BRA bilförsäkringsbolag!

PorscheJezzica
19 februari 2012 · 415 Inlägg

Tänkte att det skulle vara både kul OCH användbart med en samlingstråd om just BRA BILFÖRSÄKRINGSBOLAG!

Hur ni upplevt era bolag, vad som varit bra och dåligt, vilka ni rekommenderar och vilka ni INTE pratar så gott om.
Lite priser vore även trevligt.smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
2002tii KOMETFOTO
19 februari 2012 · 2 247 Inlägg

Gick det bra för dig i ditt ärende?

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
b00rg
19 februari 2012 · 15 Inlägg

Haft bmw orginalförsäkring på 3 bilar, tycker att dom är jävligt bra att ha och göra med. bra service, trevliga och bra pris!
dock bara till bmw..
om man är med om någon krock eller liknande så bilen köps in så får man bra pris samt 20% mer om man köper en annan bmw på en auktoriserad bmw handlare.
krockar man en bil som är yngre än 2 år så får man en helt ny!

BMW 316 "Snow White" (1992)
Enz0 Billackerare
19 februari 2012 · 174 Inlägg

Kan säga i mitt fall så har Folksam varit bra när det gäller personskadan jag fick. (http://www.garaget.org/?car=251002) Men med bilen höll dom på länge och trilska. Höll på i typ 6-8 månader. Dom bytte gubbe tre gånger.

I not sick, I just need help. :P
Det är inte farten som dödar, utan smällen. Eller som dom säger overseas, It's not the fart that kills, it's the smell.
http://julle74.deviantart.com/gallery/
Audi A8 Quattro "Crazy Eight" (1995)
PorscheJezzica
19 februari 2012 · 415 Inlägg

2002tii skrev:
Gick det bra för dig i ditt ärende?

Ha ha, nej! wink
Därav lite denna tråd.
Vilket bolag ska man välja till nya bilen!?


Kan bidra med mina erfarenheter först.

*Trygg Hansa
Trevliga och snabb hantering vid problem. Inte riktigt hemma med prisbilden då jag hade min första supra försäkrad hos dessa. European Sportscars bjöd på en gratis 3månaders försäkring hos Trygg Hansa vid tillfället.

*Länsförsäkringar.
Billighetsbolag som har oroligt låg premie vilket lockar,(helförs + mer 5900kr/år med supra) men som gärna ställer sig aviga den dagen man får problem! Man bör vara uppmärksam på deras finstilta (varit kund hos dem i 8år) och har du en stylad bil som du vill försäkra in hos Länsförsäkringar så råder jag er till att åka in för "tillsyn" hos bolagets handläggare så att bilens skick dokumenteras. Det kan vara kjolpaket el ljudanläggning. Åk in för sk besiktning.
Betala hellre lite extra i premie än att stå där den dagen du kanske fått dina fälgar stulna och bolaget vägrar betala ut ersättning.
smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
PorscheJezzica
19 februari 2012 · 415 Inlägg

b00rg skrev:
Haft bmw orginalförsäkring på 3 bilar, tycker att dom är jävligt bra att ha och göra med. bra service, trevliga och bra pris!
dock bara till bmw..
om man är med om någon krock eller liknande så bilen köps in så får man bra pris samt 20% mer om man köper en annan bmw på en auktoriserad bmw handlare.
krockar man en bil som är yngre än 2 år så får man en helt ny!

OJ det lät riktigt BRA!
Sånt vinner man kunder på...och förtroende.
smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
19 februari 2012 · 963 Inlägg

Jag har toknöjd med alla försäkringsbolag jag haft kontakt med när jag haft inbrott i bilar, stöldförsök, blivit påkörd(både bil och hoj), viltolyckor m.m.
BMW Originalförsäkring(dotterbolag till If..)
Länsförsäkringar Göteborg och Uddevalla
Trygg-Hansa

Tror det mesta beror på vilken handläggare man får samt hur man själv uppträder i kontakten med dem.

Priser är smått omöjligt då det är så många faktorer som spelar in.
Ålder, postnummer, tidigare skador, garage/öppen parkering, villa/lght bonus via klubbar/fack/grupper osv.

Tips är att kolla olika villkor hos bolagen. Exempelvis gäller min försäkring fullt ut när jag kör på banträffar anordnade av BMW Club Schweden eller BMW Sport Club. Bara en sådan sak gör valet enkelt när det gäller BMW Originalförsäkring.

Finns inga sådana specialavtal så får man lägga en timma och ringa runt till alla bolag för att jämföra priser, helt klart värt det!

b00rg
19 februari 2012 · 15 Inlägg

absolut, rekommenderar dom starkt!
varit med om 2 olyckor och det har inte varit något som helst problem med någonting, snabba med!
smile

BMW 316 "Snow White" (1992)
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
19 februari 2012 · 963 Inlägg

b00rg skrev:
absolut, rekommenderar dom starkt!
varit med om 2 olyckor och det har inte varit något som helst problem med någonting, snabba med!
smile

Håller med! Senaste var en hare som ville kela med min front. Hände på natten mellan söndag/måndag. Ringde BMW Originalförsäkring på måndag morgon när jag vaknat och lämnade in bilen samtidigt.
På fredag morgon samma vecka stod bilen nytvättad med ny front och 500.- sattes in på mitt konto för att jag varit utan bil i 5dagar(kunde valt hyrbil med 75% rabatt).

Freak1 Lord of the Derps
19 februari 2012 · 70 Inlägg

Volvia e ju skit bra när det gäller volvo det e ju säkert inga hemligheter inga krångel om det är nåt som händer till exempel om missar att framförvarande bil bromsar wink det va ett av de pinsammaste jag gjort kan jag tillägga och man får bra service och trevlig personal samt mycket rabatter om man har försäkringar på if. Trygg Hansa funkar som volvia fast för alla andra bilar har jag upplevt det som och det är inga krångel om det händer nåt även där och man får bra service och trevlig personal och prata med men LÄNSFÖRSÄKRINGAR är rena skiten där i mot hade R34 GTT som blev stulen jag blev otrevligt bemött av personal samt som jag blev anklagad för att ha stulit min egna bil detta vilket jag tyckte va komiskt och tillhörande då är att jag är amputerad från höften ner och innan dom såg och förstod detta prata dom om det hela som om jag skulle ha gjort detta själv och även va ju bilen rensad på allt va man kunde se i det utbrända vraket...  Rekomenderar starkt Volvia till volvo ägare har en 965a 96 års model till vardas som e full försäkrad med alla tillägg så landa den på strax över fem tusen, Stagean kommer att försäkras på Trygg hansa som jag också rekomenderar starkt men där åter kommer jag på försäkringspris när bilen blivit reggad och ska köras hem smile

Gör inget du ångrar, Ångra inget du gör!
Jimmylainen
19 februari 2012 · 420 Inlägg

https://www.compricer.se/forsakring/bil/

Här kan man jämföra priserna på olika försäkringar.

PorscheJezzica
19 februari 2012 · 415 Inlägg

Någon som har mer erfarenhet av Folksam?

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
PorscheJezzica
19 februari 2012 · 415 Inlägg

Med supran så kan man inte söka info öppet på nätet hos diverse bolag för att få reda på tex pris.
Man måste kontakta bolagen direkt då dem inte har bilarna i systemet så att säga.
Om det gäller alla importerade bilar har ja ingen aning om.

Undrar mer vad ni har för personliga erfarenheter av era bolag. smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
granadadr
19 februari 2012 · 7 292 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Någon som har mer erfarenhet av Folksam?

nja folksam ville ha mig som kund av min brukdiesel,, jag betalar 1900 idag,, de ville ha 3800,, glöm det sa jag bara,, tack å adjö,,
hur dem ligger till med entisuastbilar vet jag ej,,

men de enda som ville helförsäkra min granadakombi var länsförsäkringar,, å i sommar tänker jag värdera den wink

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
CelicaMannen
19 februari 2012 ·

Har haft Folksam! vart på backad av en annan bil då var dom snabba med hjälp och kom till och med ut och titta på skadan! men polis anmälan krävdes så klart! lite dyra!

Nu har jag Trygg Hansa är väldigt nöjd med deras premier ligger lägre i pris och så ingår drulle om något skulle hända när man transporterar varor eller liknande!

JockeTQR
19 februari 2012 · 31 Inlägg

Min KA är försäkrad hos Folksam. Billigt 315kr/mån helförsäkrad.
Men det känns om att dom inte vet vad det är för bil och blir det strul med KAn så vet jag inte vad som händer.
Min S70 är försäkrad hos Trygg Hansa 860kr/mån Har aldrig behövd använda försäkringen till något än....
Supran har jag inte försäkrat än. Fortfarande avställd. Så det får man ta sen när det är dax att ut och åka....

Enz0 Billackerare
19 februari 2012 · 174 Inlägg

Har en känsla av att märkesförsäkringar kan vara billigare. Om man bara har bilen att försäkra. När jag skulle försäkra Audin så skulle alla typ 15 - 20k för hel. Audi tog 8k för hel med allt lull-lull man kunde ta (och det var rätt så mycket). 1500:- i självrisk.

I not sick, I just need help. :P
Det är inte farten som dödar, utan smällen. Eller som dom säger overseas, It's not the fart that kills, it's the smell.
http://julle74.deviantart.com/gallery/
Audi A8 Quattro "Crazy Eight" (1995)
Xuri One Man Clan
19 februari 2012 · 4 287 Inlägg

JockeTQR skrev:
Min KA är försäkrad hos Folksam. Billigt 315kr/mån helförsäkrad.
Men det känns om att dom inte vet vad det är för bil och blir det strul med KAn så vet jag inte vad som händer.
Min S70 är försäkrad hos Trygg Hansa 860kr/mån Har aldrig behövd använda försäkringen till något än....
Supran har jag inte försäkrat än. Fortfarande avställd. Så det får man ta sen när det är dax att ut och åka....

Jag pejjar 5100kr om året för min s70 helförsäkrad hos volvia..
24 bast å bor i centrum, jag hade nog bytt om jag var du tongue


Volvia är förövrigt jävligt bra å ha å göra med vid misstag tongue
riktigt billiga på just volvo också å om ersätter oftast vid skada med nya delar å inte begagnat som dom flesta andra bolag gör.
Länsförsäkringar är billiga på vissa bilar, min gamla skoda 4700kr helförsäkrat men min volvo s70 med larm å startspärr osv ville dom ha 13000kr för...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Fellow
19 februari 2012 · 1 581 Inlägg

Det enda som är oroväckande med alla bolag är att det är just vad det heter. En bilförsäkring. Tro inte att man får ersättning om man drar på sig bestående skador på kroppen.

Bara haft Volvia och dem betalar snabbt skador för bilar som jag haft problem med men allt annat är bara att glömma. Billiga dock när det gäller Volvo.

Senast redigerat av Fellow (19 februari 2012)

Enz0 Billackerare
19 februari 2012 · 174 Inlägg

Det får du visst. Det går genom trafikförsäkringen. Jag vet, jag slet nästan av armen vid armbågen (armen åkte ut genom sidorutan). Personskadan har dom skött dunderbra.

Fellow skrev:
Det enda som är oroväckande med alla bolag är att det är just vad det heter. En bilförsäkring. Tro inte att man får ersättning om man drar på sig bestående skador på kroppen.

Bara haft Volvia och dem betalar snabbt skador för bilar som jag haft problem med men allt annat är bara att glömma. Billiga dock när det gäller Volvo.

I not sick, I just need help. :P
Det är inte farten som dödar, utan smällen. Eller som dom säger overseas, It's not the fart that kills, it's the smell.
http://julle74.deviantart.com/gallery/
Audi A8 Quattro "Crazy Eight" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang