Budget sportbilar vad rekomenderar ni?

AK86
15 september 2006 · 250 Inlägg

En turbobil måste vara det ultimata?

En Mazda 323 Turbo & 4wd måste vara ultimata i 20.000:- klassen! lär ju vara riktigt sköj på vintern!!

http://www.blocket.se/vi/9181258.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/9368811.htm?ca=11_s

Ford Probe med turbo är väl oxå ganska kul:

http://www.blocket.se/vi/9385044.htm?ca=11_s

men sen finns det ju massa volvo skräp runt 20.000:- men hur kul är det med en traktor?

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
17 september 2006 · 1 123 Inlägg

Impreza_BlackDrake skrev:
En turbobil måste vara det ultimata?

En Mazda 323 Turbo & 4wd måste vara ultimata i 20.000:- klassen! lär ju vara riktigt sköj på vintern!!

http://www.blocket.se/vi/9181258.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/9368811.htm?ca=11_s

Ford Probe med turbo är väl oxå ganska kul:

http://www.blocket.se/vi/9385044.htm?ca=11_s

men sen finns det ju massa volvo skräp runt 20.000:- men hur kul är det med en traktor?

18.000mil hade mazda turbo gått.... sen sommardäck e slitnad:P men du jag vågar inte köpa en gammal riskokare som ha 18.000mil på mätan sen e de 4wd o turbo:P de lär inte mkt bil kvar:P
så jag tror o känner på mig att köpa en crx.. men kanske ford probe 2,5l v6 94---> annars honda prelude,crx,eclipse ligger närmaste hjärtat

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Faithan
21 september 2006 · 8 Inlägg

Röstar på en 940 turbo big_smile

940 Turbo
Corvette Stingray -76
niclas_swe bitter besserwisser
21 september 2006 · 644 Inlägg

Faithan skrev:
Röstar på en 940 turbo big_smile

var det inte sportbil det handlade om??
jag skulle slå ett slag för eclipse 1g

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Malmoe SSS -12
22 september 2006 · 3 217 Inlägg

Preluden har mer utrymme och ser aningen häftigare ut... Kolla gärna http://www.garaget.org/mypage/?user=Fuc … mp;cat=515 ... Har trots allt en hel den bilder ur de flesta vinklar på bilen!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
mrcelica
22 september 2006 · 1 639 Inlägg

_lee_jr skrev:
mitt problem är:
har budget mellan 30-35tusen
jag vill ha en fin och bra bil
de bilarna som jag är intresserad av är:
honda civic,
honda crx,
honda prelude,
mazda mx3,
mazda mx6,
ford probe 93----->>>
toyta celica
toyota supra 88---->>92
nissan 200sx
nissan sunny GTI
volvo 740/940 turbo
golf vr6
golf gti
mitsu eclipse
mitsu colt gti
så hjälp mig skriva vad ni vet o kan alla inlägg e välkomna:P
sen är ju alla bilar som drar under lite/milen är bra.
sen vill jag evta försäkring och reservdelar e de dyra?
krav är ej rost:P
hör av er

För dessa pengar får är en 200sx eller en Celica bästa köpet ! En supra i den prisklassen lär nog vara skapligt risig och slutkörd ! Honda Civic, Mitsu Colt är oxå rätt ok, men kan inte mäta sig med ovanstående !

Skulle absolut inte satsa på en Golf vr6 eller Volvo 7/940, tråkiga dussinbilar som sörplar duktigt med soppa ! En Vr6'a ligger en bra bit över litern i staden, och den går inte något speciellt med tanke på att den har en rätt stor 6'a under huven..

Senast redigerat av mrcelica (22 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
BERNI
22 september 2006 · 252 Inlägg

_lee_jr skrev:
mitt problem är:
har budget mellan 30-35tusen
jag vill ha en fin och bra bil
de bilarna som jag är intresserad av är:
honda civic,
honda crx,
honda prelude,
mazda mx3,
mazda mx6,
ford probe 93----->>>
toyta celica
toyota supra 88---->>92
nissan 200sx
nissan sunny GTI
volvo 740/940 turbo
golf vr6
golf gti
mitsu eclipse
mitsu colt gti
så hjälp mig skriva vad ni vet o kan alla inlägg e välkomna:P
sen är ju alla bilar som drar under lite/milen är bra.
sen vill jag evta försäkring och reservdelar e de dyra?
krav är ej rost:P
hör av er

Har du tänkt på saab 900 från -94 och framåt?
2,0 Turbo modellen med ett aero/viggen paket?
Den är snygg.
Det är mycket bil för pengarna
Den drar inte särskilt mycket soppa
Delarna är vanliga och hyfsat billiga
Försäkringen är billig.

Senast redigerat av BERNI (22 september 2006)

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Janken Driver
22 september 2006 · 2 111 Inlägg

Corrado G60 smile...wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
mrcelica
22 september 2006 · 1 639 Inlägg

Janken skrev:
Corrado G60 smile...wink

Kompressorn brukar ofta innebära dyra kostnader...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Janken Driver
22 september 2006 · 2 111 Inlägg

mrcelica skrev:

Janken skrev:
Corrado G60 smile...wink

Kompressorn brukar ofta innebära dyra kostnader...

Beror ju på om han ändå tänkt ställa bilen på sin far. Att renovera kompressorn är inte så farligt dyrt ifall det är det du menar. runt 3000 i delar ca 5000 för att fp jobbet gjort iklusive delar. kolla corradoclubsweden för info smile. Samt är den ju ganska lätt att skrämma upp lite..

För mig var det tre saker som gjorde att de vart ganska dyrt att försäkra min då jag bor i egen lya i stan o inte har garage. Motoreffekt,Import,ålder. Sen att bilmodellen är ganska stöldbegärlig också.

Går dock underbart och änsålänge kan jag bara säga underbara saker om bilen smile.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
mrcelica
22 september 2006 · 1 639 Inlägg

Att regga på sina föräldrar kan sluta med total katastrof när bolaget vägrar ersätta dig p.g av skenförsäkring så det är bättre att stå på den själv även om det är mycket dyrare

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Janken Driver
22 september 2006 · 2 111 Inlägg

mrcelica skrev:
Att regga på sina föräldrar kan sluta med total katastrof när bolaget vägrar ersätta dig p.g av skenförsäkring så det är bättre att stå på den själv även om det är mycket dyrare

Yes sant. Jag har därför aldrig gjort det. Vet dock att många här på garaget gör så. :S

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
NiklasRR
22 september 2006 · 34 Inlägg

Köp min Bmw 325! Hyffsat snabb, bra väghållning, bakhlulsdriven, låter gött, billiga delar! Mycket bil för pengarna då den kostade ca 300 000:- 92

Tyska bilar tack!
Mercedes E200 "Mercan" (1995)
andreas_hudik
23 september 2006 · 82 Inlägg

mrcelica skrev:
Att regga på sina föräldrar kan sluta med total katastrof när bolaget vägrar ersätta dig p.g av skenförsäkring så det är bättre att stå på den själv även om det är mycket dyrare

Omöjligt för försäkringsbolagen att bevisa att det är skenförsäkring om föräldern står på både bilen och försäkringen. Om man inte är riktigt klantig då vid kontakt med dom. Lixom inte olagligt att låna föräldrarnas bil i det här landet. Se bara till att försäkringen täcker förare under 24 år så är det lugnt.

mrcelica
23 september 2006 · 1 639 Inlägg

andreas_hudik skrev:

mrcelica skrev:
Att regga på sina föräldrar kan sluta med total katastrof när bolaget vägrar ersätta dig p.g av skenförsäkring så det är bättre att stå på den själv även om det är mycket dyrare

Omöjligt för försäkringsbolagen att bevisa att det är skenförsäkring om föräldern står på både bilen och försäkringen. Om man inte är riktigt klantig då vid kontakt med dom. Lixom inte olagligt att låna föräldrarnas bil i det här landet. Se bara till att försäkringen täcker förare under 24 år så är det lugnt.

Beror på vad det är för bil.. Tex. hur många morsor åker omkring i vrålstylade 200'or ? Finns flera dokumenterade fall där ersättning uteblivit helt p.g av skenförsäkring !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
LightningMcQueen
23 september 2006 · 1 Inlägg

mrcelica skrev:

_lee_jr skrev:
mitt problem är:
har budget mellan 30-35tusen
jag vill ha en fin och bra bil
de bilarna som jag är intresserad av är:
honda civic,
honda crx,
honda prelude,
mazda mx3,
mazda mx6,
ford probe 93----->>>
toyta celica
toyota supra 88---->>92
nissan 200sx
nissan sunny GTI
volvo 740/940 turbo
golf vr6
golf gti
mitsu eclipse
mitsu colt gti
så hjälp mig skriva vad ni vet o kan alla inlägg e välkomna:P
sen är ju alla bilar som drar under lite/milen är bra.
sen vill jag evta försäkring och reservdelar e de dyra?
krav är ej rost:P
hör av er

För dessa pengar får är en 200sx eller en Celica bästa köpet ! En supra i den prisklassen lär nog vara skapligt risig och slutkörd ! Honda Civic, Mitsu Colt är oxå rätt ok, men kan inte mäta sig med ovanstående !

Skulle absolut inte satsa på en Golf vr6 eller Volvo 7/940, tråkiga dussinbilar som sörplar duktigt med soppa ! En Vr6'a ligger en bra bit över litern i staden, och den går inte något speciellt med tanke på att den har en rätt stor 6'a under huven..

Vr6'orna rör på sig.. och alla vr6'or är inte dussinbilar.. du tänker väl på alla med böseblick och allt det där.. visserligen finns det många vr6'or, men långt ifrån alla är bra köp.. importer, skumma papper osv är ju ett ganska stort problem.. hittar man en fin vr6 med papper och allt i ordning så är det ett kanonköp.. och jag snittar runt 1,1 l/mil med min.. och jag har rätt tung fot tongue så den drar inte sjukt mycket egentligen.. men om man hittar en fin vr6 så är det ett bra köp! man får ruskigt mycket bil för pengarna...

We lucky few, We Band of Brothers
mrcelica
23 september 2006 · 1 639 Inlägg

Eftersom vr6 är en Golf så är det en riktig dussinbil, har provkört två stycken och de var redigt slöa i förhållande till motorstorlek, men hittar man ett fin ex så visst... Går dock att få en betydligt piggare bil för dessa pengar...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
ozzy ★★★★★
24 september 2006 · 455 Inlägg

mrcelica skrev:
Eftersom vr6 är en Golf så är det en riktig dussinbil, har provkört två stycken och de var redigt slöa i förhållande till motorstorlek, men hittar man ett fin ex så visst... Går dock att få en betydligt piggare bil för dessa pengar...

ja min vr6a går 0-100 på ca7,4 sek o de e otroligt slött. blev omkörd av en 240 gl häromdagen som tappat 100 kg rost hehe hade inte den blekaste när volvo hästarna skrek hihi

Izual
24 september 2006 · 4 571 Inlägg

Mazda mx-3 såklart wink

Izual
24 september 2006 · 4 571 Inlägg

ozzy skrev:

mrcelica skrev:
Eftersom vr6 är en Golf så är det en riktig dussinbil, har provkört två stycken och de var redigt slöa i förhållande till motorstorlek, men hittar man ett fin ex så visst... Går dock att få en betydligt piggare bil för dessa pengar...

ja min vr6a går 0-100 på ca7,4 sek o de e otroligt slött. blev omkörd av en 240 gl häromdagen som tappat 100 kg rost hehe hade inte den blekaste när volvo hästarna skrek hihi

Hoppas du inte menar allvar? 7,4 är en ganska hyffsad tid ändå om man jämför med de flesta bilar i den klassen.

Och lyckas du bli frånåkt av en gammal 240 orginal så hänger det nog mer på föraren wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang