4704
Sök

Trasig lågnivåkabel

danielbrorsson
1 mars 2012
Trådstartare
Hej

Jag har ett problem, råkade vika min lågnivåkabel när den satt i slutsteget så "piggen" på kontakten gick av och satte sig i "inline" kontakten (se bilder).

Så hur löser man det här? Lite brådis tyvärr...

https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156718/156718-4a761b9afa0ae46e89f42bd2861c066c.jpg

Tack på förhand!

Mvh danielbrorsson

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 mars 2012
Om du inte kommer åt att peta ur den från andra hållet (ser inte ut så på bilden iaf) så kan du lägga lite superlim på spetsen av en skruvmejsel eller pinne och sen hålla mot piggen i hålet tills limmet stelnar. Eller så borrar du mitt i piggen med en liten borr och drar sen ut.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

danielbrorsson
1 mars 2012
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Om du inte kommer åt att peta ur den från andra hållet (ser inte ut så på bilden iaf) så kan du lägga lite superlim på spetsen av en skruvmejsel eller pinne och sen hålla mot piggen i hålet tills limmet stelnar. Eller så borrar du mitt i piggen med en liten borr och drar sen ut.

Tack för snabbt svar!

Jag har nu borrat ur piggen.
Så jag kan sätta i en ny kontakt, kommer signalen "in i honkontakten" eller kommer den på utsidan av kontakten? Svårt att förklara, förstår du hur jag menar? Tänkte att det kanske finns lite bös kvar inne i hålet...

1 727 Inlägg
1 mars 2012
Den yttre är signaljord, mitt i är "plus".

Skaffa en ny rca-kabel som inte går sönder så lätt. wink

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

danielbrorsson
1 mars 2012
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Den yttre är signaljord, mitt i är "plus".

Skaffa en ny rca-kabel som inte går sönder så lätt. wink

Pierre

hehe japp ska fixa en ny wink Om alla "rester" från den gamla kabeln är borta i hålet så är det bara att köpa en ny RCA eller? Tack för svaret! Mvh

Sök