Katt på bilen!

Fredrik.Gustavsson
13 september 2006 · 2 123 Inlägg

En god katt är en död katt.

DasAuto
13 september 2006 · 2 751 Inlägg

haah shiit fredrik! räkna hur många 1:or du har och räkna igen efter 3dagar! de finns nårra riktigt sura djuraktivister här!!! Va fan den dog inte, den lärde sig en läxa! men ja upmuntrar inte nån alls o göra likadat för de kan sluta illa.... men sånna komentrarer att ni skulle göra nått ifall ja hade sagt det  framför er hahaha ni kan ju va kaxiga sitta där hemma i dator stolen men ni kan ju alltid försöka ;-)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
GrebyAxel
13 september 2006 · 524 Inlägg

widell1111 skrev:

niclas_swe skrev:
luftgevär

mongo !!!

Jag håller med... Luftgevär, vilket djurplågeri,,,    HAGELGEVÄR big_smile

Kan va värt 3 kroner för en patron. Lite nöje me tongue

Senast redigerat av GrebyAxel (13 september 2006)

MeloveGolf Vw trimmare
13 september 2006 · 2 995 Inlägg

GrebyAxel skrev:

widell1111 skrev:

niclas_swe skrev:
luftgevär

mongo !!!

Jag håller med... Luftgevär, vilket djurplågeri,,,    HAGELGEVÄR big_smile

Kan va värt 3 kroner för en patron. Lite nöje me tongue

Har själv katter och skjuta med luftgevär/Hagel är idiotiskt vill man skrämma den använd smällare/Raketer eller lägg täcke över bilen....dock om jag skulle märka att nån skjuter på min katt så ska han veta att både han och hans katt får känna salt i röven!

Senast redigerat av MeloveGolf (13 september 2006)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Shorty666
13 september 2006 · 362 Inlägg

De räcker me en hink vatten...
Då kan man ju passa på å slita fram en tvättsvamp å Gnussa lite oxå smile
Klart kissen lägger huvet på en varm motorhuv, Skulle lika gärna lägga huvet på en varm Kvinnomage... big_smile   Ha D Gött Allihop!

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
GrebyAxel
13 september 2006 · 524 Inlägg

vill skrämma? Jag syfftade mer på att släcka kattfan. Jag vet ju va jag hade gjort om man hade en katt som satt på bilen hela tiden...

DasAuto
13 september 2006 · 2 751 Inlägg

MeloveGolf skrev:

GrebyAxel skrev:

widell1111 skrev:

mongo !!!

Jag håller med... Luftgevär, vilket djurplågeri,,,    HAGELGEVÄR big_smile

Kan va värt 3 kroner för en patron. Lite nöje me tongue

Har själv katter och skjuta med luftgevär/Hagel är idiotiskt vill man skrämma den använd smällare/Raketer eller lägg täcke över bilen....dock om jag skulle märka att nån skjuter på min katt så ska han veta att både han och hans katt får känna salt i röven!

om din katt hade repat min bil eller annans så hade du känt salt i plånboken kan ja säga dig!

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Team_Ford PersonbilsTekniker
13 september 2006 · 155 Inlägg

Bygg ett garage!!

DasAuto
13 september 2006 · 2 751 Inlägg

Team_Ford skrev:
Bygg ett garage!!

Har gjort ;-)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
14 september 2006 · 605 Inlägg

Att jag skrev att katten klor blir fnasiga är för att de blir det då man klipper dem å katten sen ska vässa till dem, då fnasar sig det yttersta på klon innan katten lyckats vässa till dem helt å de återigen är vassa...det tar ca 2v... Å att jag tror att de repar mer är för att jag vet att min egen katt repar mina ben då hon hoppar upp i mitt knä med klippta klor..men det syns ingenting då hon har oklippta klor. Å det är samma sak då man leker med henne....
Å de behöver inte klorna mot naturliga fienden...men därimot  när de jagar! Vilket de flesta katter gör även om de bor i ett bostadsområde, även där finns det möss, råttor, sorkar å inte minst fåglar! Å dessa djur kan skada katten ganska så rejält om den inte kan jaga å försvara sig "normalt"...

Persoligen så har jag större problem med alla dessa människor som slår upp sina bildörrar i sidan på andras bilar....hmmsad

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
barrre Evolution Garage
14 september 2006 · 394 Inlägg

Det va värst vilken nivå tråden la sig i sen igår... Är det nån 18-årsgräns på garaget fortfarande?

Nöjer mig med att svara på det intressanta.


HardcoreHunny skrev:
Att jag skrev att katten klor blir fnasiga är för att de blir det då man klipper dem å katten sen ska vässa till dem, då fnasar sig det yttersta på klon innan katten lyckats vässa till dem helt å de återigen är vassa...det tar ca 2v... Å att jag tror att de repar mer är för att jag vet att min egen katt repar mina ben då hon hoppar upp i mitt knä med klippta klor..men det syns ingenting då hon har oklippta klor. Å det är samma sak då man leker med henne....
Å de behöver inte klorna mot naturliga fienden...men därimot  när de jagar! Vilket de flesta katter gör även om de bor i ett bostadsområde, även där finns det möss, råttor, sorkar å inte minst fåglar! Å dessa djur kan skada katten ganska så rejält om den inte kan jaga å försvara sig "normalt"...

Persoligen så har jag större problem med alla dessa människor som slår upp sina bildörrar i sidan på andras bilar....hmmsad

Antagligen är det olika från katt till katt. Mina katters klor växer som bambuträd. Direkt efter man klipper så blir dom självklart lite fnasiga, men det tar bara en dag innan dom vässt så dom är fina igen. På 2 veckor har dom snarare växt sig så långa att det är dags att klippa igen.

När dom inte kan smyga över parketten i vardagsrummet utan att det låter *Klaketiklacketiklack*, då vet man att det är dags wink


Håller med fullständigt om människor som kastar upp bildörren. Man undrar ju om det är lathet eller om dom bara helt enkelt glömmer bort att tänka!

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Sharky
14 september 2006 · 10 287 Inlägg

"Do it your self" - att avskräcka katt från vissa beteenden:

http://video.google.com/videoplay?docid … ts+the+fan

;-)

/Göran

P.S, don´t get me wrong - jag gillar katter

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
BERNI
14 september 2006 · 252 Inlägg

DET HÄR ÄR DEN SJUKASTE TRÅDEN JAG HAR LÄST HÄR!
Sitter ni och snackar om att döda katter som sitter på era bilar?
Ska vi inte ta och såga ner alla träd och bränna alla blommor eftersson det kommer pollen på bilen, eller varför skulle vi inte kunna döda alla andra bilister ifall de skulle få för sig att öppna dörren så att man får ett märke på bilen eller döda dom bara för att de kanske skulle få för sig att krocka med en? Vi måste ju även döda alla fåglar som skiter på bilen eller döda alla fåglar efterssom om dom inte har skitit på bilen än så kommer dom att göra det, och glöm inte att döda alla insekter som sitter i fronten om man har varit ute och kört en varm sommardag.
Varför kan vi inte passa på när man ändå håller på att döda alla djur och människor också? de kan ju kliva ut framför bilen när man är ute och kör!!
Om jag skulle se någon göra något med någon katt så räkna med att den personen får veta vad smärta är!

Senast redigerat av BERNI (14 september 2006)

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
NightCruiser
14 september 2006 · 1 163 Inlägg

Vissa personer här på garaget borde krocka med en älg eller liknande större däggdjur så dom får något annat att klaga på!

Katter är ett sällskapsdjur, ett väldigt omtyckt sällskapsdjur för mig och tydligen väldigt många andra här inne och att sitta och förklara hur man har, kan eller vill skjuta / misshandla en katt som en eller flera personer säkert älskar är ju rent sagt förjävligt!

Sådana oärliga, sviniga j***a idioter till människor som ni borde få uppleva känslan av att förlorar något som ni har väldigt kärt för det är f*n inte kul när ens katt, hund eller annat sällskapsdjur blir dödat, överkört eller skjutet!

Jag tänker inte sitta här och hota folk för jag vill inte bli avstängd, därav har jag inte nämnt en person eller liknande, men jag hoppas verkligen att ni får någon sorts insikt i det hela en vacker dag!

Rent ärligt sagt så hoppas jag att idioterna som leker med skjutvapen mot katter råkar göra det framför familjen som äger katten, skulle faktiskt njuta av att se er förklara för några barn och deras föräldrar att ni skjutit/misshandlat deras katt för den repade er bil...

Till er andra här, tack för att det finns några människor som respekterar djur som familjemedlemar och som förstår att djur inte vet bättre.

Mvh

precision
14 september 2006 · 2 652 Inlägg

själv har jag tur me sådant . grannens katt nosar lite på fronten sen gömmer den sej under oljetråget . hehe så man får se till att inte katten ligger under bilen när man ska iväg .

antagligen varmt o skönt där smile

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
14 september 2006 · 1 660 Inlägg

barrre skrev:
Håller med fullständigt om människor som kastar upp bildörren. Man undrar ju om det är lathet eller om dom bara helt enkelt glömmer bort att tänka!

Själv brukar jag lägga fingrarna mellan min dörr och ev. bil brevid om det är trångt så risk för motstötning föreligger..

Och som *NightCruiser* skrev så håller jag med.. Tycker en katt (levande väsen överhuvudtaget *nåja getingar & andra onödiga djur som gnagare som förstör borträknade, hehe*) är mera värd än lite jäkla lack.. Fick "mordhot" på min(våran) katt på ett ställe som vi bodde på för några årsen.
Killen som vi hyrde av hotade med att skjuta katten p.g.a. att han inte hade halsband och jamade som faen *p.g.a. sällskapssjuka*
Du gör så faan heller sa vi åt honom, gör du det så polisanmäler vi.. Finns vad jag vet ingen lag som säger att man får skjuta katter som (endast ibland) "pratar lite högt" och som är väl omhändertagna av husse & / matte.

Senast redigerat av GT90 (14 september 2006)

precision
14 september 2006 · 2 652 Inlägg

dörr uppslag är de värsta som finns när man handlar .
jag ställer mej alltid på handikapp parkeringen och längst bort så man har dubla utrymmet till nästa bil .

nu kommer någon s¨äkert säga att man inte ska stå på handikapp mm men jag får hällre böter än att någon slår upp dörren i min bil big_smile

Ostsåsen
15 september 2006 · 173 Inlägg

Har själv en katt, en underbar kisse som ALDRIG rivs eller gör något annat för att skada människor. När man plockar upp honom åker klorna in direkt för att han inte vill riva någon, inte ens när han vill ner. Han gör inte ens motstånd när min 5-åriga lillasyster lyfter upp honom bara för att han inte vill skada någon annan människa. Han är helt enkelt en otroligt snäll katt.

Om jag såg någon stå och skjuta med ett luftgevär på den katten så skulle dom nog få plocka in mig för misshandel en kort tid därefter.

Till dig som sa att man ska "Ta katten och gå till ägaren och kräva ersättning." säger jag följande : Kom du, så ska du nog få ersättning för bilen din, men rör för faan inte katten för då jävlar.

Senast redigerat av Ostsåsen (15 september 2006)

vestis
18 september 2006 · 13 Inlägg

Visst, katter är trevliga djur som man inte ska skada (har själv katt), men hur moget är det att sitta framför datorn och skriva att "rör ni min katt så dj*v*ar ska ni få veta vad smärta är" etc.? Alltid lätt att sitta och snacka här, men man kan ju skriva sånt man står för!
Håll en lite mogen nivå på snacket istället...

BERNI
22 september 2006 · 252 Inlägg

vestis skrev:
Visst, katter är trevliga djur som man inte ska skada (har själv katt), men hur moget är det att sitta framför datorn och skriva att "rör ni min katt så dj*v*ar ska ni få veta vad smärta är" etc.? Alltid lätt att sitta och snacka här, men man kan ju skriva sånt man står för!
Håll en lite mogen nivå på snacket istället...

Om du vill kan du ju komma till Uppsala och prova att göra något elakt med min katt
så kommer du att märka att jag står för vad jag skriver!

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang