Någon som har koll Canal Digital vs Viasat ang discovery

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 februari 2012 · 13 774 Inlägg

någon som har koll på program utbudet

hade någon idiot till försäjare här som försökte lura på tanten ett visat ip paket

vi kör idagens läge med Canal Digitals ip tv
som vi haft sen det släpptes på stadsnätet

så vi har en gammal box och funderat en längre tid att gå över till en hd box

och försäljaren som var från viasat snackade om att discovery fanns hos dom men att dom hade andra namn och att kanal digital kör med ett gammal förlegat discovery med bara gamla avsnitt bla bla

har setat och letat timtals och konstaterat att det mesta tyder på att puckot som var här ljög

eller har jag missat något?

vägrar att missa discovery kanalerna då det är det jag tittar mest på

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Stefan Varberg Supraman
23 februari 2012 · 2 300 Inlägg

Gå in på deras hemsida och läs så kan du själv jämföra.

Värt att tänka på är att dom använder telemarketing företag som ska sälja deras produkter och finns några av dessa som kan ljuga en rätt upp i ansiktet för att sälja.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 februari 2012 · 13 774 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Gå in på deras hemsida och läs så kan du själv jämföra.

Värt att tänka på är att dom använder telemarketing företag som ska sälja deras produkter och finns några av dessa som kan ljuga en rätt upp i ansiktet för att sälja.

nu var det en hemförsäljare som kom hit

är ganska överygad över att han ljög

då jag kollat igenom listan på viasat och hittar inte discovery där enda är några liknanade kanaler men endå inte det utbudet

eftersom jag följer en del serier så är det uteslutande att man kan leva utan discovery
men vet att det finns folk som har bättre kunskaper om allt än vad jag har

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hilmer
23 februari 2012 · 1 789 Inlägg

Discovery finns bara hos Canal Digital, Viasat har andra snarlika kanaler men det är absolut inte samma kanaler.

Fredds
23 februari 2012 ·

Viasat har inte discovery channel i sitt utbud (tyvärr). var med om en liknande situation då försäljaren hävdade att vi skulle ha samma kanaler som vi hade innan plus många fler om vi bytte till viasat (hade discovery innan) men när vi väl fått vårt viasat visade det sig ju bara att det var en bluff. kundtjänst på viasat hävdade att dom aldrig haft den kanalen i sitt utbud och att försäljaren måste ha ljugit om det. så dom fick ta tbx skiten och vi kör nu med comhem smile.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 februari 2012 · 13 774 Inlägg

tur man kollar upp allt innan man gör något överhastat..enligt tanten skulle allt vara sååå bra
men misstänkte att det var något lurt

just när viasat kom in på statsnätet så var dom här men jag dissade dom rätt hårt och förklarade för dom att dom aldrig kunde vara bättre än canal digital men det vart endå en del tjat

men tanten var inte riktigt med på noterna så jag hoppas att hon inte teknat något
för utan discovery så byter vi aldrg

det sjuka var att försäljaren sa att det var bara repriser på gamla avsnitt på discovery och att dom tappat sändnings tillstånden och det ena med det andra

blir till att uppdatera vårat canal digital till hd bara istället

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
NMI
24 februari 2012 · 1 045 Inlägg

fint av viasat komma in här förklara.

har faktis slutat se discovery själv tycker inte dom har så bra program nå mer,
kolla in history channel och history channel hd,, dom har riktgit bra serier nu. inte som det låter bara.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
careau
24 februari 2012 · 1 624 Inlägg

ViasatSupport skrev:
Hej!

Vi vill först och främst börja med att be om ursäkt för att saker som inte är sanna sagts av våra försäljare.
Vi har inte Discovery Channel men vi har andra dokumentärkanaler som t.ex. Viasat History, Viasat Nature och Viasat Explorer.
Ni kan alltid se igenom vår tv-tablå själva om ni vill, så kan ni få en överblick om hur det ser ut.
http://www.viasat.se/tvguide/list

Vi ber ännu en gång om ursäkt och önskar er en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar
Alev
Viasat support

ViasatSupport, upp med en bil! Vill se eran feta firmabil.

Senast redigerat av careau (24 februari 2012)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 februari 2012 · 13 774 Inlägg

ViasatSupport skrev:
Hej!

Vi vill först och främst börja med att be om ursäkt för att saker som inte är sanna sagts av våra försäljare.
Vi har inte Discovery Channel men vi har andra dokumentärkanaler som t.ex. Viasat History, Viasat Nature och Viasat Explorer.
Ni kan alltid se igenom vår tv-tablå själva om ni vill, så kan ni få en överblick om hur det ser ut.
http://www.viasat.se/tvguide/list

Vi ber ännu en gång om ursäkt och önskar er en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar
Alev
Viasat support

Tack för svaret!!
inte erat fel men väldigt dåligt gjort av försäljaren

mycket tacksam och väldigt bra av er att svara ger ett stort plus i kanten


hade det inte varit för mythbusters, och några få andra program hade inte discovery varit så viktigt

men det är enda anledningen till att vi ens kör med box här hemma

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 februari 2012 · 13 774 Inlägg

NMI skrev:
fint av viasat komma in här förklara.

har faktis slutat se discovery själv tycker inte dom har så bra program nå mer,
kolla in history channel och history channel hd,, dom har riktgit bra serier nu. inte som det låter bara.

jag följer mythbusters,guld ruchen?!, men history är RIKTIGT bra nu måste jag säga
jag fastnar ofta för meningslösa serier men det är bra då jag inte har möjlighet att följa program och se varje avsnitt

så passar meningslösa serier mig kanon

men vi har haft canaldigital i sedan det kom till stadsnätet så det är stor tid att uppgradera till hd box
så derför verkade erbjudandet perfekt vi fick från Viasat

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
isakare
27 februari 2012 · 272 Inlägg

Värt att veta kanske, när man skaffar HD box från Canal digital, får man Discovery HD som kör lite andra pogram än vanliga Discovery, ibland kör dom samma, men aldrig sammtidigt.

Själva HD boxen (den enklaste inspelningsbara modellen) är den sämsta apparat jag stött på dom senaste 20 åren, extremt långsam, värdelösa kanalmenyer.
Alla tidigare boxar jag haft får man upp pågående och nästkommande pogram när man zappar, på denna kommer bara pågående pogram upp, vill man se vad som kommer sen får man gå in pogramtablån, och den är inget som lägger sig utanpå det man tittar på, utan bild och ljud försvinner.
Ett tryck på fjärren tar flera sekunder innan det händer nått på tvn.
Dispalyens siffror och bokstäver ser ut att vara från 70 talet.
Bild och ljud är det dock inget fel på.

Åker helst på is =)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 februari 2012 · 13 774 Inlägg

isakare skrev:
Värt att veta kanske, när man skaffar HD box från Canal digital, får man Discovery HD som kör lite andra pogram än vanliga Discovery, ibland kör dom samma, men aldrig sammtidigt.

Själva HD boxen (den enklaste inspelningsbara modellen) är den sämsta apparat jag stött på dom senaste 20 åren, extremt långsam, värdelösa kanalmenyer.
Alla tidigare boxar jag haft får man upp pågående och nästkommande pogram när man zappar, på denna kommer bara pågående pogram upp, vill man se vad som kommer sen får man gå in pogramtablån, och den är inget som lägger sig utanpå det man tittar på, utan bild och ljud försvinner.
Ett tryck på fjärren tar flera sekunder innan det händer nått på tvn.
Dispalyens siffror och bokstäver ser ut att vara från 70 talet.
Bild och ljud är det dock inget fel på.

nu är det ip tv så den finns ej någon inspelningsbar box tyvärr
faktist en av orsakerna att jag dragit ut på det så pass länge

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang