Försäkring till en skyline

illegal_streetracer
16 februari 2012 · 178 Inlägg

tjena jag är jakt efter en skyline r33 GTR men jag har ring runt till dom olika F-Bolagen angånde försäkring och för helförsökring ville dom ha 250k hel år då sjönk min dröm att få äga min dröm bil ti sommaren direkt jag är ju bara 19år så min fråga är om ni kanske har tips på nåt försäkrings bolag som har bra erbjudanden jag har redan kollat med mc-bilsport försäkring och där neka dom bilen för det var en 96 dom vill ha äldre bilar skulle vara jätte tacksam om nu kunde hjälpa mig eftersom jag har hittat min drömbil men försäkringen är sky hög sad

Hamilton
16 februari 2012 · 8 873 Inlägg

Tråd rensad. Skenförsäkring är i högsta grad olagligt och bryter således mot forumsreglerna

Finns tyvärr inte så mycket att göra än att betala vad det kostar att äga en sådan bil.


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
SportPilot Ubåtsingenjör
16 februari 2012 · 7 247 Inlägg

bor du hos dina föräldrar ? Om du gör det får du enligt lag ställa bilen på en utav dem och försäkra den i deras namn ! Då bilen är inom hushållet, har snackat med flera F-bolag om detta och det ska vara grönt. Länsförsäkringar rekomenderade till och med mig att göra på det viset

Senast redigerat av CHEEVA (16 februari 2012)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Eisenhut
17 februari 2012 · 1 827 Inlägg

Försök att anvädna punkter när du skriver, blir så mycket enklare att läsa då.

Cheeva: Vaddå enligt lag? Det är det inte alls det. Sen att kanske inte ens försäkringsbolagen bryr sig är en annan femma...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Janneutanb
17 februari 2012 · 7 272 Inlägg

Jag har min på salusansvar iaf. Verkligen inte billigt men billigare än vad jag hade förväntat mig.

Johan_e2
17 februari 2012 · 1 105 Inlägg

16 ooo,- Helförsäkring hade jag på min, dock inte GTR utan GTS men antar att det inte ska skilja allt för mycket.
Dock skiljer det vääldigt mycket på vilket f-bolag du väljer, jag hade ett spann på mellan 14-68k att vlja på tongue

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Sicce Chef
17 februari 2012 · 46 Inlägg

jag hade ett spann på mellan 14-68k att vlja på tongue

Inte för att vara värst , men den värsta offert jag fått på skylinen låg på hisnande 105 tusen per år. Iofs när jag bodde i Malmö.

Nu ligger man på stadiga 8500/ år helförsäkrat smile

Senast redigerat av Sicce (17 februari 2012)

SportPilot Ubåtsingenjör
17 februari 2012 · 7 247 Inlägg

Eisenhut skrev:
Försök att anvädna punkter när du skriver, blir så mycket enklare att läsa då.

Cheeva: Vaddå enligt lag? Det är det inte alls det. Sen att kanske inte ens försäkringsbolagen bryr sig är en annan femma...

så länge du bor hemma får du låna mamma och pappas bil hur mycket du vill utan att det räknas som din egen, det är i alla fall vad de har sagt till mig smile

Sen kan man ju kolla om det finns någon skyline klubb som slutit avtal med något f-bolag smile  gti klubben har avtal med bilsport & mc så jag kan entusiast försökra corradon på mig själv för små pengar

Senast redigerat av CHEEVA (17 februari 2012)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Lidborn VD
17 februari 2012 · 643 Inlägg

illegal_streetracer skrev:
tjena jag är jakt efter en skyline r33 GTR men jag har ring runt till dom olika F-Bolagen angånde försäkring och för helförsökring ville dom ha 250k hel år då sjönk min dröm att få äga min dröm bil ti sommaren direkt jag är ju bara 19år så min fråga är om ni kanske har tips på nåt försäkrings bolag som har bra erbjudanden jag har redan kollat med mc-bilsport försäkring och där neka dom bilen för det var en 96 dom vill ha äldre bilar skulle vara jätte tacksam om nu kunde hjälpa mig eftersom jag har hittat min drömbil men försäkringen är sky hög sad

250000kr för en försäkring!!!

Finns roligare saker att göra för en kvarts miljon

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 februari 2012 · 13 795 Inlägg

CHEEVA skrev:

Eisenhut skrev:
Försök att anvädna punkter när du skriver, blir så mycket enklare att läsa då.

Cheeva: Vaddå enligt lag? Det är det inte alls det. Sen att kanske inte ens försäkringsbolagen bryr sig är en annan femma...

så länge du bor hemma får du låna mamma och pappas bil hur mycket du vill utan att det räknas som din egen, det är i alla fall vad de har sagt till mig smile

Sen kan man ju kolla om det finns någon skyline klubb som slutit avtal med något f-bolag smile  gti klubben har avtal med bilsport & mc så jag kan entusiast försökra corradon på mig själv för små pengar

fast eftersom du betalt den så är det din bil

så betalar du den från ditt konto betalar försäkringen från ditt konto betalar skatten från ditt konto
så kommer dom bara skratta åt dig den dagen det händer något

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 februari 2012 · 7 247 Inlägg

Growe skrev:

CHEEVA skrev:

Eisenhut skrev:
Försök att anvädna punkter när du skriver, blir så mycket enklare att läsa då.

Cheeva: Vaddå enligt lag? Det är det inte alls det. Sen att kanske inte ens försäkringsbolagen bryr sig är en annan femma...

så länge du bor hemma får du låna mamma och pappas bil hur mycket du vill utan att det räknas som din egen, det är i alla fall vad de har sagt till mig smile

Sen kan man ju kolla om det finns någon skyline klubb som slutit avtal med något f-bolag smile  gti klubben har avtal med bilsport & mc så jag kan entusiast försökra corradon på mig själv för små pengar

fast eftersom du betalt den så är det din bil

så betalar du den från ditt konto betalar försäkringen från ditt konto betalar skatten från ditt konto
så kommer dom bara skratta åt dig den dagen det händer något

betala bilen kontant, autogiro på föräldrarnas konto... sen betalar men till dem, likadan med skatten. Men tycker det är konstigt ifall de skrattar åt en när de själv rekomendrar att göra på det viset så länge man bor hemma. När man flyttat är det ju andra regler ...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 februari 2012 · 13 795 Inlägg

CHEEVA skrev:

Growe skrev:

CHEEVA skrev:

så länge du bor hemma får du låna mamma och pappas bil hur mycket du vill utan att det räknas som din egen, det är i alla fall vad de har sagt till mig smile

Sen kan man ju kolla om det finns någon skyline klubb som slutit avtal med något f-bolag smile  gti klubben har avtal med bilsport & mc så jag kan entusiast försökra corradon på mig själv för små pengar

fast eftersom du betalt den så är det din bil

så betalar du den från ditt konto betalar försäkringen från ditt konto betalar skatten från ditt konto
så kommer dom bara skratta åt dig den dagen det händer något

betala bilen kontant, autogiro på föräldrarnas konto... sen betalar men till dem, likadan med skatten. Men tycker det är konstigt ifall de skrattar åt en när de själv rekomendrar att göra på det viset så länge man bor hemma. När man flyttat är det ju andra regler ...

vad dom på försäljnings sidan säger och vad en utredare säger är 2 skilda saker

man ska ha ett intresse i bilen för att man ska vara den rätta ägaren till bilen

skriver det bara för att det inte ska knasa sen

är inte så skoj att stå utan ersättning och bil

sen spelar så klart priset roll på bilen
för det är viss skillnad mellan en fiat uno för 1000kr och en fet lambo för 2millar smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Guarana92
18 februari 2012 · 74 Inlägg

Armando gör så som jag sa till dig. Försäkra bilen på din pappas namn, FAST kryssa i att någon INOM familjen under 24 kör bilen. Då blir det inga problem sen med försäkring om det skulle hända ngt !

1 3 5
├┼┼
2 4 R
Volvo S60 T5 "Poison Ivy" (2005)
Madhouse
18 februari 2012 · 1 079 Inlägg

Det skiljer mkt mellan försäkringsbolagen på min bil av de jag frågade så var det nåt bolag som skulle ha över 30k/år, och jag är över 30år med skadefria år sedan jag fick körtkortet som 18åring bor på mindre ort, förvaring i enskilt garage osv. Billigaste landade på 7200kr/år för helförsäkring, dock så har man ju bara bilen påställd från april-oktober.

Men det ska du veta att en GTR är ingen billig bil och det gäller att välja rätt bil så man inte får ras det första man får, för även om man kan skruva så kan det ta tid att få hem delar och det kan kosta en del. Se till att ha runt 50 000kr redo i buffert för att täcka upp för oplanerade utlägg, så du slipper bli stående.

Senast redigerat av Madhouse (18 februari 2012)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
illegal_streetracer
18 februari 2012 · 178 Inlägg

jag har ring och ringt till nästan alla försäkringsbolag nu. De lägsta jag kunde få fram var 70tus halvförsäkring
Tackar för alla svar och ber om ursäkt ifall jag skrev nåt fel eller skapat tråden på fel forums del. Men jag letar efter olika försäkringsbolag varje dag och kolla vad dom har att erbjuda. Tyvär så bor man ju också i Angered misstänker det kan bero på de att det blir så stora summor. Tackar återigen för alla svar och tips.
MVH Armando

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 februari 2012 · 14 082 Inlägg

Eisenhut skrev:
Försök att anvädna punkter när du skriver, blir så mycket enklare att läsa då.
Cheeva: Vaddå enligt lag? Det är det inte alls det. Sen att kanske inte ens försäkringsbolagen bryr sig är en annan femma...

Du har helt rätt. Gärna ett kommatecken då och då oxå.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 februari 2012 · 14 082 Inlägg

Det där 250000....är det verkligen sant. Låter overkligt. I de flesta fall överstiger det ju bilens värde med såna premier. Dom kanske lämnar såna offerter bara för att slippa försäkra objektet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
SportPilot Ubåtsingenjör
18 februari 2012 · 7 247 Inlägg

illegal_streetracer skrev:
jag har ring och ringt till nästan alla försäkringsbolag nu. De lägsta jag kunde få fram var 70tus halvförsäkring
Tackar för alla svar och ber om ursäkt ifall jag skrev nåt fel eller skapat tråden på fel forums del. Men jag letar efter olika försäkringsbolag varje dag och kolla vad dom har att erbjuda. Tyvär så bor man ju också i Angered misstänker det kan bero på de att det blir så stora summor. Tackar återigen för alla svar och tips.
MVH Armando

Att du bor i Angered drar nog upp priset duktigt ja

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
horbybonnen
18 februari 2012 · 1 160 Inlägg

troligtvis min påg skulle försökra en 855 93 högsta bud 28000

Vettemannen skrev:
Det där 250000....är det verkligen sant. Låter overkligt. I de flesta fall överstiger det ju bilens värde med såna premier. Dom kanske lämnar såna offerter bara för att slippa försäkra objektet.

/Benny

illegal_streetracer
19 februari 2012 · 178 Inlägg

250k för helförsäkring på IF. Verkar som att jag får vänta nåt år tills jag kan skaffa mig min drömbil sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang