gärna, obs gillar ärliga människor så även kritik och nya ideer tas tacksamt emot!! är nu sfro besiktad, och namnet för bilen blev EXTREME XS,
  • 891 Följare
  • 1 026 116 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 april 2015
Castiel
20 februari 2012 · 172 Inlägg

Satan så hårt bygge! Prem lagd dirr.
Nog de fränaste i år iaf. big_smile

Extremecar ms.no.fear
21 februari 2012 · 585 Inlägg

Fan strul hela natten!!! Först lossnar en krets på svetsen, tog 1 timme innan jag hittade felet, så det va bara att sätta igång och löda ihop kretskortet igen, och nu efter första fjäderbenet tar gas fan slut!!!! Nu tar jag en sväng på fyrhjulingen istället innan det är dags att lägga sig!!

Extremecar ms.no.fear
21 februari 2012 · 585 Inlägg

Fan strul hela natten!!! Först lossnar en krets på svetsen, tog 1 timme innan jag hittade felet, så det va bara att sätta igång och löda ihop kretskortet igen, och nu efter första fjäderbenet tar gas fan slut!!!! Nu tar jag en sväng på fyrhjulingen istället innan det är dags att lägga sig!!

Kalasgasarn
21 februari 2012 · 937 Inlägg

turbo81a skrev:
Fan strul hela natten!!! Först lossnar en krets på svetsen, tog 1 timme innan jag hittade felet, så det va bara att sätta igång och löda ihop kretskortet igen, och nu efter första fjäderbenet tar gas fan slut!!!! Nu tar jag en sväng på fyrhjulingen istället innan det är dags att lägga sig!!

det är såna sitvationer som man inte vill hamna i wink hehe köra fyrhjuling klockan 4 på natten big_smile

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
Extremecar ms.no.fear
21 februari 2012 · 585 Inlägg

Kalasgasarn skrev:

turbo81a skrev:
Fan strul hela natten!!! Först lossnar en krets på svetsen, tog 1 timme innan jag hittade felet, så det va bara att sätta igång och löda ihop kretskortet igen, och nu efter första fjäderbenet tar gas fan slut!!!! Nu tar jag en sväng på fyrhjulingen istället innan det är dags att lägga sig!!

det är såna sitvationer som man inte vill hamna i wink hehe köra fyrhjuling klockan 4 på natten big_smile

nej fy fan vad tråkig!! ha ha ja och grannarna tyckte nog det va en dum ide med ha ha

harrysson87 harrysson
21 februari 2012 · 66 Inlägg

turbo81a skrev:
ny gas!! mot garaget!!!!!!!!!

hoppas det kommer gå bättre idag.

harrysson
Honda Del sol "lille Bror" (1993)
Honda prelude "White pearl" (1992)
BOLIN_
21 februari 2012 · 2 763 Inlägg

Jävlar va du jobbar, är du en speedad Hercules eller vad? big_smile

Volvo - For Life
MrTurbo Better than God \o/
21 februari 2012 · 1 882 Inlägg

turbo81a skrev:

Rojpen skrev:
denna ska absolut följas smile blire nån monster 5a? eller "bara" lite små trimm? big_smile

utgår från original och sedan testar mig fram!!

Mycket sund inställning! Allt för många projekt somnar av pga overkill motorbyggen från början. Lätt del att uppdatera i efterhand ju.  Detta skall bli intressant...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
r3vamped bilfamiljen @facebook
21 februari 2012 · 94 Inlägg

Ett sånt här bygge kan ju inte annat än följas, riktigt häftigt!
Prem lagt big_smile

Kika gärna in mitt projekt - Ford Sierra XR4i, busbilsbygge!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=305735
Extremecar ms.no.fear
21 februari 2012 · 585 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Jävlar va du jobbar, är du en speedad Hercules eller vad? big_smile

ha ha, måste ju ligga i nu så den blir klar till sommaren:Dbig_smilebig_smile

Extremecar ms.no.fear
21 februari 2012 · 585 Inlägg

MrTurbo skrev:

turbo81a skrev:

Rojpen skrev:
denna ska absolut följas smile blire nån monster 5a? eller "bara" lite små trimm? big_smile

utgår från original och sedan testar mig fram!!

Mycket sund inställning! Allt för många projekt somnar av pga overkill motorbyggen från början. Lätt del att uppdatera i efterhand ju.  Detta skall bli intressant...

ja det är ju inte så kul att lägga ut flera tusen på en bil som inte kan hanteras!! och det är ju tyvärr många som gör!!!

JonR
21 februari 2012 · 3 259 Inlägg

turbo81a skrev:

JonR skrev:
Vilket jäkla bygge! Hur fränt som helst!! smile

Mvh/Jon

fick faktiskt ideen när jag så ditt projekt!! men lite svårt att få den gatgodkänd med mc motor!!! men så jävla grymt håret måste ju resa sig när man hör motorn varva mer än 10000varv!!! grymt bygge!!

Jaha vad kul att man kunde bistå med lite inspiration! Ser fram emot mer bilder på ditt monster! smile Ja visst låter det gott på fullvarv! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
BOLIN_
22 februari 2012 · 2 763 Inlägg

turbo81a skrev:

BOLIN_ skrev:
Jävlar va du jobbar, är du en speedad Hercules eller vad? big_smile

ha ha, måste ju ligga i nu så den blir klar till sommaren:Dbig_smilebig_smile

Stämmer bra! Vi vill se denna ute sen i sommar!!! big_smile big_smile

Volvo - For Life
Extremecar ms.no.fear
22 februari 2012 · 585 Inlägg

En liten uppdate!! Då har helgen gått och dags att börja jobba 2 dagar igen, nu börjar det likna något, framvagn nästan klar, börjat på breddning på dörrarna, grundat vingen, och det blev mycket bättre när allt blev i samma färg, svetsat lite förstärkningar på rambenen fram. Bilder kommer imorgon hinner inte ladda upp dom nu


Mvh mattias

Thullen
23 februari 2012 · 1 653 Inlägg

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/6/3/8/3/5/a3916172-184-this_thread_is_worthless_without_pics.gif?d=1301862925

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Atte Herr
25 februari 2012 · 127 Inlägg

Thullen skrev:
http://static.rcgroups.net/forums/attac … 1301862925

Interwebz saknar filmer snarare tongue

-=Sin now Pray later=-
Extremecar ms.no.fear
25 februari 2012 · 585 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-2a3a49639e5fda92605c623ccf498967.jpg

fixat till torped vägg


https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-cd52594a099e6f8fcc340161c40cf065.jpg

svetsat dom nya spindlarna


https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-45a0da2d135c3aac0d292250d0f8a3fd.jpg

och så har vi grundat till rööva
och nu har jag bara massa svetsning framför mig, vet inte om det är så intressant att lägga upp bilder på det?? väntar även på lite paket, och en tid för byggbesiktning!

NoFantasy Garaget Anhängare!
25 februari 2012 · 2 068 Inlägg

Sjukt bygge! du är fan störd på att bygga bil! nästan så man skulle sända det på tv! som dom här nördarna i usa! pimp my ride! som har mexikanare som gör allt hmm. fast ditt skulle bli 100000 gånger bättre! Lägger prem direkt och ska läsa igenom allt imorgon när jag är pigg! smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang