Inför: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2012 ELMIA

Jenna_Supra
13 mars 2012 · 18 Inlägg

3 st Japaner kommer åkandes på rad från Österbymo!
Hoppas på att få snacka med en hel del folk.


http://www.garaget.org/Dreams_

FjonkeeN93 Volkswagen <3
13 mars 2012 · 1 132 Inlägg

Sugen på att bränna lite däck med mercedesen! haha big_smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
kleinis
13 mars 2012 · 253 Inlägg

Mikael i norrk skrev:

kleinis skrev:
anmälan eller liknande till detta ? eller hur funkar det tänkte bränna lite däck kanske smile

Mikael i norrk skrev:
Glöm inte bort lördagskvällen inne på Elmiaområdet att det anordnas burnout,drifting,konbana och en liten strippenkörning smile coolt att man kan leka en kväll iaf lagligt big_smile

Så här ser det ut:

Påskaftonsbus på Elmiaområdet!
Nu är det klart! Sportbilen.se kommer även i år att upplåta Action Arenan inne på Elmiaområdet för burnout och drifting. Kvällsshowen går av stapeln på Påskafton med två högljudda speakers som gör allt för att deltagarna ska spränga sina däck.
Som om detta inte var nog arrangeras även en konbana samt mindre variant av strippkörning på baksidan av hallarna. Tidtagning finns på plats vid båda dessa aktiviteter och man kör en bil åt gången.
Strippkörningen körs på 100 meter och är endast för gatregistrerade bilar.

Grindarna öppnas 19:00 och en mindre entréavgift på 45:- i SMS-kostnad att tas ut. Alla deltagare till någon av aktiviteterna kommer in gratis! Har du varit inne på mässan under dagen kan du få en stämpel vid utpassagen som även gäller som entré på kvällen!
Missa inte detta!

Blir TPC (Turbo Performance Club) som kommer hålla i konbanekörningen.. Som vi gör på Actionmeet tex..

Leta efter detta för någon dag sen men hitta det inte då hmm

Då blir det att ta med lite däck o visa hur man rattar subaru smile

Tack smile

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Gc8 Lackerare
13 mars 2012 · 587 Inlägg

kleinis skrev:

Mikael i norrk skrev:

kleinis skrev:
anmälan eller liknande till detta ? eller hur funkar det tänkte bränna lite däck kanske smile


Så här ser det ut:

Påskaftonsbus på Elmiaområdet!
Nu är det klart! Sportbilen.se kommer även i år att upplåta Action Arenan inne på Elmiaområdet för burnout och drifting. Kvällsshowen går av stapeln på Påskafton med två högljudda speakers som gör allt för att deltagarna ska spränga sina däck.
Som om detta inte var nog arrangeras även en konbana samt mindre variant av strippkörning på baksidan av hallarna. Tidtagning finns på plats vid båda dessa aktiviteter och man kör en bil åt gången.
Strippkörningen körs på 100 meter och är endast för gatregistrerade bilar.

Grindarna öppnas 19:00 och en mindre entréavgift på 45:- i SMS-kostnad att tas ut. Alla deltagare till någon av aktiviteterna kommer in gratis! Har du varit inne på mässan under dagen kan du få en stämpel vid utpassagen som även gäller som entré på kvällen!
Missa inte detta!

Blir TPC (Turbo Performance Club) som kommer hålla i konbanekörningen.. Som vi gör på Actionmeet tex..

Leta efter detta för någon dag sen men hitta det inte då hmm

Då blir det att ta med lite däck o visa hur man rattar subaru smile

Tack smile

nice blri  o testa strippkörning hoppas det är bra väder då smile

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
Dennan900GL Finntrollet
17 mars 2012 · 640 Inlägg

jag och frugan och två till kommer ner på lördagen. smile
ska bli skoj!

Jo vars.
Robert_N
19 mars 2012 · 90 Inlägg

Skyracer skrev:

CoraX skrev:
Man har ju varit nere ett X antal år i rad, men nu tänkte vi ta med oss husvagnen! Ni som har varit där med husvagn förr, vart är de bäst att stå? Vart får man stå? Och vart är de mest livat? big_smile

Bäst att stå på campingplatsen bredvid.
Du får står på campingplatsen (mot avgift såklart).
Mest livat på nattklubbarna. smile

Mvh
Håkan

Tack för det! Har kollat lite men kan hitta svar på min nästa fråga, måste man boka plats för vagnen innan eller är det bara att åka dit och betala på plats?

Jimmylainen
21 mars 2012 · 420 Inlägg

CoraX skrev:

Skyracer skrev:

CoraX skrev:
Man har ju varit nere ett X antal år i rad, men nu tänkte vi ta med oss husvagnen! Ni som har varit där med husvagn förr, vart är de bäst att stå? Vart får man stå? Och vart är de mest livat? big_smile

Bäst att stå på campingplatsen bredvid.
Du får står på campingplatsen (mot avgift såklart).
Mest livat på nattklubbarna. smile

Mvh
Håkan

Tack för det! Har kollat lite men kan hitta svar på min nästa fråga, måste man boka plats för vagnen innan eller är det bara att åka dit och betala på plats?

Jag hade nog bokat om jag varit du! Eller ringt i alla fall för att kolla bokningsläget.

OUTLAW1
23 mars 2012 ·

audi-fjar skrev:

kleinis skrev:

Mikael i norrk skrev:

kleinis skrev:
anmälan eller liknande till detta ? eller hur funkar det tänkte bränna lite däck kanske smile

Så här ser det ut:


Blir TPC (Turbo Performance Club) som kommer hålla i konbanekörningen.. Som vi gör på Actionmeet tex..

Leta efter detta för någon dag sen men hitta det inte då hmm

Då blir det att ta med lite däck o visa hur man rattar subaru smile

Tack smile

nice blri  o testa strippkörning hoppas det är bra väder då smile

Deras variant på strippkörning är ju  rena skämtet tyvärr...100m är banan enligt ryktena...helt poänglöst...
Detta kommer locka ca 20% av de som stökar runt på A6 i vanliga fall..resten kommer stöka runt som vanligt lite överallt...
Hoppas dom har dragit ner dom flesta poliserna till Malmö*ler*

Najs
23 mars 2012 ·

OUTLAW1 skrev:

audi-fjar skrev:

kleinis skrev:

Leta efter detta för någon dag sen men hitta det inte då hmm

Då blir det att ta med lite däck o visa hur man rattar subaru smile

Tack smile

nice blri  o testa strippkörning hoppas det är bra väder då smile

Deras variant på strippkörning är ju  rena skämtet tyvärr...100m är banan enligt ryktena...helt poänglöst...
Detta kommer locka ca 20% av de som stökar runt på A6 i vanliga fall..resten kommer stöka runt som vanligt lite överallt...
Hoppas dom har dragit ner dom flesta poliserna till Malmö*ler*

100M är väll bättre än 0m?? tkr vi ska va glada över o ha nån stans o vara. o "sånna på a6" är ju bara sånna som förstör för dom som ivf försöker va seriösa och samarbeta med komun och polis osv. lägg ner de där jvla tramset me o busa runt o förstöra på stan det ger er inga "stilpoäng" om ni tror de? det är häftigare o kunna säga "titta vi har fixat ett samarbete där vi slipper leka katt o råtta hela dagarna". då kanske vi lyckas nån gång i framtiden (vilket även ja har svårt o tro iof) få en full stripp på kvällen/natten. ju mer vi "hjälper" komun o polis desto mer "hjälper" dom oss. fatta vilka pengar o resurser dom lägger ner varje påsk på "å haffa bilbuset" tänk om dom kunde ta o fixa en ordentlig laglig mötesplats för dom pengarna ist? skulle inte det vara roligare? slippa allt jagande o förstörande? nej väx upp o kom te Elmias organiserade område ist. det är min åsikt!

BoostGuy
23 mars 2012 · 953 Inlägg

bra skrivet och tyvärr är denna kommun seg. rakan är klar men kommunen måste beslute om när de få användas av oss. TTC äger den då det är deras mark samt att där ska dom ha sina lektioner och även MC utbildningen. så än sålänge se de ut att inte bli något men man vet aldrig. först måste folket börja skärpa tills sig.

Streetfreak
23 mars 2012 · 693 Inlägg

Najs skrev:

OUTLAW1 skrev:

audi-fjar skrev:

nice blri  o testa strippkörning hoppas det är bra väder då smile

Deras variant på strippkörning är ju  rena skämtet tyvärr...100m är banan enligt ryktena...helt poänglöst...
Detta kommer locka ca 20% av de som stökar runt på A6 i vanliga fall..resten kommer stöka runt som vanligt lite överallt...
Hoppas dom har dragit ner dom flesta poliserna till Malmö*ler*

100M är väll bättre än 0m?? tkr vi ska va glada över o ha nån stans o vara. o "sånna på a6" är ju bara sånna som förstör för dom som ivf försöker va seriösa och samarbeta med komun och polis osv. lägg ner de där jvla tramset me o busa runt o förstöra på stan det ger er inga "stilpoäng" om ni tror de? det är häftigare o kunna säga "titta vi har fixat ett samarbete där vi slipper leka katt o råtta hela dagarna". då kanske vi lyckas nån gång i framtiden (vilket även ja har svårt o tro iof) få en full stripp på kvällen/natten. ju mer vi "hjälper" komun o polis desto mer "hjälper" dom oss. fatta vilka pengar o resurser dom lägger ner varje påsk på "å haffa bilbuset" tänk om dom kunde ta o fixa en ordentlig laglig mötesplats för dom pengarna ist? skulle inte det vara roligare? slippa allt jagande o förstörande? nej väx upp o kom te Elmias organiserade område ist. det är min åsikt!

BRA skrivet av Najs!!

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Marcus_89 Biltokig elektriker
23 mars 2012 · 3 352 Inlägg

Bra skrivet, det är sant!

Mikael i norrk Budbilsglidare
24 mars 2012 · 228 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

audi-fjar skrev:

kleinis skrev:

Leta efter detta för någon dag sen men hitta det inte då hmm

Då blir det att ta med lite däck o visa hur man rattar subaru smile

Tack smile

nice blri  o testa strippkörning hoppas det är bra väder då smile

Deras variant på strippkörning är ju  rena skämtet tyvärr...100m är banan enligt ryktena...helt poänglöst...
Detta kommer locka ca 20% av de som stökar runt på A6 i vanliga fall..resten kommer stöka runt som vanligt lite överallt...
Hoppas dom har dragit ner dom flesta poliserna till Malmö*ler*

Hur många är det som kör strippen på A6 menar du?

Volvo 850 T-5R "Black Beast" (1995)
BlauMes
24 mars 2012 · 1 801 Inlägg

Det enda jag hoppas med lördagkvällen är ändå att folk kommer vara där! Inte då för att burna då det är rätt meningslöst när man ändå fått en plan lagligt. Utan mer bara för att samlas och träffas och se bilar på! smile

Sjukt taggad jag är! big_smile

Saab 9-3 (2008)
OUTLAW1
25 mars 2012 ·

Mikael i norrk skrev:

OUTLAW1 skrev:

audi-fjar skrev:

nice blri  o testa strippkörning hoppas det är bra väder då smile

Deras variant på strippkörning är ju  rena skämtet tyvärr...100m är banan enligt ryktena...helt poänglöst...
Detta kommer locka ca 20% av de som stökar runt på A6 i vanliga fall..resten kommer stöka runt som vanligt lite överallt...
Hoppas dom har dragit ner dom flesta poliserna till Malmö*ler*

Hur många är det som kör strippen på A6 menar du?

Nja var väl inte så jag menade men på A6 brukar ju samlingne bli för att sedan leka katt o råtta NATTEN LÅNG..

hÅLLER MED nAJS: bÄTTRE MED 100M ÄN INGET ALLS..
Sjäälvklart måste ju det komma att finnas fler strippar än MECA raceway i Malmö.För oss osm gillar att åka fort mellan A o B..
Men så länge det inte finns så kommer jag inte heller tro på att man kan stoppa beteendet ..
Sedan ingår ju katt o råtta leken med polisen i "spelet" streetracing...Många vill inte ha ett lagligt alternativ då man söker spänningen i det "olagliga" som det faktiskt är..
Men om man arrangera en sk svartkörning med högt säkerhetstänk i fokus såsom GSR gör..så känns det iaf säkert att köra..
Men visst lite dubbelmoral har jag i denna frågan också..Själklart är ett lagligt alternativ 100 gånger bättre än ett icke lagligt det håller jag till fullo med om..Att sladda o burna på A6 är till att förstöra för andra...Men om det hade varit en re driftingshow på A6 hade ingen klagat o heller inte polisen då det hae varit ett arrangemang om kommunen säkert sagt ja till men en seriös arrangör.Så det finns mycket att slip i detta ämnet...
Kanske ansöka om ett få till en drifting tävling på A6 området lagom till nästa Elmia kanske??

Hur som helst så kommer kvällen bli lyckad efter ELMIA för ALLA är väl glada och har det bästa humöret med sig!!

Ses i påsk!!

Triple_X
28 mars 2012 · 287 Inlägg

Jag kommer med Evo'n hoppas bara på bra väder! smile

Hoppas det blir bättre utbud på delar iår på själva mässan tongue

Senast redigerat av Triple_X (28 mars 2012)

Volvo V70 R "Refined" (1998)
SuddenRacing
28 mars 2012 · 254 Inlägg

Triple_X skrev:
Jag kommer med Evo'n hoppas bara på bra väder! smile

Hoppas det blir bättre utbud på delar iår på själva mässan tongue

ställer du upp på burn kvällen sen big_smile ?

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
Uddemar
29 mars 2012 · 18 Inlägg

vart kommer folket träffas på i år? för jag har höra att dom ska stänga av a6 och massa ställen sad så är tacksam för svar smile

BlauMes
29 mars 2012 · 1 801 Inlägg

Uddemar skrev:
vart kommer folket träffas på i år? för jag har höra att dom ska stänga av a6 och massa ställen sad så är tacksam för svar smile

Finns väl ingen mening med att stänga av a6? Nu när brunandet är nästintill obefintligt så spelar det ju ingen roll.

Saab 9-3 (2008)
Skyracer Skyracer
29 mars 2012 · 917 Inlägg

Uddemar skrev:
vart kommer folket träffas på i år? för jag har höra att dom ska stänga av a6 och massa ställen sad så är tacksam för svar smile

http://www.sportbilen.se/page.php?id=48246

HÄR! smile

http://www.sportbilen.se/galleries/240/2/4f5626c03da7f.jpg

Mvh
Håkan

Senast redigerat av Skyracer (29 mars 2012)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang