En ilsken liten jävla lådbil

Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!! började skissa lite på en bild, blev rätt nöjd med tanken och började skära med vinkelslipen, efter mycket pill och kluriga lösningar så att den skulle bli fullt fungerande och gatgodkänd, så har jag kommit så här långt på mitt projekt, kommentera gärna, obs gillar ärliga människor så även kritik och nya ideer tas tacksamt emot!! är nu sfro besiktad, och namnet för bilen blev EXTREME XS,
  • 891 Följare
  • 1 026 103 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 april 2015
Extremecar ms.no.fear
7 augusti 2013 · 585 Inlägg

Hej alla trogna följare! Eftersom det blev ett stort problem med lacken på bilen, så fick jag skrapa bort all färg med stämjärn och morakniv! Spackla om hela bilen, så här det varit fullt upp nu! Om allt går som beräknat kommer jag få tillbaks bilen från lack den 16 onde. Hoppas jag verkligen hinner montera ihop den till vallåkra:-)

Volvo Xc60 "Extremecar" (2011)
Volvo C70 "Extremecar.nu" (1999)
Volvo Extreme xs "Extreme xs" (2012)
Cheva57pickup Smed
7 augusti 2013 · 135 Inlägg

turbo81a skrev:
Hej alla trogna följare! Eftersom det blev ett stort problem med lacken på bilen, så fick jag skrapa bort all färg med stämjärn och morakniv! Spackla om hela bilen, så här det varit fullt upp nu! Om allt går som beräknat kommer jag få tillbaks bilen från lack den 16 onde. Hoppas jag verkligen hinner montera ihop den till vallåkra:-)

Låter skit-trist!
Vad hände med lacken?

Jag är även medlem på
http://67-72chevytrucks.com/, fantastiskt forum för Chevy Trucks
Kolla in mitt -57 Cheva pickup projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277388
Sjodahl
7 augusti 2013 · 730 Inlägg

Läste någonstans att färgen inte härdade...

Tommty
8 augusti 2013 · 218 Inlägg

hoppas du hinner till vallåkra så man kan få se bilen live!

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
Cheva57pickup Smed
8 augusti 2013 · 135 Inlägg

Sjodahl skrev:
Läste någonstans att färgen inte härdade...

Hmm, det måste suga svårt! Då går det inte att slipa...

Jag är även medlem på
http://67-72chevytrucks.com/, fantastiskt forum för Chevy Trucks
Kolla in mitt -57 Cheva pickup projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277388
Extremecar ms.no.fear
3 september 2013 · 585 Inlägg

Hoppas få hem bilen nu på fredag! Allt är omgjort nu:-( spackling och lack:-) har inte ens fått se själv hur den ser ut så väntar ivrigt:-)

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
3 september 2013 · 6 474 Inlägg

turbo81a skrev:
Hoppas få hem bilen nu på fredag! Allt är omgjort nu:-( spackling och lack:-) har inte ens fått se själv hur den ser ut så väntar ivrigt:-)

härligt, du får jobba på finischen på allt nu över vintern då & satsa på nästa sommar istället smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Extremecar ms.no.fear
3 september 2013 · 585 Inlägg

farbrorbozze skrev:

turbo81a skrev:
Hoppas få hem bilen nu på fredag! Allt är omgjort nu:-( spackling och lack:-) har inte ens fått se själv hur den ser ut så väntar ivrigt:-)

härligt, du får jobba på finischen på allt nu över vintern då & satsa på nästa sommar istället smile

Ja så jävla tråkigt! Hade ju planerat in så mycket denna sommar:-) på Elmia va inte lacken i toppskick direkt:-( men trodde han skulle fixa till det, efter sitt misstag, skulle insett direkt att det bara va att fixa det själv! Man ska inte va så godtrogen;-) men till nästa år då ska jag va på varje träff och Bankörning:-)

eastmotorsport -sommar ska de va....
3 september 2013 · 4 524 Inlägg

turbo81a skrev:

farbrorbozze skrev:

turbo81a skrev:
Hoppas få hem bilen nu på fredag! Allt är omgjort nu:-( spackling och lack:-) har inte ens fått se själv hur den ser ut så väntar ivrigt:-)

härligt, du får jobba på finischen på allt nu över vintern då & satsa på nästa sommar istället smile

Ja så jävla tråkigt! Hade ju planerat in så mycket denna sommar:-) på Elmia va inte lacken i toppskick direkt:-( men trodde han skulle fixa till det, efter sitt misstag, skulle insett direkt att det bara va att fixa det själv! Man ska inte va så godtrogen;-) men till nästa år då ska jag va på varje träff och Bankörning:-)

Jag hade liknande bekymmer på en bil jag själv lackade tillsammans med en kompis. Fick fel färg av försäljaren så den härdade inte. Det gick åt massor, massor av thinner att tvätta bort allt :-(

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Tiurinen
24 september 2013 · 385 Inlägg

Såå sjukt kul att se att dä finns personer som brinner för sådana saker! Jag ä sjukt imponerad :d

Nissan skyline R33 Gts-t "RB30DET" (1995)
Extremecar ms.no.fear
25 september 2013 · 585 Inlägg

Tiurinen skrev:
Såå sjukt kul att se att dä finns personer som brinner för sådana saker! Jag ä sjukt imponerad :d

Tackar! Jo hade jag inte tyckt det va kul, så hade jag gett upp för längesen:-)

Nikkejoh
8 december 2013 · 77 Inlägg

Händer det något? big_smile

Extremecar ms.no.fear
9 december 2013 · 585 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-78058f436a1d826100d4c49fa43b2a07.jpg
Här är en liten smyg bild på den nya skepnaden

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
9 december 2013 · 6 474 Inlägg

Fräänt , gissar det inte blev nåt försök till besiktning nu i sommar/höst pga lackproblemen eller ?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Extremecar ms.no.fear
9 december 2013 · 585 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Fräänt , gissar det inte blev nåt försök till besiktning nu i sommar/höst pga lackproblemen eller ?

Nej men det är klart att besikta:-) bara vänta på att denna jävla snö försvinner:-)

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
9 december 2013 · 6 474 Inlägg

turbo81a skrev:

farbrorbozze skrev:
Fräänt , gissar det inte blev nåt försök till besiktning nu i sommar/höst pga lackproblemen eller ?

Nej men det är klart att besikta:-) bara vänta på att denna jävla snö försvinner:-)

ja det är väl inte lätt för dom att provköra den där i vinterväglag, har du SFRO 2an kvar eller ?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Extremecar ms.no.fear
9 december 2013 · 585 Inlägg

farbrorbozze skrev:

turbo81a skrev:

farbrorbozze skrev:
Fräänt , gissar det inte blev nåt försök till besiktning nu i sommar/höst pga lackproblemen eller ?

Nej men det är klart att besikta:-) bara vänta på att denna jävla snö försvinner:-)

ja det är väl inte lätt för dom att provköra den där i vinterväglag, har du SFRO 2an kvar eller ?

Får sätta på spikdäck:-) japp 2an kvar:-)

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
9 december 2013 · 6 474 Inlägg

turbo81a skrev:

farbrorbozze skrev:

turbo81a skrev:

Nej men det är klart att besikta:-) bara vänta på att denna jävla snö försvinner:-)

ja det är väl inte lätt för dom att provköra den där i vinterväglag, har du SFRO 2an kvar eller ?

Får sätta på spikdäck:-) japp 2an kvar:-)

ja d ska inte va enkelt jämnt inte wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang