6129
Sök

Original laddtryck, hur högt? V70 D5 2007

730 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Hallå.

Jag har en liten fundering på hur högt laddtrycket ska ligga original på en v70 d5 -07. Har funderat på om min laddar lite i högsta laget efter att tryckröret lossnade från turbon igår.

Har kollat laddtrycket med obd-läsare kopplat till min telefon där jag använde Upcode för att läsa, den visade att den peakade ca 1.45 bar.

Tackar på förhand.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 februari 2012
Sjodahl skrev:
Hallå.

Jag har en liten fundering på hur högt laddtrycket ska ligga original på en v70 d5 -07. Har funderat på om min laddar lite i högsta laget efter att tryckröret lossnade från turbon igår.

Har kollat laddtrycket med obd-läsare kopplat till min telefon där jag använde Upcode för att läsa, den visade att den peakade ca 1.45 bar.

Tackar på förhand.

Låter helt normalt. Med chip brukar dieslarna ge en bit över 2bar smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

730 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Sjodahl skrev:
Hallå.

Tackar på förhand.

Låter helt normalt. Med chip brukar dieslarna ge en bit över 2bar smile

Ja jag tkr det låter ganska normalt med. Men en på volvo tyckte att det lät högt och då börjar man ju grunna lite.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 februari 2012
Han kanske inte har så bra koll på dieslarna. Nyare D5an ligger på 1.8bar original om jag inte minns fel!

730 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Han kanske inte har så bra koll på dieslarna. Nyare D5an ligger på 1.8bar original om jag inte minns fel!

Det känns lite så faktiskt, tyvär...

Fyfan, det är inte nådigt med 1.8 bar...

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 februari 2012
Sjodahl skrev:
F4S4N skrev:

Nej det är en del smile Chippad du den så laddar du betydligt mer ändå smile Fast det är ju dimensionerat för att hålla.

730 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Sjodahl skrev:
F4S4N skrev:

Nej det är en del smile Chippad du den så laddar du betydligt mer ändå smile Fast det är ju dimensionerat för att hålla.

Har planer på att slänga i programvara från Rica i den till nästa år. Har varit lite andra för dyra utgifter på bilen nu...

Lär röra på sig fint med 253 hk 548 nm...

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 februari 2012
Sjodahl skrev:
F4S4N skrev:
Sjodahl skrev:

Har planer på att slänga i programvara från Rica i den till nästa år. Har varit lite andra för dyra utgifter på bilen nu...

Ja det tror jag definitivt att den gör. Men du ska nog inte lita på dom siffrorna till 100%. Fast det ger väldigt mycket effekt och det är klart värt det!

730 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Sjodahl skrev:
F4S4N skrev:

Ja det tror jag definitivt att den gör. Men du ska nog inte lita på dom siffrorna till 100%. Fast det ger väldigt mycket effekt och det är klart värt det!

Jag litar aldrig på såna siffror, men den kommer röra på sig mer...

Sök