Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!
  • 156 Följare
  • 307 428 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 februari 2017
anneborn
8 juli 2014 · 8 Inlägg

Okej fan så gött! Du blev alltså nöjd med effekten som det är nu? smile
Ja det kan ju faktiskt bli en jäkla skillnad när man kopplar på regleringen igen.
Skulle fan mappat launch när man ändå var i bänken med min.. Ångrar det nu hah!

Längtar efter filmerna wink

Audi S2 "Lagom" (1993)
luuundh CLASSIFIED
8 juli 2014 · 646 Inlägg

koffan skrev:
Okej fan så gött! Du blev alltså nöjd med effekten som det är nu? smile
Ja det kan ju faktiskt bli en jäkla skillnad när man kopplar på regleringen igen.
Skulle fan mappat launch när man ändå var i bänken med min.. Ångrar det nu hah!

Längtar efter filmerna wink

Hehe nöjd och nöjd.. Borde blivit över 500häst i maskinen tycker jag. Hade säkert gått med lite laborerande med kammarna men tiden och fram för allt pengarna springer snabbt iväg när man står där i bänken. smile

Får hoppas det skjuter på lite tidigare när regleringen är i som sagt.

Måste ha tag i en mickadapter till kameran bara, verkar vara omöjligt att få tag i dom jag köpte den av! mad

Dometros
8 juli 2014 · 434 Inlägg

Vad är det för adapter? skicka lite bilder till mig så ska jag se om jag hittar något

luuundh CLASSIFIED
8 juli 2014 · 646 Inlägg

Dometros skrev:
Vad är det för adapter? skicka lite bilder till mig så ska jag se om jag hittar något

Den här: http://www.isawusa.com/#!product/prd14/ … ne-adapter

Har provat med Go Pro´s variant men pinout'en är inte densamma i usb-kontakten. Blir knäpptyst på filmerna. mad

JDMCRAZE
9 juli 2014 · 2 077 Inlägg

luuundh skrev:

Var va du ute? Hyllinge?
Fan vad galet, när får man en åktur då? big_smile

Ja, var en sväng inne i Helsingborg. smile
Det kan vi nog ordna, måste få höjt laddtrycket innan bara. smile

Låter bra big_smile
Ta en foto session då med? smile
haha när har du löst det?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
luuundh CLASSIFIED
10 juli 2014 · 646 Inlägg

Låter bra big_smile
Ta en foto session då med? smile
haha när har du löst det?

Javesst! smile Ja varför inte, får se när Alex har tid. Har jagat han väldigt mycket under våren och början av sommaren så han förtjänar lite ledighet nu när bilen faktiskt går. smile Men förhoppningsvis höjer vi laddtrycket nu i helgen. smile

luuundh CLASSIFIED
12 juli 2014 · 646 Inlägg

Har ikväll tagit ett stort steg framåt! big_smile

Fann till min stora förvåning att slangen mellan tomgångsmotor och tryckrör hade släppt i ena anslutningen. Hm... Började genast tänka efter om jag någon gång under körning märkt av att det puffat till eller liknande men det enda jag kunde komma på var ifrån det andra dynobesöket. När vi skulle testa att höja laddtrycket första svepet så kommer jag ihåg att det puffade till under huven, trodde då att det var boostcut'en som gick in men mest troligt har detta varit slangen som kasat av.

Glad som fan gav jag mig ut och drog han försiktigt i 3:an. Fnittrade som en liten tjej när jag märkte att den gamla, sega och alldeles urtråkiga 1.8:an bytts ut mot något så mycket bättre! Hade 1,5bar ca 1000rpm tidigare nu och tappade nu inte längre allt ös mellan växlarna som jag gjort tidigare. smile

500häst ska nu inte längre vara ett problem. Min teori är att eftersom laddluften hela tiden läckt ut har turbon fått jobba som fan för att få upp han på våra begärda 1,6bar. Mest troligt har den övervarvat och börjat gå ineffektivt. Är väldigt sugen på att boka en bänktid igen så jag kan få nå mitt mål. Får se vad jag har tid och pengar till. smile

Mickadapter är på G förresten så filmer lovas så fort den anlänt! big_smile

Axzza
12 juli 2014 · 295 Inlägg

Den såg ut o gå rätt bra igårkväll, var det före eller efter du hittade problemet? Den verkade ladda lite sent när du körde igår iallafall tongue Hoppas du får upp den i ditt önskade resultat big_smile

Honda Performance Club
luuundh CLASSIFIED
12 juli 2014 · 646 Inlägg

Ja, börjar hända något nu smile Mja det lät nog så då jag inte fick till starterna något vidare. Den är rätt svår att komma iväg snyggt med då linjen mellan tappat ladd och grepp och hjulspinn är hårfin smile

Vi ska lägga lite tid på launchcontrollen nästa gång vi är ute så man kan få konsekventa starter. För när man väl får i 2:an är den riktigt trevlig! smile

luuundh CLASSIFIED
17 juli 2014 · 646 Inlägg

Liten film fixad. smile

Ska dra den lite på 4:an nästa gång också.

Senast redigerat av luuundh (17 juli 2014)

LocalIdiots Haunt your dreams
17 juli 2014 · 230 Inlägg

riktigt fet kärra och ett jävla bra jobb alltså!

Aktivt projekt just nu BMW E34 525 Turbo!
anneborn
18 juli 2014 · 8 Inlägg

Ser ju ut att gå riktigt fint! smile

Audi S2 "Lagom" (1993)
luuundh CLASSIFIED
18 juli 2014 · 646 Inlägg

LocalIdiots skrev:
riktigt fet kärra och ett jävla bra jobb alltså!

Tack, kul att läsa! smile

koffan skrev:
Ser ju ut att gå riktigt fint! smile

Jodå, går åt rätt håll! Riktigt gött att den bettar i 2:an, trodde faktiskt att den skulle spinna mer än vad den gör. smile

AndreAron
18 juli 2014 · 222 Inlägg

för i helvete vad härligt!! verkar skjuta på riktigt bra big_smile

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." -Jeremy Clarkson
luuundh CLASSIFIED
28 augusti 2014 · 646 Inlägg

Längesen man skrev här nu känner jag... smile

Har hunnit med en del i sommar, först sade generatorn upp sig. Därefter kände jag att jag ville testa ett par nya spridare (ID bosch motorsport 1200cc), kort därefter körde jag itu 3:ans växel (lådbyte). Och senast förra helgen började hon gå på 3 burkar. Leak-downade motorn samma natt med fin-fint resultat. Gav mig därför på stift och spolar, inga fel konstaterades. Då var det bara spridarna kvar och eftersom 2:ans kolvtopp var helt blötlagd efter någon minuts puttrande var denna spridare huvudmisstänkt. Skiftade därför plats på 1:ans och 2:ans spridare för att se om felet följde kablaget eller spridaren. Vred på nyckeln och paow! Motorn gick som vanligt. Bra skumt tycker jag och är ännu inte helt säker på vad felet kan ha varit, möjligtvis har 2:ans spridare hängt sig men vi får väl se om felet kommer tillbaka. smile

Har även 2 filmer. I den första hör man att 2:ans cylinder går mega-fett då den går på 3 burkar innan laddtrycket kommer.





Ska ordna en mätarfilm snart hade jag tänkt så man kan jämföra med förra årets tider. smile

Senast redigerat av luuundh (28 augusti 2014)

AndreAron
28 augusti 2014 · 222 Inlägg

Häääärligt! big_smile som sagt, kul att se den rullandes smile

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." -Jeremy Clarkson
luuundh CLASSIFIED
28 augusti 2014 · 646 Inlägg

AndreAron skrev:
Häääärligt! big_smile som sagt, kul att se den rullandes smile

Visst är det, tack så mycket! smile

Grimfrost
29 augusti 2014 · 57 Inlägg

Imponerande bygge, följes.

"Peace means reloading your guns"
luuundh CLASSIFIED
29 augusti 2014 · 646 Inlägg

Grimfrost skrev:
Imponerande bygge, följes.

Tack o bock! smile

luuundh CLASSIFIED
23 oktober 2014 · 646 Inlägg

Säsongen är slut sedan någon månad sedan och bilen håller som vanligt på att plockas ner vid den här tiden. Har haft ett hyffsat år. Den första månaden gick allt kanon, sen gick det lite utför kan man säga. En generator, 2 lådor, ett set spridare och lite annat småklabb har det varit. Men men, motorn har skött sig exemplariskt och allt ser bra ut invändigt också.

Till nästa år väntar fram för allt en driftsäkrare drivlina. Det lutar då åt en Bmw ZF 5-växlad låda. Kommer också uppdatera motorn ytterligare då man tröttnade på effekten efter någon vecka. Denna gången SKA 500-gränsen spräckas, helst med marginal. Kommer dock köra med samma precision turbo för att inte tappa allt för mycket på botten. smile

Bjussar på några bilder, lite glatt och lite mindre glatt. smile
Låda nr1, rensade 3:an efter lite gasande. smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-344c38c74b204e0bbbb6ebbc85f6e358.jpg

Låda nr2! Totalvägrade låta mig rejsa! Så den får fingret av mig. Utgående axel som gick rakt av.
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-2619cb86f78a7a4109be835e35f4b05f.jpg

As..
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-d66c82f33f3b8f52c34ae62d33ca032d.jpg

Min lilla bebis ute igen hihi.
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-dcb424989654678fd30e8e01695bc76d.jpg

Till sist en trevlig bild från i somras. smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-9bdff29cd05d49544c5ffb3e90ebbee2.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang