Budget sportbilar vad rekomenderar ni?

FugitivE BMW Power
24 september 2006 · 2 362 Inlägg

Izual skrev:

ozzy skrev:

mrcelica skrev:
Eftersom vr6 är en Golf så är det en riktig dussinbil, har provkört två stycken och de var redigt slöa i förhållande till motorstorlek, men hittar man ett fin ex så visst... Går dock att få en betydligt piggare bil för dessa pengar...

ja min vr6a går 0-100 på ca7,4 sek o de e otroligt slött. blev omkörd av en 240 gl häromdagen som tappat 100 kg rost hehe hade inte den blekaste när volvo hästarna skrek hihi

Hoppas du inte menar allvar? 7,4 är en ganska hyffsad tid ändå om man jämför med de flesta bilar i den klassen.

Och lyckas du bli frånåkt av en gammal 240 orginal så hänger det nog mer på föraren wink

Säger detsamma, 7,4 är ju fan skapligt bra ändå. Om det verkligen var en org 240 GL då måste du ju ha somnat bakom ratten eller något om du blir från åkt av en sådan.

BMW, bogsering med wire :/
fr3drik
24 september 2006 · 342 Inlägg

Mazda Miata är mitt förslag då. Mazdor går aldrig sönder, växellådan är en av de skönaste jag spakat å väghållning som en gokart. Synd att dom är så svag i motorn bara.

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
mrcelica
24 september 2006 · 1 639 Inlägg

Kompisens vr6'a klarade det inte under 8 sek, men den drog över 1,5 liter i staden så den kanske var slutkörd...
En stor 6'a på nästan tre liter borde ha lite mer effekt än ca 170-190hk tycker jag!

Senast redigerat av mrcelica (24 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Youngblood Billackerare
24 september 2006 · 737 Inlägg

mrcelica skrev:
Kompisens vr6'a klarade det inte under 8 sek, men den drog över 1,5 liter i staden så den kanske var slutkörd...
En stor 6'a på nästan tre liter borde ha lite mer effekt än ca 170-190hk tycker jag!

Bilen är ju inte ny heller!

Den första VR6 kom faktiskt -92. Kolla upp golfen men speciellt corren med 2.9 liters motorn i biltidningar från -91 och -92 så får du se.

Några ex.

Automobil NR12 December -92.

"Årets motor är utan tvekan Volkswagens VR6 och speciellt då i VW Corrado  som med hjälp av den blir ett riktigt fullblod."

och i samma tidning...

"En annan höjdare är Volkswagens nya VR6 motor och då framför allt Corrado modellen med den helt nya 6:an. Aldrig har väl en existerande bilmodell förbättras så till den grad av ett motorbyte...
Från att ha varit en bil med enbart bra vägegenskaper på pluskontot har den förvandlats till ett fullblod. Det kanske mest imponerande är hur Volkswagen teknikerna lyckats få ner all denna kraft i backen..."

Bilsport 22 -92.

"Kostar det så smakar det! Volkswagens Corrado, pånyttfödd med den fina VR6-motorn, är en relativt dyr rackare men bjuder å andra sidan på mycket körglädje. Corrado VR6 är något mittemellan en folk-porsche och en super-Golf i fin kostym. En riktig busbil för att vara rak på
sak!
Vr6 motorn är den magikur som förvandlat den märkligt loja Corrado G60 till en spänstig och morrande asfaltsracer. Det är i stort sett samma maskin som i lillebror Golf VR6 men har 1mm grövre borrning..."

"Motorljudet är en njutning"

"Är då Volkswagen Corrado VR6 ett bra val? Ja, för anhängare av bilar med MYCKET sportiga vägegenskaper är Corradon en idealistisk bil - i synnerhet som motorn har både spets och styrka som matchar. Körglädje bjuds i stor portion."

Så.. mitt förslag är Corrado VR6. Jag har haft min i över 5 år och kommer säkert ha den lika länge till. smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
mrcelica
24 september 2006 · 1 639 Inlägg

Låter som de är köpta av VW smile
Visst är V6 motorn ok, men inget man går i extas av. Ta tex Civic type-r eller celica t-sport som har små fyror och ändå rastar det mesta i samma klass och de högvarviga motorerna är betydligt roligare än denna stora sexa tycker jag i alla fall, dessutom drar de betydligt mindre soppa !
De flesta anhängare säger att den har så underbart ljud, men är det den viktigaste egenskapen hos en motor?

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Ckosworth Mr
24 september 2006 · 607 Inlägg

mrcelica skrev:
Låter som de är köpta av VW smile
Visst är V6 motorn ok, men inget man går i extas av. Ta tex Civic type-r eller celica t-sport som har små fyror och ändå rastar det mesta i samma klass och de högvarviga motorerna är betydligt roligare än denna stora sexa tycker jag i alla fall, dessutom drar de betydligt mindre soppa !
De flesta anhängare säger att den har så underbart ljud, men är det den viktigaste egenskapen hos en motor?

Man kan väl kanske tänka på att dom bilarna du nämner är säkert tio år nyare och många klasser dyrare i ett ev inköp.

Dom borde väl snarare jämföras mot R32 eller GTI av nyare slag, eller?

Tror du får ganska bra körglädje i en golf, för en ganska rimlig peng dessutom.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
15 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

Faithan skrev:
Röstar på en 940 turbo big_smile

en 940 turbo är över kapital:P har 30-35lax att köpa förtongue

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
15 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

Fuckface skrev:
Preluden har mer utrymme och ser aningen häftigare ut... Kolla gärna http://www.garaget.org/mypage/?user=Fuc … mp;cat=515 ... Har trots allt en hel den bilder ur de flesta vinklar på bilen!

jag har bara 30-35lax att köpa bil förtongue

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
15 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

mrcelica skrev:

_lee_jr skrev:
mitt problem är:
har budget mellan 30-35tusen
jag vill ha en fin och bra bil
de bilarna som jag är intresserad av är:
honda civic,
honda crx,
honda prelude,
mazda mx3,
mazda mx6,
ford probe 93----->>>
toyta celica
toyota supra 88---->>92
nissan 200sx
nissan sunny GTI
volvo 740/940 turbo
golf vr6
golf gti
mitsu eclipse
mitsu colt gti
så hjälp mig skriva vad ni vet o kan alla inlägg e välkomna:P
sen är ju alla bilar som drar under lite/milen är bra.
sen vill jag evta försäkring och reservdelar e de dyra?
krav är ej rost:P
hör av er

För dessa pengar får är en 200sx eller en Celica bästa köpet ! En supra i den prisklassen lär nog vara skapligt risig och slutkörd ! Honda Civic, Mitsu Colt är oxå rätt ok, men kan inte mäta sig med ovanstående !

Skulle absolut inte satsa på en Golf vr6 eller Volvo 7/940, tråkiga dussinbilar som sörplar duktigt med soppa ! En Vr6'a ligger en bra bit över litern i staden, och den går inte något speciellt med tanke på att den har en rätt stor 6'a under huven..

jơo vr6 har visst nåt speciell motor ljudet men men de kan man fixa för billiga peng.. de bara köpa 2,5tum med japs dämpare då låter de bra o kanske bättre

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
15 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

BERNI skrev:

_lee_jr skrev:
mitt problem är:
har budget mellan 30-35tusen
jag vill ha en fin och bra bil
de bilarna som jag är intresserad av är:
honda civic,
honda crx,
honda prelude,
mazda mx3,
mazda mx6,
ford probe 93----->>>
toyta celica
toyota supra 88---->>92
nissan 200sx
nissan sunny GTI
volvo 740/940 turbo
golf vr6
golf gti
mitsu eclipse
mitsu colt gti
så hjälp mig skriva vad ni vet o kan alla inlägg e välkomna:P
sen är ju alla bilar som drar under lite/milen är bra.
sen vill jag evta försäkring och reservdelar e de dyra?
krav är ej rost:P
hör av er

Har du tänkt på saab 900 från -94 och framåt?
2,0 Turbo modellen med ett aero/viggen paket?
Den är snygg.
Det är mycket bil för pengarna
Den drar inte särskilt mycket soppa
Delarna är vanliga och hyfsat billiga
Försäkringen är billig.

săăbtonguesmile? har hört att vxl låda på săăbarna är inte så där jätte bra?

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
15 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

mrcelica skrev:
Eftersom vr6 är en Golf så är det en riktig dussinbil, har provkört två stycken och de var redigt slöa i förhållande till motorstorlek, men hittar man ett fin ex så visst... Går dock att få en betydligt piggare bil för dessa pengar...

celica gt är ganska pigg har provkört de.. men just nu står de eclipse.crx o celica ..vr6 kan jag nog glömma p.g.a flesta av de är import o papper problem som skrivs ovan påtongue men Går dock att få en betydligt piggare bil för dessa pengar??vilka då? de precis de jag vill veta tongue

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Muttley
15 oktober 2006 ·

_lee_jr skrev:

Fuckface skrev:
Jag röstar för Honda Prelude, MYCKET bil för pengarna!

var inne på de tongue men behöver mer info

om du ska ha den modellen runt 92 så är de jävla mög, om du tar den klassen prelude, celica, calibra i de årsmodellen..

om du är lång och bred så kan du inte röra något alls på benen jag satt som i en konservburk i en sådan.
calibra rostar väl rätt så mycket i golv och så, den jag tittade på iallafall
celican skulle jag tagit, och de gjorde jag med för den var bäst av de tre...


EDIT: Min celica är billig i bensin och förbrukning om man kör lugnt, men drar man på rejält då är den törstig såklart.
Drar 0.8 milen vid lugn blandad körning,

Senast redigerat av tkd_rille (15 oktober 2006)

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
17 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

tkd_rille skrev:

_lee_jr skrev:

Fuckface skrev:
Jag röstar för Honda Prelude, MYCKET bil för pengarna!

var inne på de tongue men behöver mer info

om du ska ha den modellen runt 92 så är de jävla mög, om du tar den klassen prelude, celica, calibra i de årsmodellen..

om du är lång och bred så kan du inte röra något alls på benen jag satt som i en konservburk i en sådan.
calibra rostar väl rätt så mycket i golv och så, den jag tittade på iallafall
celican skulle jag tagit, och de gjorde jag med för den var bäst av de tre...


EDIT: Min celica är billig i bensin och förbrukning om man kör lugnt, men drar man på rejält då är den törstig såklart.
Drar 0.8 milen vid lugn blandad körning,

jag är sydasiat:P är inte speciell stor o inte speciell lång:P 170 lång lika många kg ta bort hundra:P så celica e bra bil men kan man jämföra celica mot eclipse och prelude vilken av de du skulle tipsa mig:Psmile? som sagt 30-35lax räcker väl till 90-93års modell på alla de bilarna

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Muttley
19 oktober 2006 ·

_lee_jr skrev:

tkd_rille skrev:

_lee_jr skrev:
var inne på de tongue men behöver mer info

om du ska ha den modellen runt 92 så är de jävla mög, om du tar den klassen prelude, celica, calibra i de årsmodellen..

om du är lång och bred så kan du inte röra något alls på benen jag satt som i en konservburk i en sådan.
calibra rostar väl rätt så mycket i golv och så, den jag tittade på iallafall
celican skulle jag tagit, och de gjorde jag med för den var bäst av de tre...


EDIT: Min celica är billig i bensin och förbrukning om man kör lugnt, men drar man på rejält då är den törstig såklart.
Drar 0.8 milen vid lugn blandad körning,

jag är sydasiat:P är inte speciell stor o inte speciell lång:P 170 lång lika många kg ta bort hundra:P så celica e bra bil men kan man jämföra celica mot eclipse och prelude vilken av de du skulle tipsa mig:Psmile? som sagt 30-35lax räcker väl till 90-93års modell på alla de bilarna

Jag har provat både prelude och eclipsen, jag gillade faktiskt celican bäst därför jag köpte den med hehe. 
visst prelude är snygga men celican ligger ju faktiskt mycket snyggare. och prelude är faktiskt lite dyrare på blocket jämfört med vad du kan få en celica för, jag gav under 30 för min gti.
Eclipsen ser lite småkonstiga ut i med de är svart tak om du exempel köper en röd :S
men celican gillar jag allra mest som sagt.

Senast redigerat av tkd_rille (19 oktober 2006)

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
19 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

tkd_rille skrev:

_lee_jr skrev:

tkd_rille skrev:

om du ska ha den modellen runt 92 så är de jävla mög, om du tar den klassen prelude, celica, calibra i de årsmodellen..

om du är lång och bred så kan du inte röra något alls på benen jag satt som i en konservburk i en sådan.
calibra rostar väl rätt så mycket i golv och så, den jag tittade på iallafall
celican skulle jag tagit, och de gjorde jag med för den var bäst av de tre...


EDIT: Min celica är billig i bensin och förbrukning om man kör lugnt, men drar man på rejält då är den törstig såklart.
Drar 0.8 milen vid lugn blandad körning,

jag är sydasiat:P är inte speciell stor o inte speciell lång:P 170 lång lika många kg ta bort hundra:P så celica e bra bil men kan man jämföra celica mot eclipse och prelude vilken av de du skulle tipsa mig:Psmile? som sagt 30-35lax räcker väl till 90-93års modell på alla de bilarna

Jag har provat både prelude och eclipsen, jag gillade faktiskt celican bäst därför jag köpte den med hehe. 
visst prelude är snygga men celican ligger ju faktiskt mycket snyggare. och prelude är faktiskt lite dyrare på blocket jämfört med vad du kan få en celica för, jag gav under 30 för min gti.
Eclipsen ser lite småkonstiga ut i med de är svart tak om du exempel köper en röd :S
men celican gillar jag allra mest som sagt.

jaa blir svag för celican efter de du ha skrivit tongue men hur är de med försäkring o sån de bilarna kostar lika mkt ? en celica 92års modell har väl 165hk? celica ha bara 150hk..jag ägde en celica 88 års modell för några år sedan de gick bra två:an vxl kom jag upp till 100km/h på mätan:P men eclipse var skönare att åka i. celica var roligare, prelude var skönare ljud.. de är så jävlar svårt att välja emellan...

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Muttley
19 oktober 2006 ·

_lee_jr skrev:
jaa blir svag för celican efter de du ha skrivit tongue men hur är de med försäkring o sån de bilarna kostar lika mkt ? en celica 92års modell har väl 165hk? celica ha bara 150hk..jag ägde en celica 88 års modell för några år sedan de gick bra två:an vxl kom jag upp till 100km/h på mätan:P men eclipse var skönare att åka i. celica var roligare, prelude var skönare ljud.. de är så jävlar svårt att välja emellan...

jag betalar väl runt 3000 om året för min, hehe nu är de så att jag ej vet vilken försäkring heller :S i med jag inte har hand om papperna.

Celica Sti har 105hk, Gti 156hk, sen Gt4 är väl 208 om jag inte har fel för mig ??
tvåans växel 100, 3an typ 140-150, 4an 190 och sen toppade jag faktiskt min i 240(går lite till men jag vågade inte riktigt)

Men förstår dig de är svårt val mellan tre lika bilar, jag tycker du borde prova lite till, kompisen har prelude och han fick rejäla rostskador på sina bakskärmar, rosten på eclipse vet jag inte hur de är där.
på celica så kommer rosten på framskärmarna jag har typ en liten rostfläck som är lika stort som en 50öring.
jag har ju alltid haft celica som drömbil, visst stolarna är inte världens bästa men de går alltid byta.

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
20 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

jaa de får ajg nog göra då genom att prova fram lite mer så tongue men jag tror att prelude är borta ur mine just nu p.g.a de är högvarvad.. tänkt dig en sån bil lär några ungdomar har haft då kör de så in i helsiket.. jajajaj jag tror att de bli celica eller eclipse.. men de får jag nog kolla runt lite.. just nu är inte aktuell att köpa bil p.g.a vinter tid:P var bor du??? om jag nu ska köpa en celica kan du  hänga med o kika på bilen om jag råka hitta en bil i närhet av dig:P?

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Muttley
20 oktober 2006 ·

Bor i skåne (typ hässleholm)

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
20 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

då glömmer vi de jag sa:P de är ju låååååååångt:P jag bor iörebro:P

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Muttley
20 oktober 2006 ·

_lee_jr skrev:
då glömmer vi de jag sa:P de är ju låååååååångt:P jag bor iörebro:P

hehe men de är typ 3.5 timmar bara ju :L) tror jag..
men du lär ju hitta någon fin bil där uppe . smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang